Golf, Nissan, Felicia

2000.10.09. 11:55
1996-os Skoda Feliciám van, LX típus, központi befecskedezővel. Néha, főleg meleg motornál, ha alacsonyabb fodulatról próbálok gázt adni, vagy emelkedőn odalépek, rángatással válaszol.
VW Golf I 1.6 karburátoros autóm van, s meghibásodás miatt karburátorcserére szorul. Melyik a legjobb/legoptimálisabb átfolyó hűtővizes automata szivatós karburátor hozzá? Eddig Pierburg 1B volt rajta.

Szeretném tudni, mi az a hiba, ami miatt karburátort kell cserélni, és hogy mi autó évjárata?.
Egyébként ez az egyik legjobb karburátor, ami VW-en és Audin van, sőt a BMW is használja. Ugyanilyen karburátort kell feltenni, mert a motor teljesítményéhez, kompresszióviszonyaihoz ez van kitalálva. A Pierburg az egyik legjobban javítható porlasztó.

1996-os Skoda Feliciám van, LX típus, központi befecskedezővel. Néha, főleg meleg motornál, ha alacsonyabb fodulatról próbálok gázt adni, vagy emelkedőn odalépek, rángatással válaszol.

Elképzelhető, hogy nagy az előgyújtás, illetve valamilyen gyújtórendszeri áramköri hiba van, ami terhelésnél jön ki. Pl. rossz minőségű, vagy elhasznált gyújtógyertya, elosztófedél, rotor gyújtókábelek.
Vagy: a motortérben valami testelési hiba, testkábel oxidáció, érintkezési hiba.

A beteg autó egy 1,7-es diesel NISSAN SUNNY 1990-es. Az autó kuplung része felől zörgő hang hallatszik alapjáraton (bemelegedés után), olyan, mintha a rezonanciától valami verődne a házhoz. A kuplung benyomására, illetve egy pici gázadásra megszűnik. Elvittem szerelőhöz, ő kicserélte a kuplungtárcsát, de miután elhoztam az autót, újból jelentkezett a zörgés. Az autót visszavittem a szerelőhöz, de mivel bizonytalannak tűnt a hiba okával kapcsolatban (a sebességváltót akarta szétszedni) visszakértem a javítási összeget és elhoztam az autót. A szerelő szerint a kuplungnál rendben van minden.
Annyiban romlott a helyzet a javítás után, hogy most már gázadásra nem szűnik meg a zörgés.

A szerelő annyiban hibás, hogy rosszul állapította meg a hibát. A Nissan tipikus hibája a nyelestengely csapágyak kopottsága, ezen tartósan csak úgy lehet segíteni, ha a sebességváltót szétszedik, a nyelestengely mindkét csapágyát, valamint a motor főtengelyében lévő nyelestengelyvezető csapágyat is kicserélik. Ha egyszerűbb megoldásra vágyik, elég a főtengely végében lévő vezetőcsapágyat kicserélni, de ez csak rövidebb időre szünteti meg a problémát. (1-3000 km)


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket!

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.