Yaris, Astra, Daihatsu

2000.10.31. 11:43
Segítségre lenne szükségem. Nemrég vettem egy 96-os Astrát (1.6 16V). Van a műszerfalon az a bizonyos sárga diagnosztikai lámpa, amely 5-15 km-rel az elindulás után kigyullad, a motor újraindítása után újra kezdődik az egész, egyébként az autó kifogástalan menetteljesítményt nyújt, nem is fogyaszt extrém sokat.<
Két hetes Toyota Yaris 1.0 VVT-i, 5 sebességes autóval kapcsolatban szeretnék kérdezni. Az autóba a vásárlás napján beszereltek egy sebességváltó-zárat (tytan/dipol), ami elvileg csak a kardánboxot érinti, a sebességváltóművet nem. Előtte nem volt lehetőségem kipróbálni, így nem tudom, hogy az előbbi esemény okozta-e a dolgot, vagy "gyárilag" ilyen: menet közben, 4-es fokozatban a váltóboton enyhe remegést lehet érezni, fordulatszám növekedéssel egyenes arányban (kb 2500-tól). A többi fokozatban nem érezhető, és egyébként minden fokozatban (4-esben is) egyenletesen megy az autó, csendes és jól gyorsul.
Kérdezném, hogy ez valami később kijövő hiba előjele, vagy csak túlbuzog bennem a paranoia?

Vissza kell vinni a műhelybe, valószínűleg állítani kell rajta, mert a a 4. fokozatban a váltórúd finoman hozzáér a váltózárhoz. Egyszerű állítás kérdése.


Segítségre lenne szükségem. Nemrég vettem egy 96-os Astrát (1.6 16V). Van a műszerfalon az a bizonyos sárga diagnosztikai lámpa, amely 5-15 km-rel az elindulás után kigyullad, a motor újraindítása után újra kezdődik az egész, egyébként az autó kifogástalan menetteljesítményt nyújt, nem is fogyaszt extrém sokat.
Eddig semmi érdekes nincs a történetben, csak én naívan elvittem a járművet a legközelebbi Opel márkaszervízbe ezzel a tünettel. Először valami EGR(?) szelepet tisztítottak, majd kicseréltették velem a lambda-szondát. Ezek után természetesen továbbra is bejelez a lámpa. A számítógép szerint továbbra is azzal a EGR (vagy mi?) szeleppel van valami gond. Azóta több mint két hetet(!) dolgoztak rajta a fiúk a márkaszervízben (3 EGR szelep csere, kábeláthidalások, mindenféle tisztítás, központi vezérlőegység(!) csere), de nem bírták behatárolni a problémát. Azt sem tudják megmondani, hogy tényleg rossz valami, vagy csak a mérőrendszerben van valami kontakt hiba.

Minden megoldás érdekel.

Javaslom, hogy egy komolyabb Opel márkaszervizt látogasson meg vele. Illetve, ahol eddig "tuningolták" az autót (gondolom, nem kevés pénzt hagyott ott), közölje velük, hogy egy komolyabb szervizbe viszi, és előzetesen egyeztesse velük, a javítás költségeiből ki hogyan részesedik.


Van egy daihatsu charmantom '83-as. Az a panaszom vele, hogy állandó sebességnél rángat. Néha meg- megrántja az autót, mintha kihagyna a motor. Már átnéztem rajta a gyújtást, a karburátort, de semmi hibát nem tapasztaltam. A másik problémám, ha "meghajtom" az autót, akkor az alapjárat felugrik kb (1500-1800) és csak nehezen áll vissza (legalább kell neki egy hét, úgy, hogy minden nap járok vele).
Kérlek adjatok valami tanácsot. Eddig egy szerelő sem bírt vele.

Mindenképpen karburátor, vagy karburátor-vezérlési probléma, illetve az alapjárat fölemelkedését okozhatja a szivatórendszer problémája. Vagy a termosztát olyan jellegű hibája, hogy nyitva marad, túl hamar nyit, és az autó túlhűl. A rángatást produkálhatja ez, illetve a gyújtórendszer hibája: gyertyakábel, rotor, csatlakozási hiba, túl nagy előgyújtás.


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket!

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.