Opel Astra: olajcsere és egyéb nyűgök

2004.11.30. 13:52 -

Tisztelt Autódoktor!

Néhány gyakorlati tanácsot szeretnék kérni egy Opel Astra 1.7 TD-vel kapcsolatban. A gépjármű 1994-es, japán motoros, turbo intercooleres, motorszáma 649623. Most 371 000 km van benne. 332 000-nél volt motorfelújításon, mert elszállt a kompressziója.
Sajnos, eddig nem találtam érdemleges információt arról, hogy hány km után érdemes olajt cserélni. Eddig 15 000 km-ként cseréltem, általában Castrol GTX3-ast töltöttem bele. A motorfelújítást követő két csere hamarabb lett elvégezve. Kérdésem, hogy jó-e az általam használt olaj, vagy 10W-40-es jobb lenne? Esetleg kevesebb km után cseréljem le?
A bizonyos felújítás óta azt vettem észre, hogy az alapjárata furcsán viselkedik. Hidegen kb. 900 rpm - általam tapasztalt jó érték -, de ahogy melegszik a motor, egészen 1200 rpm-ig felmegy, és ott is marad. Megszokott jelenség ez egy sokat futott autónál, vagy esetleg valami nem jól van beállítva?
Tudna-e segíteni abban, hogy szervizkönyvet vagy villamos kapcsolási rajzot hol lehet beszerezni ehhez a típushoz? Szervizben végezték a javítást, és barbár módon kikötötték az immobilisert, amit nem tudtak visszakötni. Lehet, hogy nem nekem kellene hozzányúlnom, de érdekel - szakmai ártalom - hogyan van megoldva. Magáról a riasztóról sem találtam eddig semmilyen leírást.
A futóművel kapcsolatban lenne még kérdésem. Azt figyeltem meg, hogy ha teljesen alá van szedve a kerék, forduláskor kattogó hangot hallok a jobb oldal felől, legyen az bármelyik irány. Valószínűleg a féltengely-csuklóval van a gond, de nem tudom eldönteni, hogy érdemes-e várni a javítással addig, míg ezt a hangot egyenesben is meghallom, vagy cseréltessem ki minél előbb?
Lengéscsillapító csere után azt figyeltem meg, hogy alacsony fordulaton, kb. 1500 rpm-ig puffanó hangokat lehet hallani elölről, ha egyenetlen úton megyek az autóval. Szeretném megkérdezni, hogy mi kelthet ilyen hangot?

Segítségét előre is köszönöm.
Fazekas Sándor

Kedves Sándor!

10W30-as olaj kell bele. A csere intervalluma 15e Km, bár elvileg van 30e-es is. Szerintem maradjon a kisebbnél. CF/B3 teljesítményszintű olajat kell alkalmazni benne.
Az alapjáratot a motorhőmérséklettől függően kéne állítania. Maga az alapjárat 830+- 50. Ha ez nem marad a bemelegedésnél, akkor a hidegindító szabályzója nem jó. Ellenőriztesse a szervizben!
A riasztóval és az immobiliserrel kapcsolatban forduljon riasztóshoz, ha nem gyári, akkor úgysem fog hozzá autóhoz kapcsolódó bekötési rajzot, hiszen ahány riasztós, annyiféleképpen kötik a riasztókat.
Az autóról leírást szakkönyváruházban találhat.
A kormány eltekerésekor jelentkező kattogás a külső féltengelycsukló hibájára utalhat. Lehet várni vele, de előfordulhat, hogy szétesik, mielőtt egyenesben is jelezne. Az pedig egyhelyben topogást eredményez.
A pufogásra nem tudok mit mondani, nem értem igazán, mi az, ami pufog, és mi köze van egymáshoz a fordulatszámnak és a lengéscsillapító cserének.

Ficzere Miklós

A fenti tanács első megjelenésének időpontja 2004. november 30., 13:52, ezért előfordulhat, hogy a jogi háttér vagy a piaci helyzet megváltozása miatt már nem időszerű, vagy téves. A tanácsok pontosságáért és hasznosságáért szerkesztőségünk mindent megtesz, de tartalmukért és a betartásuk következményeiért felelősséget nem vállal.

 

h i r d e t é s

Autódoktor Autódoktor

Autószereléssel, üzemeltetéssel kapcsolatban kérdezze az Autódoktort, vagy böngésszen a több száz eddigi tanács között. Kereshet is! Jó egészséget.

KeresésKeresés

IndapassIndapass

Totalcar áruház

vezetőkar fej
SUZUKI LIANA 1.6 4WD lépcsőshátú 2002-2013
3106 Ft
csuklókészlet, hajtótengely
SUZUKI IGNIS 1.3 DDiS zárt terepjáró 2003-2013
19772 Ft
További termékek »

Totalcar Magazine

You’re getting soft with age, too
More comfortable. More extras. Less roof. Softer supension. Sounds bad, if the car is a Porker. But just wait a second...