VW Polo-futómű

2004.04.02. 15:41
Megelőzni csak apró dolgokkal lehet.
Kedves Autódoktor!

2 éves VW Poloval rendelkezem, mellyel kb. 20 000 km-t futottam. A gond a következő:
kb. két hónapja Budapesten közlekedek vele. Sem én, sem az autóm nem szokta meg a 10 000 gödör városát. Ugyanis nem lehet mindegyiket kikerülni, pláne ilyen tempó mellett. Én csak idegeskedem, de az autóm jobb eleje most már nyikorog, pl. egy fekvőrendőrön való áthaladásnál.
Azt szeretném tudni, hogy milyen sérüléseket okoznak a gödrök a futóműben, esetleg a motorban stb. Illetve, hogy mire kell különösen ügyelni a gödrökkel kapcsolatban (pl. nem szabad belefékezni?!).

Köszönettel,
Zoli

Kedves Zoli!

Sajnos ez Budapest. Ennyire nem foglalkoznak velünk, akik fizetnek, nem is keveset. Ezen változtatni jelenleg nem tudunk. Megelőzni csak apró dolgokkal lehet.
A gödröt látva fékezéskor, mielőtt elérjük, el kell engedni a féket, és csak összehúzva magunkat fohászkodni a minél kisebb kárért. A lényeg, hogy a kerék ne blokkoljon a gödörben, mert fokozott a terhelés, ha állva éri el a gödör szélét.
Minden egyes kátyú a futómű elemeket erőteljesen igénybe veszi. A gömbfejek elő-utóbb elkezdenek lógni, a szilentek kiverődnek, a kerékagycsapágy meglógósodik. Extrém esetekben a felni és a gumi is sérülhet. Peres és puhább oldalfalú gumik könnyen szálszakadásosak lesznek. A lengéscsillapítók is hamarabb kilehelik az életüket. A minimális probléma ami jelentkezik, hogy a futómű gyakori (félévenkénti) beállítást igényel.

Ficzere Miklós