Rémálom a részecskeszűrő kiégetése

2008.06.15. 17:11

Kanosszajárás 1,3-as Meriva CDTI-vel

Kedves Autódoki!

2007-es, most múlt egy éves 1.3 CDTI Opel Merivám van. Jelenleg épp átlendültem a 45 ezredik km-en vele. Van egy folyamatosan visszatéro gondom, már nem is merek vele szervízbe menni. De eddig nem sikerült megoldást találni, és a szervíz elmondása szerint nem egyedi a problémám!

Ott kezdem, hogy a motor DPF-el ellátott. A kezelési könyv és az átvételnél az indexkapcsolón lógó kis cédula szerint amennyiben a szuro kezd eltömodni, akkor az izzításjelzo villogni fog. Ekkor haladjak egyenletes, legalább 50 km/h sebességgel (azt nem írja, hanyadik sebességben!) kb. 20-25 percig, amíg az égeto, tisztító program elvégz a dolgát és utána minden rendben lesz.

Nos ez nálam nem (meg állítólag még sok másnál sem) így muködik! Ha az ECU azt érzékeli, hogy a szuro tömodik, akkor az autót vészprogramba kapcsolja, semmivel nem jelzi, hogy tisztítani akar, pláne nem, hogy éppen tisztít, éget. A legnagyobb baj, hogy vészprogram esetén különösen nehéz elérni, hogy tisztítson, hiszen ahhoz magasabb fordulatszám, terhelés és megfelelo hofok kell. Már többször kellett kiégetni a szurot a szervízkomputer segítségével, ami nem hiszem, hogy használ a motornak (kb húsz perc álló helyben 3400-3500 körüli fordulaton, 120 fokos vízhomérséklet, 700 fok körüli kipufogó homérséklet, alvázvédo csöpögött a kocsi aljáról!), egyebekrol nem beszélve. Már többször cseréltek szoftvert, de még eddig egyik sem muködött az eredeti leírás szerint (izzításjelzo villogással jelzi, mikor tisztítani akar és villog, míg a tisztítás tart). Mondtam a szervízben, hogy ez (mármint, hogy fogalmam sincs, mikor akar tisztítani, égetni) azért sem jó, mert így ha olyankor állítom le a motort (pl) amikor éppen tisztít, akkor nem tudja befejezni a ciklust és így hamarabb eltömodik. De az mindenképpen hiba, hogy idonként tisztítás helyett hibajelzést ad és vészprogramba kapcsol. Szerintem ez egy olyan gyári hiba, aminek a kijavításához még a garanciális idoben ragaszkodnom kéne, csak nem tudom, hogyan lehet ezt kijavítani. a szervíz azt állítja, a programot ok is így kapják, változtatni nem tudnak rajta. Kihez fordulhatnék panaszommal, hogy ezt orvosolják?

Köszönöm:

Imre

Kedves Imre!

Igen, ha az autó garanciális, akkor ezeket a hibákat még javasolt garanciaidőben kijavíttatni. A garanciaidő alatt eggyel könnyebb helyzetben van, mint annak elmúltával, mert akkor Önnek kellene bizonyítani, hogy a hiba már korábban is fennállt.
Ha a szerviz nem tudja a nyilvánvalóan létező hibát kijavítani, akkor én először a szerviz vezetőjével beszélnék, természetesen nem követelődzve vagy udvariatlanul, hanem kérve őt, hogy javasoljon valamit annak érdekében, hogy az autó jól működjön. Ha ez egy ismert hiba, akkor kell megoldásának is lennie. Ha a szerviz esetleg kisebb forgalmú vagy tapasztalatlanabb, előfordulhat, hogy egy nagyobb szerviz már tudja, hogyan avatkozzon be, mi a megoldása a problémának. Néha még nagyobb cégeknél sem tökéletes az információáramlás. Ha a hiba továbbra is nyilvánvalóan fennáll, de nem tudják kijavítani, akkor a márka hazai forgalmazójához (képviselet) kell fordulni, kérni az ő javaslatukat a megoldásra. Nehezebb a probléma, ha a szerviz nem ismeri el a hibát, ekkor független szerv segítségét kell kérni, de ez egy más történet.

Az ilyen jellegű ügyfélszolgálati problémáknál, reklamációknál mindig az egyik legfontosabb, hogy ne azonnal támadólag közelítsünk, ne ügyvéddel fenyegetőzve, mert ez csak rontja a helyzetet. A képviseletek megfelelő emberei úgy is tudják, mi a törvény szabta kötelességük egy olyan esetben, ha a valós hibát nem tudják kijavítani.

Üdvözlettel:

Autódoki