Felicia a hidegben, Fiat Brava menet közben

2000.09.11. 11:02

A beteg egy Skoda Felicia (1 éves múlt), a probléma a következő: ha hűvös az idő, és a motort hidegen indítom, egy bizonyos idő elteltével a hűtőrács felől erős gőz száll fel, amint a motor elér egy bizonyos hőmérsékletet.

Gyakori eset, hogy utólag kiderül, mi magunk is meg tudtuk volna javítani. Addigra azonban a márkaszerviz már ki is állította a 8 000 forintos számlát - meghúztak egy csavart, vagy visszadugtak egy csövet valahová. Rengeteg pénzt és időt takaríthatunk meg, ha néha fel merjük nyitni autónk motorházfedelét.

Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek.

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.

Mai problémáink:

Sziasztok! A beteg egy Skoda Felicia (1 éves múlt), a probléma a következő: ha hűvös az idő, és a motort hidegen indítom, egy bizonyos idő elteltével a hűtőrács felől erős gőz száll fel, amint a motor elér egy bizonyos hőmérsékletet. Durván fél percig tart. Nyáron egyszer sem volt ilyen gond, de most újra előjött, amióta nincs meleg. Tavaly télen rendszeres jelenség volt a gőzölgés.
Kaptam olyan tippeket, hogy valószínűleg bepárásodik a rács ott ahol parkolok, de csak az én autóm produkálja ezt, ráadásul akárhol állok meg, az eredmény ugyanaz. Előre is köszi.

Üdvözlet: Hollósi Ádám

Valószínűleg vagy a vízhűtő radiátor kismértékű lukadása, vagy szivárgása, vagy a radiátorra csatlakozó csövek a bilincs alatt elrepedtek, esetleg a bilincs nincs rendesen meghúzva.
Megoldás: hidegindítás előtt meg kell nézni, hol találsz szivárgást, gyöngyözést. Amennyiben nem látszik, ki kell szerelni a vízhűtőt, a gumicsöveket ellenőrizni, és a hűhőt elvinni egy szakműhelybe, ahol nyomás alatt, vízbe merítve kiderül, merre szivárog.

Jó napot doktor úr,

Nem nagy problémám van, - a kocsim 20e km-es élete során (Fiat Brava 1.6SX) eddig 2x fordult elő.
Mindkétszer Pesten, - ment az autó, és előzmény nélkül (nem rángatott) leállt.
Kis káromkodás után (még guruló autóval szervokormány és szervofék nélkül megállni a forgalomban) a következő indítózásnál elsőre indult a gép.

Most fogom garanciális szervizbe vinni az autót, majd ott elmondom nekik (is) a problemát, biztos meggyógyítják.

A Brava-nál produkálhat ilyen tüneteket a gyenge minőségű akkumulátor (gyári hibás darab). Egy pillanatra megszűnik az érintkezés, és mivel az autó elektronikus vezérlésű, leáll, aztán, mivel csak egy pillanatnyi érintkezési hiba volt, rögtön újra lehet indítani.

Ezen kívül lehet a lambda-szonda kezdődő hibája (Bravóknál-Braváknál elég sok megy tönkre).

És lehet egyéb elektromos érintkezési, beállítási probléma - a márkaszervizben biztos kiderül.