Leálló Octavia

2003.04.09. 14:32
Kíváncsi lennék a véleményedre, mert a szervizben tapasztalt "hibatároló megmondja" típusú szerelői ismeretek mellett autószerelő tudás is szükséges lenne.
Tisztelt Autódoki!

Nehezen ragadtam "tollat", hogy írjak neked, de a kocsim (Octavia 1997-es 100 lóerős 1.6-os) alapjárata kezd aggasztani.
Kb. 3 hónapja a hideg időben azzal szórakozott, hogy felemelte a fordulatszámot kinyomott kuplung mellett kb. 3-4000-ig, így bőgette a motort (zebránál különösen kellemetlen volt nekem és a gyalogosoknak is), és néha le is állt. Meleg motornál gyakran csak másodszorra indult.
Elvittem a szakszervizbe (ahova rendszeresen hordom) először semmi, azután a motor hőérzékkelő jeladóját cserélték ki. Azóta nem pörög fel, de kinyomott kuplung mellett üzemmeleg állapotban az alapjárat elég gyakran ingadozik, ami a leállás határáig megy, de nem fullad le mert visszaemeli az elektronika, kis gázadásra vagy kuplung felengedésre pedig beáll, valamint néha csak másodikra indul. Szervizeredmény: hibatároló üres.
Kíváncsi lennék a véleményedre, mert a szervizben tapasztalt "hibatároló megmondja" típusú szerelői ismeretek mellett autószerelő tudás is szükséges lenne.

Üdv,
Geszti Sándor

Sándor!

Egyetértek, hogy nem elég a számítógép diagnosztikájára hallgatni!
Sajnos itt is annyi lehetőség van a hiba okára, amit nem lehet leszűkíteni egy-két dologra. Az ilyen és hasonló hibákra is csak azt tudom javasolni, forduljunk injektorszervizbe!
Ma már szakosodni kényszerülnek a szerelők. Nem lehet mindennel foglalkozni, egyrészt a felszerelés ára miatt, másrészt a szükséges hatalmas tudásanyag miatt. Egy sima szerelő nem biztos, hogy rátalál a hiba okára, míg egy injektorszerelő lehet, hogy azonnal megmondja mi a hiba. Persze mindezekre érvényes, hogy minden körülményt ismerni kell, ami csak akkor elképzelhető, ha az autó ott van nála.

Ficzere Miklós