A Renault, akinek lelke van, Escort, Racer

2000.11.13. 13:38
Egy 91'-es 128.000 km-t futott 1100 ccm-es R5-tel rendelkezem, és a következõ a probléma. Már nyáron is tapasztaltam, hogy néha-néha nyekereg az elsõ futómű menet közben. Erre egy MAK-os azt javasolta, hogy szilikonspray-vel fújjam be a lengõkarszilenteket, lehet, hogy ez a baj.
Tetszettek a válaszaid a totalcar.hu-n, gondoltam, megpróbálom:
Van egy 1995-ös Daewoo Racerem (1500cm3, 75 le, ˝Base˝ modell) Úgy néztem, hogy a motortérből elveszett az üzemanyag kódoló dugó, és most csak az üres konnektor meredezik. (A gépkönyve szerint ezzel kell beállítani, milyen oktánszámú benzint használok.) Jelenthet ez valamilyen problémát a motorban, vagy fogyasztásemelkedést? Most 90-nél 6 körül eszik, városban lecsúszik a 8-8,5.

Szép, vagy igaz választ szeretnél hallani? Nem ártana a dugót pótolni, de ennél kevesebbet akkor sem fog fogyasztani.
Kicsi motor, cipel egy viszonylag nagy kasznit. Ettől van, hogy városban az állandó gyorsításoktól, mivel nagy sújt kell mozgatnia, viszonylag torkosabb a motor. De a többi 1500 ccm-eshez mérten, amely hasonló karosszériát visz, ez viszonylag szépen fogyaszt. Tudomásul kell venni, hogy tíz emberből kilenc valótlant állít, amikor a kocsija fogyasztásáról beszél. Próbáld ki, a baráti körben mondj mindig fél literrel kevesebbet, mint a többiek, egy-két hónap múlva mindenki autója valósággal termeli majd a benzint.


Egy 91'-es 128.000 km-t futott 1100 ccm-es R5-tel rendelkezem, és a következõ a probléma. Már nyáron is tapasztaltam, hogy néha-néha nyekereg az elsõ futómű menet közben. Erre egy MAK-os azt javasolta, hogy szilikonspray-vel fújjam be a lengõkarszilenteket, lehet, hogy ez a baj. Nos nemcsak hogy befújtam, de ki is cseréltettem, a gumiharanggal együtt (szakszerviz). A probléma idõlegesen eltűnt (ez volt július végén). Azóta mintegy 4-5000 km-t ment az autó és megint jelentkezett a nyikorgás. A lengéscsillapító állítólag OK (egy három héttel ezelõtti méréses vizsgálat alapján). Mi lehet a baj? Segítségét elõre is köszönöm.

Hát igen, ez a torziós rugózás hátránya, hogy amennyiben összeszereléskor a torziós szilentek és perselyek nem kapnak kiváló minőségű zsírt kenésnek, viszonylag hamar megszólalnak. Azonkívül a torziós rudak porvédő gumijai is kirepednek, ilyenkor a víztől lehet hallgatni a korrózió hangját. De le kell ellenőrizni azt is, hogy nem valamelyik gömbfej adja-e a hangot. Ez a futómű részleges megbontásával ellenőrizhető csak nagy biztonsággal.
Amennyiben a torzió porvédő gumijai épek, CRC5-56 vagy WD-40 kenősprét kell befújni a porvédő gumi alá, úgy, hogy egy vékony csavarhúzóval felhúzzuk a rúd mellett a gumit. A spré fújócsövét aládugjuk, az üreget telifújjuk, utána a egy-két hetente megismételjük a műveletet. Amikor elhallgat a nyikorgás, havonta 1 alkalommal ugyanezt injekciós fecskendővel és műszerolajjal kell megtenni, és a nyikorqás többé nem tér vissza.
A Renault-nak lelke van!


Van egy 1985-ös Ford Escort XR3i-m, ami a következõt csinálja:
Reggel a hideg motor pöccre indul, majd lefullad, ha nem adok neki folyamatosan gázt. Az alapjárata ilyenkor kb. 500 fordulat. Ez a motor melegedése folyamán egyre emelkedik, rövid idõ elteltével eléri a rendes 800 körüli alapjáratot. Ettõl kezdve már nem fullad le. Már vittem szervizbe, ahol állítottak is az injektoron valamit, de úgy tűnik, nem használt. A kapható szervizkönyvben írtak alapján lemértem az összes elektromos csatlakozást, látszólag minden működik. Mi lehet a hiba?

1.: túlzottan el van véve a motortól a kaja - a gyári előírás szerinti érték maximumát megközelítő CO-értékre kell beállítani. 2.:A hidegindítás érzékelő szenzor meghalt. 3.: A bemelegedés szabályozó egység kezd tönkremenni.