Audi 100-as lappangó betegsége

2005.11.28. 21:10

Úgy tűnt, hogy hengerfejes lett a motor, de két nap múlva újra tünetmentes.

Tisztelt Autódoktor!

Tavasszal vásároltam egy 1986-os évjáratú Audi 100-ast 5 hengeres 2.0 TD motorral. Ha jól értesültem a motorban a gyári kompresszió érték 32 és 26-nál már generálozni kell, viszont az enyémben 17 van (mindegyikben). Bele is kalkuláltam, hogy erre még költeni kell majd, ha jönnek a hidegek.. Viszont ennek ellenére, a motor pöccre indul, nem füstöl, nagyon jól megy és 3500 km alatt eszik meg 1 liter olajat. Érdekes, hogy +4 fokban is indult könnyen...

A napokban történ viszont, hogy egy kicsit odaléptem neki autópályán, 100-ról felment 170-ig, és ott rögtön ki is vettem üresbe, másnap reggel indításnál olyan volt, mintha csak 4 henger menne, karatírozva járt és nagyon füstölt, de csak pár percig, amíg bemelegedett. A hűtővíz csövei kőkemények voltak és a kiegyenlítő tartályról levéve a sapkát megállapítottuk, hogy a motor "beledolgozik".. Jöttek a buborékok.

Valószínűleg az tötrént, hogy éjjel belefolyt a víz az egyik dugattyúhoz és az kihagyott, amíg el nem tűnt a víz.. Valószínüleg hengerfejes lett.. A következő 2-3 reggel is ezekkel a tünetekkel indult, aztán már nem csinálta.. Most olyan, mint régen. Reggel nincs gond vele, a víz nem fogy.. (amikor rossz volt, levettem a kiegyenlítőről a sapkát, hogy ne legyen olyan nagy nyomás a csövekben, nehogy szétdurranjanak) Állt két napot az autó (lett volna ideje megint telefolyni vízzel a hengernek) és megint tünetmentesen müködik.. :-) Mi lehet a probléma?

Válaszát előre is köszönöm!

Kedves Csabi!

Mondhatnánk, hogy kissé hisztis a kicsike, de valószínűbb, hogy tényleg hengerfej probléma adódott. Érdekes, hogy megszűntek a probléma jelei, nem jellemző.

Sajnos azonban ezek még nem jelentik, hogy az autó önjavító lenne. A hiba ott van, csak lappang. Érdemes minél előbb cselekedni, mert az égéstérbe jutott víz könnyen a motor erős kopását eredményezheti. Jobb ma egy hengerfejjavítás, mint holnap egy motorfelújítás. Az olajfogyasztás is csillapodhat a hengerfejesség kezelése után, sőt a kompresszió is javulhat!

Üdv:

Ficzere Miklós