Alfa -hűtővíz és Wartburg-szivató

2000.09.08. 11:00
Ahogy nyomom le a gázpedált, van egy tartomány, ahol nem nő, hanem egyenesen csökken a motorteljesítmény, majd ezen a tartományon túljutva hirtelen, mintha gázfröccsöt kapna, kap erőre a motor. Ez azért bosszantó, mert pontosan 50km/h környékén van ez a pont, így városban állandóan rángatózva tudok csak haladni.
Gyakori eset, hogy utólag kiderül, mi magunk is meg tudtuk volna javítani. Addigra azonban a márkaszerviz már ki is állította a 8 000 forintos számlát - meghúztak egy csavart, vagy visszadugtak egy csövet valahová. Rengeteg pénzt és időt takaríthatunk meg, ha néha fel merjük nyitni autónk motorházfedelét.

Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek.

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.


Aktuális problémáink:

Az Alfámmal, melyet egy hónapja vettem, az a problémám támadt, hogy hirtelen egy piros lámpánál megállva nagy durranás után gőz ömlött a motorháztető alól.
Utána pedig nem indult be többé az autó. Pedig természetesen rögtön leállítottam a motort, és hagytam lehűlni. Próbáltam, hogy behúznak, de úgy sem indult. Mivel éjszaka volt, nemigen láttam, mi a baj. Másnap napvilágnál belenéztem a motortérbe, és láttam, hogy a hűtő és a motor közti egyik vízcső szét van hasadva, egy olajvezeték a motorról lejött a bilincs lazasága miatt (?), valamint egy "valami", (ami egy eredetileg két részből álló zárt hengeres dobozka volt, közepén egy piros vezeték jött ki az akkumulátorhoz, és négy fekete a gyújtógyertyákhoz, belül meg egy kis forgórész volt látható) ami talán a gyújtáselosztó lehetett, (az volt) két darabra esett, és az egyik része, melyből a vezetékek jönnek ki, ki van törve az oldalán. Indítózáskor hallom, hogy pörög valami, de mivel nem igen értek még az autókhoz, sajnos nem is tudom mi a baj.
Nem nagyon szeretném elvinni szerelőhöz, egyrészt, mert szívesebben tanulnám meg magam szerelni a kocsimat, másrészt mert el kellene vontatni, és olyat igen nehezen tudok keríteni...
Ha tudna jó tanácsot adni nekem, annak nagyon örülnék.

Az Alfa az egyik legszervizigényesebb autó. A hibák adódhatnak apróságokból is, de miattuk akár hengerfejtömítés átéghetett vagy hengerfej is repedhetett. Meg kell keresni a hiba okát - lehet termosztáthiba, ventillátorkapcsoló patron-hiba - ez okozta a hűtővíz felforrását. A javítást csak szakműhelyben ajánlom, a lehető legrosszabb ilyesmivel kezdeni az autószerelés tanulását. A házilagos javítás százezrekben mérhető bajt is okozhat.

Ha felhív (06 20 924 37 93), összehozom Béla bácsival, aki egy elég olcsón dolgozó és megbízható tréleres.

Úgy tűnik, porlasztó problémája mindenkinek van;)

Szóval a legbosszantóbb:
Ahogy nyomom le a gázpedált, van egy tartomány, ahol nem nő, hanem egyenesen csökken a motorteljesítmény, majd ezen a tartományon túljutva hirtelen, mintha gázfröccsöt kapna, kap erőre a motor. Ez azért bosszantó, mert pontosan 50km/h környékén van ez a pont, így városban állandóan rángatózva tudok csak haladni.

A másik probléma a (fél?)automata szivatóval van: Hidegindításkor viszonylag könnyen bepöccen a motor, de utána az életbentartásához vagy padlógáz, vagy állandó pumpálás kell. Ez az állapot kb. 10-15 másodpercig tart, utána viszonylag használható a motor, de még így is jó egy-két percig csak magas fordulaton hajlandó húzni az autó, kis fordulatnál erőtlen.

Ez a két dolog azért különösen kellemetlen, mert bár rendszeresen járok az autóval szervizbe, ezeket ott a karburátor többszöri szétszedésével, takarításával, beállításával sem tudták orvosolni. A komplett szivató cseréje ugyan sokat enyhített a hidegindítási problémán, azonban még így is elég zavaró. Édesapám Wartburgjával nincsenek ilyen gondok, tehát valószínűleg nem ez a Wartburg természetes állapota ;-)

Tudni kéne, kettő-vagy négyütemű, valószínűleg az utóbbi. Sok apróságból is jöhet. Lehet, hogy a hidegindító és a gáz összehangolása, gyújtórendszeri hiba, ami hidegen jön elő. Türelmesnek kell lenni, szétszedni-összerakni, hagyni lehűlni, hidegen is kipróbálni. Ez két-három nap. Mindenképpen olyan szerelőhöz vigye, aki látott már ilyet, mármint ilyen problémát.