Golf I váltógond

2003.07.31. 22:38
Alapjáraton és közlekedés közben is hallani a motortérből morgást.
Tisztelt autódoktor!

Egy 1982-es évjáratú JB-s motorszámú, 1500-as benzines Golf I-ről lenne szó, 5 sebességes váltóval.
Kuplung, kinyomócsapágy, nyelestengely-szimering csere után, 50-100 km megtétele után alapjáraton és közlekedés közben is hallani a motortérből morgást. A kuplung kinyomásakor ez a hang megszűnik.
Ebből nyelestengelycsapágy-problémára következtetett a szerviz is amikor visszavittem az autót.
A kérdésem, vajon milyen kilátásokkal indulhatunk el nyáron hosszabb utakra, illetve a további kopás mit okozhat a váltó működésében? A szerviz szerint még nincs ok izgalomra.
Még arra is kíváncsi lennék, hogy ennek a javításához a váltót mennyire kell szétdarabolni, mert a szerviz az előző 50 ezer Ft- os /kuplung szett/ javítási díj után, újból ennyit kérne.
Vagy vegyek egy másik váltót, de árban ugyanott vagyok és lehet, hogy az is morogni fog.

Üdvözlettel!
Czakopane

Tiszteletem,

A nyelestengely csapágy kopása, főleg ennél a váltónál, nem kis probléma. Sajnos a kezdeti zajokat gyors leépülés követi, és a vége a váltó teljes tönkremenetele lesz.
A bontott váltó sem feltétlenül jó megoldás. Mérlegelni kell. Az új alkatrész biztosan jó, viszont a bontott lehet olcsóbb.
Én a csapágy cserét választanám, főleg, mert ennél a váltónál ez (relatíve) elég gyakori esemény.

Ficzere Miklós