1,9-es PDTDI Passat ködös időben

2007.12.31. 16:43

Mintha kihagyna a gyújtás

Kedves Autódoki!

A véleményét (tippjét, tanácsát) szeretném kérni egy 2002-es 1,9 PDTDI 132 lovas Tiptronic Passat (210ezer kilométerrel) diagnózisának felállításáról. Az autó néhány napja (mióta ködös párás esős idő lett) menet közben elkezdett rángatni, mintha "kihagyna a gyújtás" sebességtől, fokozattól függetlenül. Majd egyszercsak kigyulladt az ESP visszajelzője, és olyan járása lett, mintha nem menne legalább 2 henger. Azonnal leálltam, leállítottam és felhívtam a szervizt. Azt mondták be kell vinni, ráteszik gépre és diagnosztizálják. A beindítás hatására a hiba elműlt és természetesen a szervizbe érve sem jött elő semmi, nem tárolt hibát. Tovább használom az autót és váratlan időpontokban, van amikor naponta többször is, van amikor 2naponta ismét előjön. Sőt a multheti szervizlátogatás (olaj+összes szűrő cseréje) óta pedig mente közben már egyre gyakrabban rángat. Ma bevittem, de megint nem tudtak diagnosztizálni semmit, a szerelőnek nem produkálja a hibát...

Ön szerint hol kellene kezdeni a hiba okának feltárását? Mi lehet a hiba oka? A szerelők által adott tippek: motorvezérlő elektronika-de akkor elvileg dobni kellene neki a hibát; PD elemek-akkor miért működik néha napokig hiba nélkül; automata váltó-60ezrenként le van cserélve benne az olaj szűrővel együtt...

Köszönöm:

Krisz

Kedves Krisz!

Az is egy infó, hogy a diagnosztikai műszer nem tárol be hibát. Ezek szerint tehát olyan egység okozza a rángatást, amit a motorvezérlő nem diagnosztizál. Ilyen lehet az alacsony üzemanyag nyomás a PD-elemek előtt, a PD-elemek kivezérlésének kimaradása vagy a vezérlés részleges teljesítménycsökkenése egy elektromos átmeneti ellenállás miatt.

Ezek persze csak tippek, mert érezni kellene a kihagyást, a rángatást, akkor talán közelebb lennénk a megoldáshoz, én azonban ebben az irányban keresném a hibát. Sajnos az ilyen jellegű, néha jelentkező, de azonnal elmúló hibák diagnosztizálása a legnehezebb, talán egy kisebb forgalmú, dízelmotorokra szakosodott, nevesebb BOSCH márkaszerviznek több ideje lenne behatárolni a hibát, mint az általános márkaszerviznek, ahol nagy a forgalom és sok mindennel foglalkoznak.

A motorvezérlő meghibásodását is kizárnám, még a csatlakozójának kontakthibája is ritka. A kis dolgoktól kell elindulni, nem rögtön vezérlőt cserélni...

Üdvözlettel:

Autódoki