Leállós amerikai Vento

2003.01.09. 21:14
Ellenőrizd a motortér vákuum csöveit, nem repedezettek-e? A gyújtókábeleket is ellenőrizd, nincsenek-e elöregedve, ellenállásuk egyforma-e? illetve nem zárlatosak-e? Ezek után 99 százalék, hogy elfelejted ezt a hibát! Ha mégsem, valamit nem jól csináltál. Csak ez okozhatja.
Hello
Ez itt egy amerikai gyártású Vento (Jetta 3) 2.0
Melegben, lassú városi forgalomban rángat a motor, le is áll néha, de rögtön újra indítható.
Több szervíz sem találja a hibát.
Köszi a segítséget!!
Űdv: Kreitner János

Ha a computer hibakód olvasó célműszere nem jelzett hibakódot a szervizben, az még nem jelenti, hogy minden OK! Mechanikus hiba okozhat ilyenkor bosszúságot. Nitróhigítós puha ronggyal tisztítsd ki a fojtó szelepet és körülötte a légtorkot. Az alapjárati szabályzó motort vedd ki és mechanikus részét áztasd be nitró higítóba egy-két órára. Közben egy kb. 10-es méretű kis ecsettel nyúlj bele és sikáld ki. Mindkét helyen a kartergázból eredő olajsaras lerakódás akadályozza a megfelelő üzemet. A motort visszaszerelés előtt belülről a mozgó résznél pár csepp WD-40 spray-vel kend meg, hogy mechanikusan könnyen mozogjon!
Ellenőrizd a motortér vákuum csöveit, nem repedezettek-e? A gyújtókábeleket is ellenőrizd, nincsenek-e elöregedve, ellenállásuk egyforma-e? illetve nem zárlatosak-e? Ezek után 99 százalék, hogy elfelejted ezt a hibát! Ha mégsem, valamit nem jól csináltál. Csak ez okozhatja.


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és persze ha olyan a hiba, akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A Totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.