Recsegő Mégane váltó

2003.07.22. 03:43
Nehéz egy hibából megállapítani, hogy pontosan mi is okozhatta.
Tisztelt Autódoktor,

Megpróbálom röviden összefoglalni a történetemet. Van egy 97-es Renault Megane Classic 1.6 típusú autóm.
Tavaly elkezdett egy fura csörgő hangot adni a váltó üresben és felengedett kuplungnál, ezért novemberben elvittem egy márkaszervizbe megnézetni. Itt kopottságra hivatkozva kicseréltették velem a kuplungot, valamint néhány csapágyat a nyelestengely és a váltó körül, olajat cseréltek a váltóban stb. Mondanom sem kell, hogy rengeteg pénzbe került, ráadásul egy enyhe hang így is maradt, amiért szóltam is, de azt mondták, hogy járjak vele, ha rosszabb lesz, megnézik.

Így hát jártam vele, de a nagy hideg beköszöntével elég nehézzé vált hideg időben a kapcsolás, fura hangokat adott a váltó, egyes-kettest nehezen vette. Bemelegedve a gondok megszűntek. Telefonáltam a szervizbe, de balszerencsémre azt a választ kaptam, hogy költözés közben vannak, keressem őket később. Ez sajnos hónapokig tartott.
Mire újra el tudtam menni, kiderült, hogy nem csak elköltöztek, de új tulajdonos is lett, és igazából nem éreztem, hogy magukénak éreznék a problémámat. Mindenesetre azt mondták, vigyem be, és megnézik, de azzal "bíztattak", hogy nem valószínű, hogy a problémák az előző szerelésből adódnának, tehát ez nekem megint igen sokba fog kerülni.

Adalékként még annyi, hogy az autó elinduláskor (a kuplung felengedésekor) elég erősen beremeg a javítás óta, a legújabb tünet pedig, hogy ötödikből néha kidobja a sebességet.
Mennyi az esély, hogy be tudom bizonyítani, hogy a hibák az előző szerviz óta, tehát amiatt jelentkeznek? Érdemes külső szakértőt felkérnem ennek megállapítására, és szabad-e ezelőtt a vizsgálat előtt egyáltalán bevinnem a szervizbe az autót? Esetleg próbáljam meg egy másik márkaszervizben javíttatni a garanciális kereteken belül? Mit tanácsol?

Üdvözlettel,
Takács János

Kedves János!

Elképzelhető, hogy a csapágyak kopásakor a fokozatok fogaskerekei is megkoptak. Ez indokolhatja az enyhe zörgést.
A nehéz váltást a szinkronok kopása és a váltó tengelyek lógása is okozhatja. Persze lehet, hogy nem megfelelő viszkozitású olajat használtak benne, és ez okozta a hidegben a problémát. Az ötödik problémáját szintén okozhatja a tengelyek lógása, ill. a fokozat kapcsolórészének kopása is.
Ha megy a szervizbe, próbáljon magával vinni egy ismerős szerelőt, aki javított már váltót. Így sem biztos, hogy ki fog derülni, ha esetleg a javítás során történt hiba. Nehéz egy hibából megállapítani, hogy pontosan mi is okozhatta.

Ficzere Miklós