Toledo váltógondok+olajcsere

2003.07.22. 04:59

A nehéz kapcsolást a kuplung is okozhatja.

Tisztelt AUTóDOKTOR,

A nevem Péter András, és egy 1993-as 1.8i GLX Seat Toledo tulajdonosa vagyok. Lenne két kérdésem, amikre sehol sem tudok választ kapni!
Az első kérdés: meg tudná mondani, hogy ennél a típusnál mikor kell olajat cserélni a kapcsolószekrényben? A kocsin 116.000 km van! Ahány szerelőnél voltam, annyifélét mondtak, de semmi konkrétat, meg olyasmit is, hogy nem is kell egyáltalán cserélni, amit én nem nagyon hiszek.
Városban, mikor nagyon felmelegszik az olaj a kapcsolószekrényben, vagy egy hosszabb út után 1-be nehezebben, hátramenetbe pedig kicsit reccsenve megy be a váltó. Ha kéne cserélni olajat a váltóban, akkor milyen márkájú, milyen specifikációjú lenne a legjobb?
A másik kérdésem az lenne, hogy rendes, ügyelő karbantartás mellett (10W40-es Mobil olaj, 10.000-kénti olajcsere, 12-14.000-kénti levegőszűrőcsere, állando szervizelés stb.) kb. mennyit tart generálozás nélkül ez a VW motor, ami a kocsiban van, ugyanis kész ódákat hallottam már róla, meg olyat is, hogy 300.000-500.000 közt is kitartana!

Előre is köszönöm válaszát,
Tisztelettel,
Péter András

Kedves András!

A csereperiódusokat a szervizkönyv tartalmazza. Ha ilyen nincs, akkor a márkakereskedőt kellene megkérdezni.
A váltóolaj csere nem fog megártani neki semmiképpen sem, főleg, hogy ez a váltókonstrukció nem áll a helyzet magaslatán. A nehéz kapcsolást a kuplung is okozhatja. Az élettartamról nehéz nyilatkozni. Főleg a használójától függ.

Ficzere Miklós