Opel Ascona 1,6 D hengerfej gondokkal

2004.07.30. 14:02
Elképzelhető, hogy vastagabb hengerfejtömítést is igényel.
Tiszteletem Doktor Úr!

Egy Opel Asconám van, 1,6D változat. A problémám a következő:
A hengerfejet voltam kénytelen felújíttatni másfél hete. Ezúttal cserélve voltak a szelepek, szelepvezetők, szelepszárszimeringek, himbák és a vezérműtengely. Ez így OK.
A gondok ezután kezdtek előállni, mikor a motor elérve az üzemi hőmérsékletet eltörte az 1. és 3. kipufogó himbát. Egyértelműen valami a hőtágulás következtében feszít, és a dugattyú odaüt a szelepnek.
A kérdésem az, hogy mit lehet tenni, mennyi kell legyen a szelephézag, esetleg miből lehet zsonglőrködni a szelephézag beállításához, mire kell odafigyelni tipikusan az ilyen vezérlésű hengerfejeknél.
A gond az, hogy itt minálunk sem dokumentáció, sem a megbízható jó szakik nemigen tolonganak.

Nándi

Kedves Nándi!

A hengerfej megmunkálása után bizony meg kell mérni a szelep teljes nyitási magasságát.
Ha a hengerfejből leköszörültek, akkor elképzelhető, hogy vastagabb hengerfejtömítést is igényel. Nem mindegy, mennyire vannak besüllyesztve a szelepfészkek és a fészekben a szelepek. Ezeket a gépműhelyben kell ellenőrizni!

Ficzere Miklós