Golf, Favorit, Hyundai

2000.09.18. 11:29
1990-es VW GOLF II 1.6 Turbo Diesel, 3 ajtós autóm van. Az a gondom vele, hogy szelepszerű kerepelő hangja van a motornak, de csak akkor, ha nagy nyomatékkal kell teljesítenie.
1990-es VW GOLF II 1.6 Turbo Diesel, 3 ajtós autóm van. Az a gondom vele, hogy szelepszerű kerepelő hangja van a motornak, de csak akkor, ha nagy nyomatékkal kell teljesítenie. Ha melegszik a motor, akkor az a hang halkul, s volt olyan is, hogy mire odaértem a szerelőhöz, teljesen megszűnt. Így kicsit paranoiásnak érzem magam.

Nagy valószínűséggel néhány hidraulikus szelepállító elem ment tele kosszal. Az ok lehet az elhanyagolt olajcsere vagy a rossz minőségű motorolaj is. A javítás módja egy mosóolajjal kombinált olajcsere, mosóolajops átmosással. A hidraulikus szelepállítókat ki kell venni, kitisztítani, átvizsgálni, és ha valamelyik nem javul, kicserélni.
A javítás csak szakműhelyben végezhető, mert a vezérlést kell megbontani, és a vezérműtengelyt is ki kell szerelni.

Az autóm egy 1990-es Skoda Favorit 136L, nem katalizátoros. A probléma, hogy időnként (néhány ezer km-enként) elmegy az alapjárat, majd hosszabb-rövidebb idő után (pár km-től pár száz km-ig) megjavul, mintha mi sem történt volna. Már voltam vele párszor szerelőnél, szétszedték a porlasztót, kifújták, de időről időre előjön a dolog. Azt mondják, a benzin szemetes lehet, de hát miért mindig engem sújt a dolog, ráadásul a benzinszűrő is rendben van. Legutóbb valami koszt úgy kapartak ki az alapjárati rendszerből, azóta változott a jelenség: csak nagyon leesik az alapjárat, és csak néha áll meg a motor.

Precízebb tisztítás kell a karburátornak, nem csak kifújkálni: szétszedni, és úgy kitisztítani, különös tekintettel az alapjárfati rendszerre. Ez egy nagyon érzékeny karburátor, jó fogyasztással és teljesítménnyel, de viszonylag kevés ember mondhatja el, hogy igazán ért hozzá.

Hyundai Pony LS gépkocsim van. A műszerfalon levő olajszint? visszajelző lámpa bizonyos esetekben kivilágosodik. Ez főként akkor fordul elő ha pl. 120 km/h-s sebességnél a váltót üresbe rakom és hagyom gurulni a kocsit akkor lassulásnál kb. 100 km/h elérésekor kezd kivilágosodni, ha visszateszem sebességbe azonnal elalszik a lámpa. Ugyanez történik más sebességeknél is. Ugyanez előfordul meg nem határozható esetekben alapjáraton is, de egy idő után kialszik a lámpa. A nívópálca szerinti olajszint kb. 3/4-es értéket mutat. Mivel lehet a probléma?

1. Túl alacsony az alapjárat
2. Túl híg a motorolaj
3. Olajnyomásjelző érzékelőpatron hibája
4. Kezdődő olajszivattyú-probléma.


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek.

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.