Mondeo beteg automatával

2003.04.13. 15:53
Sajnos az automata váltó javítása nem olcsó mulatság.
Helló Doki!

Van egy Ford Mondeo 2.0 autóm (`94), amiben az automata váltó nem működött tökéletesen.
A jelenség az volt, hogy bizonyos időközönként mintha megzavarodott volna, és nem tudná eldönteni, hogy melyik fokozatba tegye. Ez egyfajta erőteljes rángatásként jelentkezett 1-es, 2-es, vagy 2-es 3-mas, vagy akár 3-mas 4-es fokozat között. Többnyire hosszabb út után következő rövidebb pihenő utáni ismételt használat közben az alacsonyabb fokozatokban, illetve egyszer-kétszer az autópályán is előfordult, 100-as tempónál felengedett gázpedálra hirtelen 3-asba, majd újra 4-esbe kapcsolt.
Először elektronikai hibának tűnt, de végül azt mondták, hogy a rángatás nem a fokozatokhoz kötődik. Egyébként alacsony sebességnél < 20km/h, olyan túl kicsi fordulatszám ingadozásokat is mutatott, ami valóban erre utalt. (1-es és üres között csak nem váltogat) Ezután három hónapja kicserélték benne az összes lamellasort. Meg kell mondjam, hogy elég laikus vagyok, nem sokat konyítok az automata váltókhoz, így aztán le is vettek 160 + áfára, mint utcáról beesőt. (le-szét-össze-fel+tömítés+olaj+lamella)

Az elmúlt három hónap hibátlan működése óta a múlt héten már kétszer is elkövette ezt a rángatósdit ellenem. A kérdéseim a következők lennének:
-Okozhatja-e ezt más, a lamellákon kívüli meghibásodás? Elektronikus probléma, egyébb?
-Az új lamellák idő előtti bármely okból való elhasználódásától kell-e félnem? (ez nagyon fontos, ugyanis megvizsgáltatnám ezeket az okokat, nehogy cseréltethessem ki az egészet megint)
-Esetleg valamely más alkatrész meghibásodása a gyors kopásukhoz vezethet?
Volt is erre egy gondolatom, de ezt csak nagyon zárójelben mondom el, ugyanis már megint nem értek hozzá!
Szóval álló helyzetben a fék nyomása megakadályozza az autó elindulását, de nekem úgy tűnik, mintha nagyon ugrani akarna arra fékpedálra. Azaz, ha óvatosan engedem fel, meg se várja, hogy rendesen elengedjem, máris lassú araszolásba kezd, miközben a féklámpa ég. (ez persze lehet, hogy természetes) Ugyanakkor a lefékezéskor a legutolsó fázisában kicsit hirtelen, billenve áll meg (nehéz megakadályozni) és közben mintha kaparó érzésem lenne a pedálon keresztül. (a lábamon át) Tudom, hogy ez lehet a fék is, de épp most volt cserélve és nagyobb sebességnél semmi ilyesmit nem tapasztalok.

Köszöntettel,
Mészáros Levente

Kedves Levente!

Az összeg, amit a váltó javításáért elkértek nem extra. Sajnos az automata váltó javítása nem olcsó mulatság.
A váltóban a kapcsolást a vezérlés irányítja. Ez sok kis alátéttel és golyóval ellátott szelep labirintus. Ebben ugyanúgy felléphet kopás, rugótörés, eltömítődhetnek a járatok, stb.
Érdemes lenne visszavinni a váltójavító szervizbe!
A fék kaparás akár már csak attól is lehet, hogy jobban odafigyel a jelenségekre, persze meg kell nézni azt is!

Ficzere Miklós