Xsara siralmak

2003.08.13. 17:23
A motor rendkívül gyenge.
Alapvetően elégedetlen vagyok a 2003 évben vásárolt Citroen Xsara 1.4i Coupe típusú gépkocsimmal. A szervizzel (2C szerviz) már beszéltem, de az alábbi hibákat típushibának tartják:

1. A kormány fordulás után nem tér vissza alaphelyzetébe.
2. A kocsiból sem előre, sem hátra nem lehet kilátni. Én átlagos méretű ember vagyok, de nincs az ülésnek és a kormánynak olyan helyzete, amikor előre is, hátra is kilátnék. A tükrök kicsik, és különböző nagyításúak.
3. A kocsi 5 személyes, de ha négyen ülünk bele, göröngyös úton óvatos vezetés mellett is odacsapódik a kipufogódob az úthoz.
4. A motor rendkívül gyenge. Ha a légkondi be van kapcsolva, a kocsi egy személlyel alig tud felmenni az emelkedőre. Trabantok leelőznek. Feleségemnek ugyanilyen 75 LE teljesítményű Seat Cordoba gépkocsija van, de azzal repülünk fel ugyanazon az emelkedőn.
5. Az ABS túl erőszakos, nem vészfékezésnél is bekapcsol, néha úgy érezni, a fék beragad.
6. A kormányon lévő 3. kar, a rádióvezérlő nem ergonomikus, az ember össze-vissza kapcsolja, míg rátalál egy állomásra. Inkább ront a biztonságon, mint segít.
7. Büdös van a kocsiban, ha megy a befúvó ventillátor. Úgy tűnik, rohad a pollenszűrő.

Mit tegyek?
Iván

Kedves Iván!

1. Nem tudom elképzelni, hogy a Citroën mérnökei ekkora hibát ejtettek volna a futómű-geometria megtervezésében.
2. Sajnos ezen nem lehet változtatni, sokan bírnak ezzel együtt élni, nem is rosszul.
3. A hátsó futómű torziós tengelyei sajnos alulméretezettek. Erre megoldást tudnak a márkaszervizek.
4. Tudtommal az 1,4-es motorral szerelt Xsara-t nem gyártották, csak akcióra klímával. Mivel ez is 75 Le-s, meg kéne nézetni a motort és a vezérlését, nincs-e valami gond vele. Ekkora különbség nincs a két autó között.
5. Normál esetben a fékrendszer megfelelően érzékeli a csúszást, egyébként nem lép közbe.
6. Szerintem szokás kérdése, bár én is akartam leállítani az autót a rádióvezérlővel. Furcsa.
7. A pollenszűrőt minden szerviz alkalmával cserélni kell.
Szerintem keressen meg egy másik márkaszervizet is a problémáival.

Ficzere Miklós