Skoda 120 szivató

2003.01.11. 18:58
Azt hallottam idők során a porlasztó fedele eldeformálódhat, és ezáltal falslevegőt szívhat be bizonyos helyeken, nem tudom ez valós-e az én esetemben. A rángatás változó, hol erősebben, hol gyengébben, de valamennyire függ a gázadás intenzívitásától.
Tisztelt Szakértő Úr!
Van egy Skoda 120-asom elvileg 78-as, de 89-ben fiatalítva lett, most nem tudom hogy a motor az 78-as-e vagy 89-es. Valószínű 78-as. Az a problémám mostanában jött elő, hogy a motor hideg állapotban szivatóval rángat, és gyengén megy, de mikor bemelegszik megjavul.
Ki lett tisztítva a porlasztó két "lyukacsos" csavarja, és a úszóház alja is, valamint a karburátor előtt lévő szűrőcske, de nem vezetett eredményre. Hideg állapotban továbbra is rángat. Mikor bemelegszik teljesen húz.
Előzmény lehet, hogy egyszer eléggé lefogyott az üzemanyag, meg ráadásul egy olcsó benzinből tankoltam (amivel elvileg semmi probléma nincs, sokan járnak oda nyugati autókal is).
Azt hallottam idők során a porlasztó fedele eldeformálódhat, és ezáltal falslevegőt szívhat be bizonyos helyeken, nem tudom ez valós-e az én esetemben. A rángatás változó, hol erősebben, hol gyengébben, de valamennyire függ a gázadás intenzívitásától.
Kérem segítségét!
Köszönettel:
Mocsári Balázs

Ha a motor egyébként szívatóval üresjáratban, terhelés nélkül szépen forog és egyenletesen jár, egy porlasztó tisztítás meghozza a várt sikert. Ha a szívató kihúzásakor indítás után is "röfög" leállásra hajlamos, fulladós a járása, akkor elképzelhető a tűszelep hibája, vagy a szívató forgó pajzsának kopása is. Egyik sem horror pénz. Második esetben is szét kell szerelni a porlasztót, és az említett két egységet megkülönböztetett figyelemmel kell megvizsgálni! Szerintem egy-másfél órás munka és megint minden a régi rendben fog működni!


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és persze ha olyan a hiba, akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A Totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.