Renault 19, zörgések

2004.04.22. 17:21

Ezek mind olyan zajok, amiket hallani kellene.

Tisztelt Autódoktor!

Egy agyonbuherált karambolos Renault boldog tulajdonosa vagyok. 1993-as évjáratú R19, 1900 cm3-es turbódízel motorral. Ez egy eléggé ritka széria nálunk. De nem is a motorral van baj.
Futóműzaj a problémám, de ahány szerelőhöz megyek, mindenki mást akar kicserélni, s lévén ABS is van, egy komplett csapágy házzal (mert csak úgy lehet cserélni állítólag) min. 20 000,- Ft.
Én bal elöl hallom a búgó-zúgó hangot, mely kifejezetten csak bizonyos sebességeknél erősödik fel, tehát nem lineáris a zaj a sebességgel. (Leállított motornál történő gurulásnál is ugyanez a jelenség, tehát nem a motor okozza...)
Először az 55-60 km/h-s, aztán a legvészesebben a 85-95 km/h-s tartományban zúg-búg, rezonál. Még egyszer feljön a zaj 150 km/h körül, lehet, hogy ez még erősebb, csak a motor-, és szélzaj elnyomja.
Azt mondják, csalóka, hogy bal elöl hallom, mert a kormánymű felhozza a zajt. Tény, hogy menet közben jobbra átdőlve az anyósülés felé jelentősen kisebb a zaj.
Mi lehet az ok?
Amiket rám akartak már sózni: Féltengelycsere, váltójavítás (differenciálmű), bal hátsó kerékcsapágy aggyal stb.
Talán jelentősége lehet, de alapjáraton csörög néha a váltóban valami, ha kinyomom a kuplungot, vagy a váltókart megmozgatom, elmúlik.
Istenem, de szeretem a francia autókat. Volt egy Golf II-m, de bánom, hogy lecseréltem. Hát ennyi.

üdvözlettel,
Mohos András

Kedves András!

Kimondta az igazi problémát az elején! Agyonbuherált, törött.

Rengeteg dolog segít az autó működésében, de a sok törés és a kókányolás nem. Talán egy hozzáértőbb szerelőt kéne keresnie, aki meg tudja állapítani a hiba tényleges okát!
Sajnos amiket leírt, abból nem sok mindent tudok mondani. Mivel baloldalt van a váltó, lehet difi is. A zajok gyakran a másik oldalról jönnek, miközben úgy hallatszik, mintha erről lenne erősebb. Egy kerékagycsapágy zajt viszonylag könnyen ki lehet szűrni, ha megforgatjuk a kereket. Az elsőt a motorral, a hátsót kézzel.
A féltengely maximum a csapágyazásnál búghat.
A difi meg terhelésváltáskor más-más hangot hallat.
A váltó zörgése nyelestengelyre utalhat álló helyzetben és induláskor. De a kuplung is zöröghet. Ezek mind olyan zajok, amiket hallani kellene.

Ficzere Miklós