Escort Alba, Renault 19, bolond computer

2000.11.02. 10:47
Ford ESCORT 1.4 ALBA 1993-as gk-m a következőt tette:
Reggel elég hidegben tökéketesen indult, kb. 2 km-t mehettem. Fél óra múlva vissza akartam indulni, de nem indult a kocsi. Az aksi tökéletesen forgatott, szikra volt, a gyertyák újak.
Ford ESCORT 1.4 ALBA 1993-as gk-m a következőt tette:
Reggel elég hidegben tökéketesen indult, kb. 2 km-t mehettem. Fél óra múlva vissza akartam indulni, de nem indult a kocsi. Az aksi tökéletesen forgatott, szikra volt, a gyertyák újak.
Leszedtük a légszűrőt és a központi injektor( ha jól mondom ) kis pöckét párszor megnyomogattuk, majd azt visszatéve, de egyelőre a légszűrő nélkül újra indítóztam. Benzin jött, de nem indult. Ekkor visszaszereltünk mindent. Másnap reggel viszont simán indult, mintha mi sem történt volna és egy hete semmi probléma. Kérem szíves véleményét, mi lehetett a hiba és mire számíthatok, mit tegyek?

Elképzelhető, hogy egy elektromos kontakthibát szüntettek meg a szétszedéssel-összeszereléssel. Az is lehet, hogy a gépkocsi hőmérséklet-érzékelő szenzora haldoklik, ez Fordoknál, az Alba-modellnél sajnos elég sűrűn előfordul, és rendszertelenül jön elő.>br> Amennyiben a későbbiek folyamán ezt csinálja a szenzor, esetleg érdemes kicserélni.


Van egy 1992-es Phase2 1.9 Diesel Renault 19-esem.
Ha bal kanyarban gyorsítok, doboló hang jön elöl bal-középről. Eleinte csak éles kanyarban és csak balra csinálta. Most néha előfordul jobbkanyarban, és már egy élesebb balra sávváltásnál is. Ha nem gyorsítok éppen, semmi hangja sincs.

Kezdődő, illetve már előrehaladott féltengely-csukló probléma. A féltengelyt nemcsak cserélni, felújítani is lehet. A felújítás olcsóbb, de függ a felújító személyétől, a műhelytől, meddig tart. Az új alkatrész nyilvánvalóan tovább.


Tisztelt Autódoktor! Köszönöm a választ! A probléma szerencsére idõközben megoldódott. A hibajelenséget néhány jeladó egy kábelkötegben haladó vezetékének egy műanyag rögzítõ általi kidörzsölõdése és kiszálasodása okozta. (A kábelköteg részben a sebességvátóhoz van rögzítve.) Az egymással összeérõ jelvezetékek a vezérlõ számítógépet megbolondították. Mint villamosmérnök, ezt el is tudom képzelni, valamint azt is, hogy ennek megtalálása nem egyszerû feladat.

A kábelköteg (látható) javítása, a sérült vezetékszakaszok cseréje megoldotta a problémát.

Üdvözlettel,

Lengyel Miklós


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket!

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.