Érdemes motorfelújítással bíbelődni?

2008.07.21. 22:26
Lehet a felújított olyan, mint az eredeti?

Kedves Autódoki!

Bar olvasgattam mar a temaban, megsem vagyok teljesen kepben ezert fordulok Hozzad. A kerdesem: ha esetleg netan hengerfejes az auto, akkor erdemes-e a felujitassal bibelodni, vagy erdemes - ahogy irtad - egy papiros motort beszerezni. Nem a koltsegoldalarol kerdezem!
Nekem ugyanis megeri rakolteni, akar tobbet is egy felujitasra, mint motorcsere.

A motorcserevel az a bajom, hogy a regi helyere kerulo uj motorrol aztan vegkepp semmi infom nem lesz, hogy ki es mennyit hajtotta, azaz lehet,h egy feleev mulva ujra elojon vmi gond. A felujitas kapcsan en bizakodo voltam tegnapig. Ekkor azonban egy szerelo azt mondta, hogy o nem ujitgatna, mert a felujitott motor sose lesz olyan jo, mint volt, mert ha egyszer mar megbontanak egy motort az rossz lesz es kesz. A kerdesem tehat: igaza van-e a szerelonek? a megbontott es felujitott motor nem lesz jo?? Letezik ez?

Köszönöm:

Kovacs Peter

Kedves Péter!

Ez az egyik kedvenc témám, amikor szerelők azt állítják "ha megbontják soha nem lesz olyan jó, mint gyárilag". Ezen szerelők (távol álljon tőlem az ismeretlenül minősítés, általánosságban írom) általában valóban nem tudnak olyan munkát végezni, hogy annak minősége megközelítse a gyárit. De vajon mivel magyarázzák, hogy pl. versenyzők között elterjedt az a szokás, hogy a vadiúj motort szétszedik és ismét összerakják, esetleg módosítják a követelményeknek megfelelően? A lényeg azon van, hogy aki szétszedi, az tisztában legyen a motor szerelésére, illesztéseire vonatkozó adatokkal, pontosan ismerje az adott motort és egyébként is tapasztalt és jó szerelő legyen. És természetesen legyenek minőségi alkatrészei, nem másod-harmadvonalbeli utángyártott. Ha ezek rendelkezésre állnak, van egy pontos gépműhely is, akkor a felújított motor jobb is lehet, mint a gyári. Viszont egy ilyen felújítás egy használt motor értékének többszöröse, és tényleg csak akkor érdemes megcsinálni, ha az ember hosszan tervez a járművel.

Én magam is sok motor újítottam fel (most is van egy szétszedve az asztalomon), ha a motor megkapta mindazt amit leírtam fentebb, akkor azzal nem lehet probléma.... A probléma ott kezdődik, amikor felmerül ez a gondolat: " kicsit kopott, de jó lesz az még..." Így persze nem lehet az újat megközelítő motort építeni.
Egyébként a gyári motort sem ufók szerelik össze, a 45 Nm-es meghúzási nyomaték pedig 45 Nm akkor is, ha én húzom meg egy pontos kulccsal, vagy egy robot húzza meg a gépsoron.

Üdvözlettel:

Autódoki