Golf hűtés, Skoda-sebességváltó

2000.09.13. 11:33

89-es Golf II (karburátoros). Hirtelen gázadásra inkább lefulladással, mintsem gyorsulással válaszol. Ilyen térdreesések után az segít, ha az ember felengedi a pedált és óvatosabban gyorsít.

Van egy 1986-os évjáratú Golf 1.6GTD-m, és az alábbi problémám van a motorral:
- nagyon melegszik a hűtővíz, ha dugóban megyek a kocsival, szinte állandóan megy a ventillátor
- hidegen nagyon egyenetlenül jár
- aki hajtott már ilyen autót, az gyengének találta
- pörgetve erősen füstöl
viszont:
- olajfogyasztása csekély, 1000km-ként kb. 1dl
- fogyasztása nagyon jó átlag4.5-5 l/100km
- hidegben is pöcre indult a télen az autó

Az elmúlt télen a kompr.átlag 75%-os volt, és akkor voltak cserélve a porlasztócsúcsok és ellenőrizve a motorparaméterek (szállításkezdet, stb.). Érdekelne, hogy mit lehetne csinálni az autóval.

Valószínű, hogy a sok kilométer bántja az autó lelkét. Alighanem a szokásos gátrepedés lehet a hengerfejen, emiatt fogyasztja a hűtővizet, és ettől nem tud kihűlni a motor. Így aztán még lehet jó a fogyasztása, és indulhat hidegben pöccre.

89-es Golf II (karburátoros). Hirtelen gázadásra inkább lefulladással, mintsem gyorsulással válaszol. Ilyen térdreesések után az segít, ha az ember felengedi a pedált és óvatosabban gyorsít. A jelenség főleg hideg motor mellett jelentkezik. Próbáltam már egy-két szervizt, de érdemben nem történt semmi. Sőt az ismeretségi körömben is tapasztaltam hasonló problémát. Ez valami típushiba lenne?

Hat-hét féle karburátorral gyártják ezeket. Elképzelhető, hogy a gyorsítórendszer hibája okozza a jelenséget: nem spriccel be plusz üzemagyagot hirtelen gyorsításkor. Viszont lassú gázadásra reagál.
A helytelenül beállított gyújtás, illetve vákuumos előgyújtásszabályozó membránjának szakadása is okozhatja a hibát.

A 16 éves Skoda 120 L gépkocsim váltója nem nagyon akarja az egyes sebességet bevenni. Én egy éve használom az autót, előzményeket sajnos nem tudok, hogy volt-e már ilyen hibája, de eléggé aggasztó ez hiba, mert a piros lámpa utáni elindulást sokszor megkeseríti.
Kérem írja meg, hogy elég lenne-e egy váltó olaj-csere, vagy komolyabb hibára számíthatok?

Lehet váltórudazatgörbülés, a váltó kereszttartó sérülése, illetve az elhasználódott kuplung következménye. Lehet például, egyszer kiszerelték a motort, és amikor visszatették, beütötték az alját, és a kereszttartó elgörbült. Tehát sajnos kicsi az esélye, hogy meg lehessen úszni a javítást egy olajcserével.


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek.

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.