Opel Astra: olajcsere és egyéb nyűgök

2004.11.30. 13:52 -

Tisztelt Autódoktor!

Néhány gyakorlati tanácsot szeretnék kérni egy Opel Astra 1.7 TD-vel kapcsolatban. A gépjármű 1994-es, japán motoros, turbo intercooleres, motorszáma 649623. Most 371 000 km van benne. 332 000-nél volt motorfelújításon, mert elszállt a kompressziója.
Sajnos, eddig nem találtam érdemleges információt arról, hogy hány km után érdemes olajt cserélni. Eddig 15 000 km-ként cseréltem, általában Castrol GTX3-ast töltöttem bele. A motorfelújítást követő két csere hamarabb lett elvégezve. Kérdésem, hogy jó-e az általam használt olaj, vagy 10W-40-es jobb lenne? Esetleg kevesebb km után cseréljem le?
A bizonyos felújítás óta azt vettem észre, hogy az alapjárata furcsán viselkedik. Hidegen kb. 900 rpm - általam tapasztalt jó érték -, de ahogy melegszik a motor, egészen 1200 rpm-ig felmegy, és ott is marad. Megszokott jelenség ez egy sokat futott autónál, vagy esetleg valami nem jól van beállítva?
Tudna-e segíteni abban, hogy szervizkönyvet vagy villamos kapcsolási rajzot hol lehet beszerezni ehhez a típushoz? Szervizben végezték a javítást, és barbár módon kikötötték az immobilisert, amit nem tudtak visszakötni. Lehet, hogy nem nekem kellene hozzányúlnom, de érdekel - szakmai ártalom - hogyan van megoldva. Magáról a riasztóról sem találtam eddig semmilyen leírást.
A futóművel kapcsolatban lenne még kérdésem. Azt figyeltem meg, hogy ha teljesen alá van szedve a kerék, forduláskor kattogó hangot hallok a jobb oldal felől, legyen az bármelyik irány. Valószínűleg a féltengely-csuklóval van a gond, de nem tudom eldönteni, hogy érdemes-e várni a javítással addig, míg ezt a hangot egyenesben is meghallom, vagy cseréltessem ki minél előbb?
Lengéscsillapító csere után azt figyeltem meg, hogy alacsony fordulaton, kb. 1500 rpm-ig puffanó hangokat lehet hallani elölről, ha egyenetlen úton megyek az autóval. Szeretném megkérdezni, hogy mi kelthet ilyen hangot?

Segítségét előre is köszönöm.
Fazekas Sándor

Kedves Sándor!

10W30-as olaj kell bele. A csere intervalluma 15e Km, bár elvileg van 30e-es is. Szerintem maradjon a kisebbnél. CF/B3 teljesítményszintű olajat kell alkalmazni benne.
Az alapjáratot a motorhőmérséklettől függően kéne állítania. Maga az alapjárat 830+- 50. Ha ez nem marad a bemelegedésnél, akkor a hidegindító szabályzója nem jó. Ellenőriztesse a szervizben!
A riasztóval és az immobiliserrel kapcsolatban forduljon riasztóshoz, ha nem gyári, akkor úgysem fog hozzá autóhoz kapcsolódó bekötési rajzot, hiszen ahány riasztós, annyiféleképpen kötik a riasztókat.
Az autóról leírást szakkönyváruházban találhat.
A kormány eltekerésekor jelentkező kattogás a külső féltengelycsukló hibájára utalhat. Lehet várni vele, de előfordulhat, hogy szétesik, mielőtt egyenesben is jelezne. Az pedig egyhelyben topogást eredményez.
A pufogásra nem tudok mit mondani, nem értem igazán, mi az, ami pufog, és mi köze van egymáshoz a fordulatszámnak és a lengéscsillapító cserének.

Ficzere Miklós

A fenti tanács első megjelenésének időpontja 2004. november 30., 13:52, ezért előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt már nem időszerű, vagy téves. A tanácsok pontosságáért és hasznosságáért szerkesztőségünk mindent megtesz, de tartalmukért és a betartásuk következményeiért felelősséget nem vállal.

 

h i r d e t é s

Autódoktor Autódoktor

Autószereléssel, üzemeltetéssel kapcsolatban kérdezze az Autódoktort, vagy böngésszen a több száz eddigi tanács között. Kereshet is! Jó egészséget.

KeresésKeresés

IndapassIndapass

Totalcar Magazine

No more BMW for this bloke
Originally priced at slightly over 100,000 Euros, today you can pick up a 2006 BMW M6 for less than one third of that. There are plenty of cars on sale to choose from, many appearing to be well kept, with low mileage to boot. Too nice to be true? Exactly.