Visító Suzuki, Volvo-típushiba, kihagyó Escort

2000.09.28. 11:15
Néha (általában reggel, vagy munkaidő után induláskor) a Suzi (1.0, 5 ev, 42000 km) benzinszivattyúja zajos, sivító hangot ad ki, de csak kb. addig, amíg a relé le nem kapcsolja, vagy max. 2 gyújtásráadásig. Komoly zűr lehet belőle, vagy természetes? Október óta van nálam az autó, eleinte nem csinálta, de mostanában gyakori.
Volvo 850-es GLT 2.5-20V típusú autóm van, 7-éves, 150 ekm-rel. A váltójával van gond. 1-es és 2-es fokozatokban érezhető "kotyogás" jellegű tünet, különösen induláskor "üt". Nagyon kell vigyázni, hogy ne legyen semmilyen jelenség. Az eddigi információim azok, hogy ez egy "Volvo tünet", és a váltó nem javítható(!), együtt kell élni a furcsa fémes, kotyogással. Nem szívesen hiszem el. Az új váltó pedig elég drága, és ha tényleg ez a "normális" állapota, nincs garancia arra, hogy más lesz. Az egész nagyon kellemetlen és szokatlan, eddig ilyen tapasztalatom autóval nem volt.

Ez tényleg gyakori betegség a Volvónál. Meg kell nézni, a váltókihajtásnál nincs-e valami kívülről látható javítható probléma. Ha tényleg a váltó belső hibája, akkor többe kerül az alkatrész, mint amennyi egy bontott, jó állapotú váltó. Ez tényleg 850-es típushiba, nem ezt a Volvót kell megvenni. És a 740-es, 760-ast sem, ezeket úgy is hívják a szerelők egymás közt: nagy disznó.

1987-es Ford Escort 1.6i. Néha (kéthetente egyszer) a motor menet közben -teljesen kiszámíthatalan pillanatokban- egy rövid pillanatra kihagy, éppen csak annyi időre, hogy a rendkivül hirtelen lassulás miatt az ember szive két dobbanást kihagy. A jelenség nem függ össze a tankban lévő benzin mennyiségével, vagy az éppen aktuális fordulatszámmal, sem a gázpedál állásával, az elmúlt 2 évben minden lehetséges kombinációban előjött már. A szakszervizek széttárják a kezüket ...

Valószínőleg az AC pumpa, az azt vezérlő relé, vagy a vezetétek érintkezési hibája lesz a gond. AC pumpára vagy relére tippelek. Az öreg AC pumpa tud ilyen kihagyást csinálni. Ha eleve zajos a pumpa, nagy valószínűséggel az a rossz. A relé műanyagburolatát óvarosan le lehet pattintani, és a kapcsoló érintkezőit megtisztítani.

Néha (általában reggel, vagy munkaidő után induláskor) a Suzi (1.0, 5 ev, 42000 km) benzinszivattyúja zajos, sivító hangot ad ki, de csak kb. addig, amíg a relé le nem kapcsolja, vagy max. 2 gyújtásráadásig. Komoly zűr lehet belőle, vagy természetes? Október óta van nálam az autó, eleinte nem csinálta, de mostanában gyakori.

Van egy nyomástartó szelep a pumparendszerben, annak a hibája okozza. Amíg fel nem tölti a rendszert üzemi nyomásra, addig zajosabb, mert több üzemagyagot kell szállítania. Igazából nem komoly probléma, nem nagyon káros, csak a zaj miatt idegesítő. De ha más miatt szervizbe megy, azért meg kell javíttatni.


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket!

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.