Citroën BX: vezérműszíj

2004.11.29. 13:16

Egyesek szerint elállítottuk a vezérműszíjat egy foggal, mások szerint az adagolót kell perselyezni.

Tisztelt Doktor Úr!

Egy 90-es évjáratú Citroën 1.9 TGRD tulajdonosa vagyok úgy egy éve.
Közben elértem a 180 000 km-t, és esedékessé vált a vezérműszíj cseréje is, ami meg is történt, igaz nem szakműhelyben, hanem itthon. A problémáim a következők:
1. A részben elvásott régi vezérműszíj a szélén szakadozott volt, néhány napja van fönn az új, és az is már kezd a külső peremén elvásódni. Egyébként a vezérműszíj rátétel után is teljesen a külső szélére csúszott - csak azt nem tudom, hogy miért - melyik tengely lehet az, amelyik folyton le akarja lökni?
2. A motor lustább lett, úgy érzem, a turbófeltöltő csak 3000-es fordulatnál kezd működni, a régi vezérműszíjjal 2000-2200-as fordulatnál kezdett működni, kopog a motor, hangosabb és jobban is melegszik.
A diagnózisok szakemberek részéről változóak, egyik szerint elállítottuk a vezérműszíjat egy foggal, mások szerint az adagolót kell perselyezni. Ön Doktor Úr mit javasol?

Köszönettel:
Pethő István

Kedves István!

Először is a vezérlést kell leellenőrizni, a helyén van-e. A leírt jelenségek erre is utalhatnak.

A szíj félrefutás valamelyik görgő hibájára utalhat. Ezeket is le kell ellenőrizni, ráadásul illik a szíjjal együtt cserélni őket, hiszen az élettartamuk azzal egyezik meg. Szintén ajánlatos ilyenkor a vízpumpát is cserélni.
Ha mindezeket leellenőrizve is fennállnak a jelenségek, akkor lehet leellenőrizni az adagoló perselyt is. Azonban általában ennek kopásakor a szimmering is szivárog, illetve magának az adagolónak is hangja van.

Ficzere Miklós