Földútra valami autót

2003.01.11. 19:11
Ha a kocsicsere mellett döntesz, ebből a pénzből és a mai kínálatból bőven van lehetőséged a típusok közt válogatni. Ha nem ragaszkodsz a nagy kasznihoz, a VW Golf sincro verziója, és általában az összkerekes autók közt böngéssz kitartóan!
Tisztelt Autódoktor!
Jelenlegi Fiat Unóm közelgő halála annak az 1 km-es földút-szakasznak tudható be, amely egy Pest megyei falutól a haveri kör kulcsosházáig vezet. Száraz időben nincs vele semmi gond, de ha reggelre elered az eső, a csúszkálástól tönkremennek a gumik.
Érdemes tehát Suzuki Wintert vennem, vagy a rendelkezésre álló 1,5-2 millió forintból inkább vegyek egy régebbi Vitarát, stb? Esetleg van olyan olcsóbb autó még, ami nem terepre, de egy kis faluszéli földútra megfelelne?
Válaszát előre is köszönöm
Huth Gergely

Ha ez az 1 km földút domináló a gépkocsi életében és tényleg olyan rázós, hogy belehalhat a kis Uno (amit egyébként nem hiszek), akkor kár a téli köpenyekért. A jobb terepjáró képességű kocsira úgysem fog a 13"-os gumi passzolni! Tehát ha a kocsicsere mellett döntesz, ebből a pénzből és a mai kínálatból bőven van lehetőséged a típusok közt válogatni. Ha nem ragaszkodsz a nagy kasznihoz, a VW Golf sincro verziója és általában az összkerekes autók közt böngéssz kitartóan! Nagyobb kategóriában ott vannak a 80-as és a 100-as Audi quattrok, a Subaruk és a terepjárók elérhetőbb árú kategóriája. Ebből a kínálatból és az általad rendelkezésre álló összegből azért nem csak a Vitarákkal lehet szemezgetni, mert ott vannak a TD Pajerok rövid változatai is, igaz, kicsit öregebbek, de ha a korrózió nem vágja haza őket, te sem tudod. Majdnem mindent kibírnak, és a terepen a legjobbak közt tartják öket számon, amellett, hogy szép tempót lehet velük a betonon is diktálni! A Vitara sem jön zavarba a könnyű és a félnehéz terepen, csak kicsit igényesebb a szervizelésre!
Az összkerekes személyautók pedig viszonylag olcsóbban üzemben tarthatóak, és a felázott, sáros úton tényleg beválnak, ha nem túl mélyek a gödrök. Kimondottan téli gumit azért igényelnek, hogy biztosan ne akadjanak el a sárban, mert az összkerék- és a terephajtás azért két egymástól messze álló dolog!


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és persze ha olyan a hiba, akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A Totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.