Skoda Octavia-váltó

2004.01.22. 13:42
Talán végre sikerül a Volkswagen-csoportnak zöldágra vergődnie vele...
Tisztelt Autódoki!

A következő esetett szeretném közreadni.
Egy Skoda Octavia 1,6 GLX típusú autó tulajdonosa vagyok, a jármű 4,5 éves, 106 ezer Km-t futott.
Szeptember 27-én a váltó egyre csúnyább hangot kezdett adni, sebességet kidobta, illetve egyes fokozatokat nem lehetett kapcsolni. A hallotakból arra következtettem, hogy kevés, vagy nincs olaj a váltóban. Az autó semilyen sérülést nem szenvedett (ütközés, fatönkre ráfutás, stb) ezért nem értettem hogyan lehet ez.
Másnap hétfőn a lakhelyemhez legközelebb eső márkaszervizbe vittem a kocsit (Üröm), hogy megállapítsák a hibát, amit rövid idő alatt meg is tudtak mondani. Tudniillik a váltóház megrepedt, és az olaj elfolyt. Arra, hogy mi okozta a törést, a következő választ kaptam: leszkadt egy vagy több szegecs a kuplungházban (nem a kuplungtárcsáról), és mivel nem fért el a leszakadt szegecs a házban, így eltörte azt.
Kérdésemre, menyibe kerül ez nekem, első válasz az volt, hogy egy új váltó 700 ezer forint, de ha kapok méltányosságot, akkor 300-400 ezer forintból kijön. Felmerült a bontott váltó lehetősége is (utána telefonálgatásom után 50-70 ezer-ért kínálták a bontók a hibát ismerve).
Szerencsémre a szerviz nagyon készséges volt, és azonnal elkezdték az ügy intézését (telefon a Porsche Hungáriába stb). Másnap a szerviz felhívott, és azt a jó hírt közölte velem, hogy a váltó árát 100 %-ban téríti az importőr, csak a munkadíjat kell kifizetnem.
Ami ezután történt, egy kicsit megviselte a türelmemet, ugyanis az alkatrészre kerek egy hónapot kellet várni, aminek az okát a Porsche Hungária sem tudta megmondani, de reklamálni nem mertem, mert ingyen kapom az alkatrészt.
Végül megérkezett a váltó, és a szerviz még aznap beszerelte. Költség a munkadíjból és kuplungtárcsa árából keletkezett. A váltó jól és pontosan, csendesen dolgozik.
Az előző történetet azért tettem közre, hogy ha más valaki hasonló helyzetbe kerül, nem reménytelen a dolog.
Egy sor kérdés merült fel bennem, hogy ha ismert a típushiba, a gyártó miért nem javítja hivatalból (többen jelezék ezt a hibát más típusoknál is: Seat Toledo, VW Bora, VW Golf).

Köszönettel,
Zilahy Attila

Kedves Attila!

Valószínűleg dolgoznak már az ügyön, lehet, hogy pont emiatt késett a váltó.
Sajnos néha egyszerűbb egy másikat tervezni, mint egy meglévőt átalakítani. Más hibák is előfordultak ezekkel a váltókkal, így sokan reménykednek, hogy talán végre sikerül a Volkswagen-csoportnak zöldágra vergődnie vele.

Ficzere Miklós