Foltos Rover, rángató Seat, megtorpanó Skoda 120 L

2000.10.17. 11:07
Hali, van egy érdekes problémám (Skoda 120L, 1987). Nyáron nagy melegben 90-es tempó környékén az autó néha-néha egy pillanatra megtorpan, mintha egy pillanatra nem kapna üzemanyagot. Máskor soha nem jelentkezik a gond. Elvileg gyújtás, gyertyák rendben vannak.
Hali, van egy érdekes problémám (Skoda 120L, 1987). Nyáron nagy melegben 90-es tempó környékén az autó néha-néha egy pillanatra megtorpan, mintha egy pillanatra nem kapna üzemanyagot. Máskor soha nem jelentkezik a gond. Elvileg gyújtás, gyertyák rendben vannak.

Motorrevízió szükséges. Aztán a gyújtófeszültség és az üzemanyagnyomás ellenőrzése. Általában a Skodáknál a AC pumpák így kezdenek meghalni.


Leírom gyorsan rövid történetem, és várom véleményét:
Egy 4 éves Rover 420Di-nek vagyok tulaja, amit a szülinapom alkalmából Megpróbáltak elvinni. Lefeszítették a bal első kilincset. Az autóba nem mentek be, és profiknak tűntek, mert nem volt másutt karcolás az autón, csak pont ott ahol kellett. A problémám az, hogy elvittem a márkaszervizbe ahol kiadtam cca 80e HUF-ot arra, hogy kiegyengessék és lefújjak a feltörés helyét, valamint a törött kilincset kicseréljék. Az autóm színe szürke metál, de teljesen más színű lett az ajtóm, mint az autó eredeti színe. A cég elismerte, hogy elrontották arra hivatkozva, hogy ez a gyári szín és csak ilyet kevert ki a számítógép. Ezen felül azt mondta, hogy majd ha megkeményedik a lakk, kijavítják garanciában. Mennyire etettek meg ezzel a sztorival? Menjek oda és csapjam a balhét hogy nekem most csinálják egyforma színűre az autót? Ha most meg is csinálnák, később nem lenne más színű mondjuk jobban kiszívja a nap?
Eddig a szemem fénye volt az autóm, most meg rossz ránézni. Mit tegyek?

A modern festékek és lakkok kétkomponensűek. Térhálósodással kötnek. 48 óra elmúltával géppel moshatók. Ugyanennyi idő elteltével lehet csiszolni, újtafesteni, ergo vissza kell vinni az autót a szervizbe, és lefényeztetni ugyanarra a színre. A modern festékek évek alatt is olyan kevesen veszítenek a színükből, ami szemmel észrevehetetlen. Lehet, hogy a szervizben valami szutyok minőségű festékkel próbálkoztak, vagy nem nézték meg a festék kódját rendesen. Próbálják meg az eredetivel, vagy figyeljenek oda. Legyen higgadt és határozott.


SEAT Cordoba 97/2 1.4 i hengerenkénti befecskendezős,-teljesen rendszertelenül hirtelen gázadásra rángatással válaszol és egy lyuk után indul és gyorsul. Nagy sebességnél folyamatos haladásnál is néha enyhe rángatást lehet észlelni. A szakszervíz már számítógépen korrigált és ellenőrzött, sajnos mindhiába. Segítséget, tanácsot várok!

A kipufogóban el van helyezve egy ún. lambda szonda, az onnan feljövő vezetékcsomagnak van egy csatlakozója a motortérben. Ezt húzza szét, indítsa be az autót, és próbálja ki. Ettől feltételezhetően meg fog szűnni a hiba, mert ez egy tipikus lambda-szonda hibának tűnik. A szonda nélkül ideiglenesen lehet közlekedni, mert a befecskendező rendszer alapállásban, de kifogástalanul működik, a lambda-szondát pedig nem elég típus és évjárat szerint rendelni, hanem a rajta lévő számsor minden tagjának egyeznie kell.


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket!

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.