Golf-betegségek

2000.09.26. 10:43
Egy 7 éves VW Golf 1.6-osom van. Az utóbbi hónapokban indítózáskor egy kellemetlen cirregô, kerregô hangot ad, amely csak néhány másodpercig tart, a motor ezutan szépen, gond nélkül jár. Van, hogy a jelenség hetekig szünetel, majd újra elôjön. Mi lehet ez?
Egy 7 éves VW Golf 1.6-osom van. Az utóbbi hónapokban indítózáskor egy kellemetlen cirregô, kerregô hangot ad, amely csak néhány másodpercig tart, a motor ezutan szépen, gond nélkül jár. Van, hogy a jelenség hetekig szünetel, majd újra elôjön. Mi lehet ez?

Ezt hallani kéne. Talán az okozza, hogy önindítóban van egy fékezőbetét, és az a problémás.

89-es Golf II (karburátoros). Azt tapasztalom, hogy hirtelen gázadásra inkább lefulladással, mintsem gyorsulással válaszol. Ilyen térdreesések után az segít, ha az ember felengedi a pedált és óvatosabban gyorsít. A jelenség főleg hideg motor mellett jelentkezik. Probáltam már egy-két szervizt, de érdemben nem történt semmi. Sőt ismeretségi körben is tapasztaltam hasonló problémát. Ez valami típushiba lenne?

Elképzelhető, hogy a vákuumos előgyújtásszabályozó membrán van átszakadva, ez a gyújtáselosztó oldalán található. Vagy a gyorsítórendszer van eldugulva - hirtelen gázadáskor nem tud benzint befecskendezni. Ki kell pucolni, de házilag nem ajánlom. Az autó nem ilyennek születik, csak ilyenné válik.

Az autóm típusa VW GOLF TREND 1997- es évjárat. 94000 Km.
Hideg motornál esetenként visító hang hallatszik a motortérből, ami viszonylag hamar abbamarad. A hosszbordásszijra gyanakszom, mivel régen volt cserélve.
Lehet ez az oka ?

Igen, de valószínűleg elég lesz megfeszíteni is. Ha repedezett és túl van nyúlva, csak akkor kell cserélni.


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket!

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.