Punto hozzászólás

2003.09.19. 13:10
A szervizekről nem nyilatkoznék, nem az én feladatom...
Szia,

Ambrus Ervin levelére szeretnék válaszolni, mint gyakorló Punto I tulaj.
Az én autóm 94 decemberi HSD (1.2MPI, 75 LE, 79 e km). Az autóval nekem is hasonló problémám volt, az alapjárat induláskor vagy nagyon alacsony volt (6-700 körül), vagy csak gázfröccsel indult be, menet közben magas volt, 1100-1250-1500, sőt volt majdnem 2000 is, a gázfröccsös jelenséget is tapasztaltam, sőt emelkedőn lassan haladva hajlamos volt a leállásra is...
A léptetőmotor tisztítástól nem javult meg, viszont az egész jelenség elég rapszodikus volt, előfordult, hogy hetekig nem csinálta, beérte mindössze 1000-es alapjárati fordulattal is. Elérkezett a környezetvédelmi vizsgálat napja, naná, hogy akkor megint rájött a dologra, ki is vágták az 1500-as alapjárat miatt, de előbb a vizsgálatot végző autóklubos "szaki" nyomban imbuszkulccsal akart turkálni a fojtószelep állítócsavarjai környékén, de (szerencsére) sehogy sem ment bele neki a kulcs (TORX kulcs kellett volna netán?;-)
Így 2 nappal a zöldkártya lejárta előtt elgurultam vele a márkaszervizbe (SPQR), itt rádugták a számítógépet, és kiolvasták, hogy a léptetőmotor lehelte ki a lelkét. Innentől kezdve 1 teljes hetet (!!!) állt náluk az autó, mire a számla szerint félórás munkát sikerült elvégezniük és a zöldkártyát is megcsinálták. Persze az 1 hét kevés volt, hogy a fojtószelepházat és az alapjárati torkot megpucolják a dzsuvától, ami jelentősen hozzájárult a bekrepához. Tehát végre elkészült az autó, mindenki totál hepi, alapjárat tökéletes.
Az utóbbi hetekben néha újból előjött hidegindítás után, de ráuszítottam az időközben fellelt és remekül bevált szerelőmet, hogy tisztítsa meg amit a márkaszerviz nem tett meg a cserekor, úgy tűnik, használt is.

Mesélhetnék még frankó FIAT szervizekről, a sikító klímámról, amivel kapcsolatban az összes klímás szaki hosszas gáz ide-oda töltögetés után csak a kezét tárta szét, majd végül kiderült, hogy nem megfelelő ékszíj volt rajta (no comment. Egyébként talán kuriózumnak számít, hogy a generátort a kílma felől hajtják a klímás Punto I-esben az olasz mérnökök).
Most éppen egy zárgarnitúrára várok már jó ideje, valami narkós csöves felnyomta az üres tütüt, gondolván, hogy hátha megtalálja benne a rádió előlapját. Ez szerencsére nem volt az autóban, így beérte a kesztyűtartóban tartott kb. 800Ft-os elemlámpámmal... Napok óta jön Bécsből a 4db zár, pedig siethetnének, mert jövő héten 2 hét szabira megy a szerviz. Ha nem sietnek, akkor a 2 hét vakáció után sem kell majd munkába állniuk, mert addigra én lenapalmozom a szervizt és sóval hintem be a romokat.

BZd

Igen, ez a koszolódás elég jellegzetes jelenség. A dugulások és a szelepekhez kerülő, oda nem való mindenféle elegyek eléggé meg tudják tréfálni az embert. Addig, amíg valaki fel nem világosítja róla, vagy véletlenül saját maga rá nem jön, bizony sok álmatlan éjszakát okozhat.
A szervizekről nem nyilatkoznék, nem az én feladatom, és nem is lenne ildomos. Persze a tapasztalatok, még ha nem is jók, segíthetnek másoknak. Azt azonban nem szabad elfelejteni, hogy nem mindig a szerviz hibája lehet az esemény, hiszen nem szűrhetik ki a csekély tudású vagy hanyag munkaerőt teljesen. Panaszt kell tenni a vezetőnél, ha akkor sem történik változás, akkor már tényleg lehet véleményt nyilvánítani.

M