Garanciális problémák, Peugeot 206, Corolla, Ka

2000.10.26. 10:57
3 hete vásároltam egy Toyota Corolla 1.4 VVT-i személygépkocsit. Az autó motorja már a 2. napon elkezdett csörögni. Tudom, nem pontos ez a kifejezés de talán érthetõ mire gondolok.<
Peugot 206 1.1 2000. februári autóm van. A probléma a következő:
Nyáron egy MOL kútnál történt tankolás után kb. 2 km. után leállt a motor, diagnosztikai lámpa kigyulladt, folyamatosan világított. Félreálltam újraindítottam a motort, ami kifogástalanul működött, de néhány km. megtétele után kisebb rángatásokat éreztem. A probléma ezután kb 1-2 hónapra teljesen megszűnt.

Most kb. 3-4 hete a probléma mindennapossá vált, főleg alacsony fordulatszámról gyorsítva jelentekezik az akadozás, van úgy hogy a motor teljesen leáll.Ilyenkor indítózás után újra elindul. Mivel garanciális az autó ezért a Peugeot márkaszervízbe vittem, ahol számítógépes diagnosztikát végeztek rajta, de mindent rendben találtak. Mivel a problémám nem szűnt meg ezért visszavittem a kocsit a szervízbe, ahol előjött a hiba, a diagnosztikai lámpa folyamatosan világított a műszerfalon. Ekkor újra számítógépes diagnosztikát végeztek, mely alapján a befecskendező computer állandó hibáját diagnosztizálták. Ekkor kicserélték a computert, mely után az autó kb. 5 km-ig hibamentesen működött. Ezt követően a hiba újra előjött.

Kérdésem, hogy hol érdemes a hibát keresni akkor, ha a befecskendező és a többi rendszert a szervízben hibátlannak találják, a computer semmi rendellenességet nem regisztrált a rángatások és a diagnosztikai lámpa kigyulladása alatt?

Első lépésben: a kipufogóban van elhelyezve a lambda-szonda. Az ebből kijövő vezetéken van egy csatlakozó. Ezt húzza szét, az akku egyik saruját (a negatívot) vegye le, 40-45 percre. Rakja vissza a sarut, indítsa el a motort. Amennyiben a hiba megszűnik, a lambda szonda a hibás - a tünetek alapján főként erre gyakanszom. De ne zárjuk ki a gyújtókábelek (gyertyakábelek) hibáját sem. Ez teljes mértékben meg tudja hülyíteni a vezérlő komputer működését. Nagy valószínűséggel a kettő közül az egyik lesz a hiba oka. Lambda szonda nélkül, időszakosan kifogástalanul üzemel a motor, a komputer szervízüzemben, kipufogógázelemzés nélkül, de vezérli a befecskendezést.


3 hete vásároltam egy Toyota Corolla 1.4 VVT-i személygépkocsit. Az autó motorja már a 2. napon elkezdett csörögni. Tudom, nem pontos ez a kifejezés de talán érthetõ mire gondolok.
Mindegyik sebességfokozatban egy adott sebességnél/fordulatszámnál a motor kerregõ-csörgõ hangot ad, és nem is gyorsul úgy mint ahogy az elvárható lenne. A Toyota Hungary elfogadta a hibát, azt mondták, tudnak róla, de jelenleg nem tudják javítani. Csak vizsgálják a problémát. Javításként a 98-as benzin használatát javasolták. Ennél tényleg csökkent a csörgés, de nem szűnt meg. Kérdem én, Ön szerint ez milyen jellegû, milyen súlyosságú probléma Lehet? Õk azt mondják, hogy ez károsodást nem okoz a motornak. De mivel még javítani sem tudják, kissé bizalmatlan vagyok. Kérdezem még, hogyan lehetne mûszeresen, vagy méréssel is esetleg kimutatni a hibát.

Valószínűleg az előgyújtás-szabályozó rendszer bizonyos fordulaton túl nagy előgyújtást hagy a motornak. Mivel az autó garanciális, javítási tanácsot nem adhatok, mert a hozzányúlás a garancia elvesztésével járna. Javaslom azonban, használja a Shell V Power 99-es oktánszámú benzint, és a Shell kutaknál szintén kapható oktánszámnövelő adalékot - a kettővel együtt akár 101-es oktánszámig is felmehet a benzin. A csörgés teljes mértékben meg fog szűnni, bár ez csak tüneti kezelés. Az igazi probléma a komputer gyújtásszabályozó egységének programozásában keresendő.


Az én autóm egy 1999. IV. havi Ford KA. 165/65 R13-as gumi kellene rá hivatalosan. Kaptam egy jutányos ajánlatot 175/70 R14-es gumival Felnivel. Be lehet tenni az autóba anélkül, hogy nagyobb bukkanóban elérné a sárvédő lemezt és károsítaná az autót vagy a gumit?

Ezt igazából nem tudom megmondani, mert van a keréktárcsáknak egy ET-tényezője is, melytől függ a gumi helyzete a karosszériához képest. Komolyabb, nagyobb gumisműhelyek rendelkeznek olyan katalógusokkal, melyek megadják a pontos választ. Meg kell kérdezni, de feltétlenül legyen ott a felrakásra szánt kerék is.


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket!

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.