Automata Swift 1.0 ketyeg

Az Autódoktor válaszol

2003.01.10. 09:42

A zaj keresgélésekor nem árt a doblemezen elhelyezett szerelvényeket is megmozgatni, nem okozza-e valaminek a lelazulása? És azon sem árt elgondolkozni, milyen javítás történt esetleg pont a hiba jelentkezését megelőzően?

Szia Doktorbácsi!
Automata váltós Suzuki 1.0 autómnak a motorteréből
rendszertelenül, de elég idegesítően az óra ketyegésénél lassúbb ütemű, de hasonló magasságú hangot hallok. Hideg-meleg motornál időnként egyaránt hallható.
Én nem nagyon értek hozzá, de az "okosok" szerint nem szelephang, és túl nagy gond nem lehet, mert nem fémes jellegű.
Kíváncsi lennék Te mit néznél meg az egyébként tökéletesen működő autóban.
Üdv. Péter

Nem egyértelmű, mert nem írtad meg, hogy álló helyzetben, járó motornál is "ketyeg", vagy csak haladás közben? "P" fokozatban is, menet közben "N"-be kapcsolva is? Ha álló helyzetben is hallod ezt a hangot, a helyedben mindenképpen kinyitnám a motorteret, és a hang alapján megpróbálnám beazonosítani, honnan is jöhet?
Mert ekkor már annyi kiderült, hogy nagy valószínűség szerint nem az automata váltó, és biztosan nem a féltengelyek, illetve a futómű forgó elemei okozzák. Szerintem, mivel nem egy motor- vagy kerék fordulatszám változással összefüggően változó ütemű zajról van szó, tényleg nem okozhat komoly gondot. De az okát mindenképpen a lehető leghamarabb meg kell találni, mert a gépkocsi veszélyes üzem, nemcsak a te biztonságodat veszélyeztetheti, ha mégis valami olyan, ami sürgős javítást igényelhet!
Erre nem látok komoly esélyt, de ez a közlekedésben kevés. Itt mindig biztosra kell menni!
A zaj keresgélésekor nem árt a doblemezen elhelyezett szerelvényeket is megmozgatni, nem okozza-e valaminek a lelazulása? És azon sem árt elgondolkozni, milyen javítás történt esetleg pont a hiba jelentkezését megelőzően? Mindenképpen türelmet és jó füleket igényel a dolog, mert egy hangforrást, ami szakaszosan, rövid ideig jelentkezik, nehéz hallás alapján térben "elhelyezni" mondjuk egy kocsi motorterében.


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és persze ha olyan a hiba, akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.

  

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A Totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.