Zörgő Rover, kopogó Safrane, ködlámpatolvajok

2000.10.16. 09:25
1996-os VW Passatom van, folyton kilopják belőle a lökhárítóba szerelt első ködlámpát. Most beszereztem két újat, egyelőre a csomagtartómban tartom, keresek valami olyan beszerelési megoldást a téli szezonra, hogy megnehezítsem a tolvajom dolgát.
1997-es kiadású 120 ezer km-t futott Rover 620 SD- nél gázadás során az első futómű felől dübögő hang halatszik. Ha leveszem a gázról a lábam a hang eltűnik. Egy alkalmi szerelő azt mondta, hogy a féltengelyen van egy vastag gumigyűrű amit el kell távolítani és akkor eltűnik a hang. Igaz, valamit babrált vele és akkor átmenetileg 5 - 10 percre eltűnt a hang de azután újra visszajött. A gumigyűrűt valóban el szabad távolítani, vagy a féltengely ment tönkre?

Nem egészséges eltávolítani. Ez végülis egy súly, ami a féltengely forgását egyensúlyozza ki. Ideig-óráig, városi forgalomban el lehet távolítani, ha zörgést okoz, de meg kell hozzá rendelni egy újat, vagy ezt megfelelően megjavítani, és visszaépíteni. A féltengely csuklója teljesen alátekert kormánynál kanyarban kattog.


Egy 93-as Renault Safrane 3.0 V6 boldog(talan) tulajdonosa vagyok. Az elülsõ hengersor felõl hangos kopogás hallatszik. Ez csak hideg állapotban hallható, ahogy melegszik a motor, egyre halkabb. Meleg motornál nem észlelhetõ a kopogás.

Eddig mindenki a hidrotõkéket okolta. Ezeket kicseréltük, de a hiba továbbra is fennáll. A motorban 160 ezer km van, de a szelepfedél alatt kopást nem észleltünk. Mi lehet a hiba oka?

Hallanom kéne a hangot. Lehet, hogy kenetlenségből adódó probléma: ki kéne mérni az olajnyást az elülső hengersoron és a hengerfejben is. A legelső, hogy le kéne cserélni az olajat a motorban. Motoröblítő olajjal átöblíteni, és egy típushoz megfelelő minőségű és sűrűséghű motorolajat beletenni. Az olajszűrő cseréjéről se feledkezzen meg.


1996-os VW Passatom van, folyton kilopják belőle a lökhárítóba szerelt első ködlámpát. Most beszereztem két újat, egyelőre a csomagtartómban tartom, keresek valami olyan beszerelési megoldást a téli szezonra, hogy megnehezítsem a tolvajom dolgát.

Tudsz esetleg ilyet?

Igen, egy fém védőlemezt hátulról. A lökhárítón keresztül össze kell csavarozni a ködlámpával, ez már nehezíti a lopást. És esetleg az első vonószemhez vastag láncon egy megfelelően agresszív rottweilert vagy pitbullt rögzítsen, de induláskor ezt az elemet ne felejtse el a csomagtartóba helyezni.


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket!

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.