Seat Leon: alapjárati szelep koszolódás

2004.01.30. 12:29
Az erős kartergáz nem akkor jellemző, ha a motor már kopott?
Kedves Doki!

Egy nem egészen két és fél éves 1,4-es Seat Leon-t használok. Az autót újonnan vásároltuk.
Már a garanciális idő alatt is rengeteg hibája volt, amelyeket részben kijavítottak, részben most is fennállnak (pl. rádió sercegése).
Az autószereléshez nem értek. Két kérdésem lenne:

1. A motor beindításakor hidegben (5 fok alatt) szinte mindig jelez a vízhőmérő mellett lévő piros lámpa és sípszó. Ön szerint ennek mi lehet az oka?
Az egyik márkaszervizben 12 hónapja cseréltek hőmérséklet-jeladót, utánatöltöttek hűtővizet, és légtelenítettek, mert a lámpa akkor is gyakran jelzett. További érdekesség, hogy a motort akár azonnal újraindítva már nem jelez a műszer.

2. A motor a váltót üresbe téve állandóan leáll. Többször voltam szervizben, több alkatrészt is kicseréltek, illetve mindig kitisztították a fojtószelepet, ami nagyon elkoszolódott. Ezekre a javításokra gyakorlatilag havonta, kéthavonta került sor, mert a hiba körülbelül ilyen rendszerességgel jött elő. Végül az egyik márkaszervizben azt mondták, hogy sajnos ez az 1,4-es motoroknál típushiba, az erős kartergáz koszolja a fojtószelepet, és a motor terhelésétől függően a fojtószelepet rendszeresen tisztítani kell.
Kérdezem, hogy ez normális egy korszerűnek mondott, új autónál? Az erős kartergáz nem akkor jellemző, ha a motor már kopott? Lehet a motor kopott egy 2 éves autónál, 50 ezer kilométer után?

Megköszönve soraimnak szentelt figyelmét, válaszát várva,

Tisztelettel,
Bence

Kedves Bence!

A visszajelző inkább a vezérlőelektronika hibájára utalhat, vagy a hőmérséklet jeladó nem megfelelő értékére.
A nagy kartergáz nem feltétlenül kopást jelez, bár nem is annyira kartergázról, hanem a magas olajgőz tartalmáról beszélhetünk. Ez lehet a levegőszűrő telítettségétől is, célszerű 10 000 Km-ként cserélni.
Tapasztalatom szerint ezekre a motorokra tényleg jellemző ez a hibajelenség. Megmagyarázni nem tudom, miért.

Ficzere Miklós