Golf GTD tuning

2003.10.08. 12:23 -

Tisztelt Autódoktor!

A következő lenne a kérdesem:
Adott egy Golf II 1.6 GTD+intercooler, ha a kipufogó-leömlőcsonkot és az egész kipufogórendszert lecserélném a GTI 16V változatra, jelentene ez valamit teljesítményben, illetve a turbó helyett érdemes-e G60 töltőt beszerezni?

Köszönettel,
Polyák Zoltán

Kedves Zoltán!

Véleményem szerint teljesen felesleges a kipufogó cseréje. A turbót is hagynám, max. egy kicsit, 1-1,2 bar-ra feltekerném.
Az intercoolert érdemes nagyobbra kicserélni, az adagolóelemeket nagyobb átmérőjűre cseréltetni, és ehhez az értékhez beállíttatni.
Persze az igazi egy kis hengerfejtuning lenne. Ez a többivel együtt igazán dobna az autón.
A turbónyomás-emelés önmagában nem sokat ér. Nem az a lényeg, hogy a csövekben mekkora a nyomás, hanem hogy ebből a több levegőből mennyi jut az égéstérbe. Ezt pedig a hengerfej és a szelepek határozzák meg igazán.

Ficzere Miklós

A fenti tanács első megjelenésének időpontja 2003. október 8., 12:23, ezért előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt már nem időszerű, vagy téves. A tanácsok pontosságáért és hasznosságáért szerkesztőségünk mindent megtesz, de tartalmukért és a betartásuk következményeiért felelősséget nem vállal.

 

h i r d e t é s

Autódoktor Autódoktor

Autószereléssel, üzemeltetéssel kapcsolatban kérdezze az Autódoktort, vagy böngésszen a több száz eddigi tanács között. Kereshet is! Jó egészséget.

KeresésKeresés

IndapassIndapass

Totalcar áruház

fékpofakészlet
SUZUKI SWIFT 1.3 Ferdehátú 2005-2013
9526 Ft
fékbetét készlet, tárcsafék
SUZUKI VITARA 1.6 i 16V zárt terepjáró 1990-1998
7740 Ft
További termékek »

Totalcar Magazine

Big wheels for all?
Why is everybody in love with fat rubber? Is it only a show or does it really make sense?