'Hangulatos' dízel Mercedes

2003.01.10. 11:39
Javaslom az adagoló oldalán található AC-pumpa kézi működtető hengerét nézd meg, nincs-e rajta gázolaj szivárgás? Mert ahol szivárog, ott levegősödik is a rendszer.
Szia!
A probléma évek óta ugyanaz és egy szerelő sem tudott segíteni. A W123 240D motorja "hangulatától" függően jól húz és keveset fogyaszt, máskor nehezen gyorsul, lassú és sokat fogyaszt.
Adagoló, porlasztócsúcs, izzitógyertya, üzemanyagszűrők cserélve, kompresszió jó.
tom85

Egy motor kódot írjál még hozzá, OK? Ez a 123-as szériánál a motorszám 13 számjegyéből az első 6 db. Ennek függvényében tudom azt, hogy milyen hibákra lehet számítani.
Addig is javaslom az adagoló oldalán található AC-pumpa kézi működtető hengerét nézd meg, nincs-e rajta gázolaj szivárgás? Mert ahol szivárog, ott levegősödik is a rendszer. Ugyanott találod beépítve egy-egy hollander alá a pumpa két visszacsapó szelepét, amit ki kell venni, és ennyi idős korban már illik kicserélni, mert ha az egyik nem jól zár, már nem tud megfelelő mennyiségű és nyomású gázolaj jutni az adagolóba! Darabja kb. 450 ft.
Ezzel egy időben a gázolaj előszűrőt és a finomszűrőt is cserél ki! Az előszűrő cseréjekor vissza kell fújni a tankba, de levett tanksapka mellett, hogy a gázolajtankban található búvárcső végén lévő finom szita szűrő nincs-e eldugulva? Ha ennyi nem hozza rendbe a dolgokat, már tényleg kell a motorkód, mert nem mindegy kulccsal indul-e a jó öreg Merci, vagy starterkarral, és egyéb dolgok is változnak adagoló terén!
Azt azért ne felejtsd el, hogy minden motor erősebb, jobban megy hűvös (nem hideg!), és párás időben, mert a beszívott egységnyi hideg levegőben több oxigén molekula található, mint a meleg levegőben. A hidegben a gázok térfogata csökken. A pára is jótékony hatással van a motorokban lezajló égési folyamatra, elsőként a világon éppen a Merci kezdett kísérletezni az égéstérbe történő víz befecskendezéssel, amit napjainkban már hasznosítanak is a versenysportban, és nemsokára talán az utcai technikában is találkozhatunk vele.
Egyébként a hűvös, párás idő jótékony hatása akár 7-10 százalékos teljesítmény növekedést is okozhat egy dízel motor esetében, valamivel kevesebbet egy benzinesnél.


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és persze ha olyan a hiba, akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A Totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.