Nyikorgó Micra, olajcsere, Golf I, Ibiza

2000.10.25. 11:24
Egy új Nissan Micrám van, 1.3-as, CVT váltóval. Indításkor furcsa, nyekergő hang hallható, de csak akkor, ha a motor még hideg (általában reggel). Az autóban 5700 km van, de ezt a tünetet már az első héten produkálta. Ez így normális?
Egy új Nissan Micrám van, 1.3-as, CVT váltóval. Indításkor furcsa, nyekergő hang hallható, de csak akkor, ha a motor még hideg (általában reggel). Az autóban 5700 km van, de ezt a tünetet már az első héten produkálta. Ez így normális?

Nem. Az indítómotor bendix-kerének a fékezőgyűrűje tud ilyen hangot produkálni. Az indítómotor mindenképpen javításra szorul. Még garanciális, úgyhogy látogasson meg egy autóvillamossági szerelőt.


Egy korábbi cikkben elhangzott:

"Ilyen futásteljesítmény mellett már nem tennék bele teljesen szintetikus olajat. Egy jó minőségű 10 w 40-es ásványi a téli hidegre, és 15 w 40-es, szintén jó minőségű ásványit nyárra. "

Ezek szerint magas kilométerszámot megtett autóba nem javasolt a teljesen szintetikus olaj?

Igen, mert az illesztési hézagok már annyira kopottak, hogy a vékony olajat erősebben fogja fogyasztani. A motorkopás egy bizonyos fokig kompenzálható a vastagabb kenőanyag alkalmazásával. A szintetikus vékonyabb.


Van egy 1.6os 83-as évjaratú Golfom.
Egy különös jelenség nem hagy nyugodni.

Másfél héttel ezelőtt az autóm alapjárata elkezdett, esni, nem sokat, csak néha alacsony fordulaton berángatott (1600 körül). Azóta az alapjárat mindig egyre jobban csökkent, mindaddig, amíg be nem következett a jelenlegi állapot. Most nincs alapjáratom. A hiba okát sajnos nem tudtam megállapítani, mert karburátor kitisztításának ellenére se változott a helyzet.
Ezen felül az a különös jelenség is fennáll, hogy amikor kicsi az alapjárat, és gázt adok neki, akkor felpörög szó nélkül, de 2000-nél úgy marad, utána várni kell egy kicsit, és leesik kb 300ra, utána megint gázt adok és újra megismétlődik az előző jelenség. Amikor a levegőszűrő nincs rajta, a karburátorban hörgő illetve szívó hangot lehet hallani.
Fogalmam sincs, mi lehet a baja, mert amire gyanakodtunk, már megnéztük. Lehet, hogy a gumibak ment tönkre, ami a karburátor alatt van ? Ez valami tipikus betegség a Golfoknál?

Az alapjárati mágnesszelep hibája is lehet, vagy a mágnesszelep nem kap áramot. A gumibak hibája is elképzelhető, vagy a testelés ment tönkre.


Seat Ibiza '93 1.3i. Hosszabb úton, egyenletes sebességnél semmi problémát nem észlelek. Városi vezetéskor, mikor a motor hőmérséklete picit megemelkedik, az autó járása időnként bizonytalanná válik, rángat, és rendszeresen leáll. Ilyenkor 10-15 percig nem lehet beindítani. Az önindító teker, de nincs szikra. Majd kis idő elteltével ismét be lehet indítani, egy kicsit menni vele, de megint leáll mert ismét nincs szikra. A gyújtáselosztón lévő elektronikus (hall) jeladó jól működik. Eddig sehol sem tudtak segíteni.

A gyújtóelektronika hibája, amit a HAL jeladó üzemeltet. Tipikusan annak a hibája: cserélje ki, és azonnal megszűnik a gond, ami egyébként SEAT-oknál elég gyakori.


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket!

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.