Escort, Billerbeck, lengéscsillapító

2000.11.28. 11:23

Nagy reményekkel felkerestem egy Bosch szervízt Dunaharasztiban, ahol millió vezeték ráakasztása után az jött ki, hogy semmi baj. Lambda szonda OK, computer OK. Minden érték a gyári.

Hello Doki!

A "beteg" autó Ford Escort 1.6 16v Zetec, motor típusa L1, évjárat 1993.08. Kilométeróra állása: 155.500 km. A hibajelenség: ha rátaposok a gázra, kb. 1-1,5 sec. után reagál a motor, és ez hidegen igen nagy rántást eredményez.
(Melegen már elviselhetőbb, de kellemetlen lebólintani a műszerfalat.)
Nagy reményekkel felkerestem egy Bosch szervizt Dunaharasztiban, ahol millió vezeték ráakasztása után az jött ki, hogy semmi baj. Lambda szonda OK, computer OK. Minden érték a gyári. Gyertyák újak, platinásak, gyújtáskábelek újak, (gyári Ford kábelek és gyertyák).
Próbáltam az új Shell benzinekkel, de semmi javulás. Teszteltem egy 1996-os, ugyanilyen motoros Escortot, ahol ugyanez volt a jelenség. Ez típushiba ezeknél?

Segítségedet előre is köszi.

Zethepolee

1: Párnázd ki a műszerfalat, nem fáj annyira a fejelés. A Billerbeck kiváló minőség.
2: A hülyeséget félretéve valóban típushibája a motorcsaládnak, általában a légmennyiségmérő illetve a Bosch szabályozómotor problémája okozza. De vákuumcsövek repedezése, szakadása, elektromos AC pumpa utolsó rúgkapálása, üzemanyagszűrő dugulása, és egyéb dolgok is okozhatják. Amikor az "intenzív szobát" rákapcsolják a motorra, minden olyan hiba vagy kijön vagy nem, amelyik tisztán elektromos, és az adott jelenség elektromos hibakódját a komputer képes letárolni. Ennek feltétele az is, hogy az adott hiba folyamatosan és 4 másodpercnél hosszabb ideig jelentkezzen. Szerencsére a mechanikus hibákat a vákuumrendszeri hibákat és a rövid ideig sorozatosan jelentkező problémákat nem képes letárolni, így holnap is tudok mit a családom elé rakni.
Szükség van a modern gépek mellé olyan szerelőkre, akik a motor és segédberendezéseinek működését is ismerik.


Hello doktor!

Köszönöm, hogy reflektáltál a hozzászólásomra. Sajnos az ár- és bérviszonyok otthon nem túl rózsásak, ezzel tisztában vagyok. Nem tudom, hogy jártál-e már az óceán innenső oldalán, a helyzet anyagi értelemben lényegesen jobb, de tévhit, hogy itt sokkal könnyebb az élet. Tudom, hogy ezt sokan nem hiszik el és azt is tudom, hogy te nem is ezt mondtad. Én szerencsés vagyok, itthon és otthon is láthatom, hogyan élnek az emberek. Őszintén mondom, otthon jobbnak találom az élet minőségét, és éppen ezért, bár nem lehet annyit keresni, mint itt, néhány hónap múlva hazaköltözöm.

Azzal is tisztában vagyok, hogy egy pár ilyen teleszkóp nem olcsó, de talán számoljunk egy kicsit:
a '92-es 309-es ér erős túlzással 1 milliót
a '00-es 306-os kb. 3 millió

Tényleg közel két millió lenne egy pár teleszkóp?
Tényleg mennyi? Forintban?
Üdv:
Szentgyörgyi András
87 Saab 900 kupé 148 ezer büszke mérfölddel (238 e km)

Volt szerencsém megfordulni ott is, ahol te most laksz, és még néhány helyen. Több, mint 4 évig az Audi versenysport osztályán voltam szerelő Németországban, egy olyan versenyző mellett, aki az én négy évemből három évig világbajnok volt. Ismerve a rally VB versenynaptárát, nem kevés km van bennem.
A hülyeséget félretéve dolgozni mindenhol kell. Pénzt keresni mindenhol csak pénzzel lehet, végülis, ha gondolod, cserélhetünk lakóhelyet. Magyar viszonylatban az általad említett automata szintszabályzós lengéscsillapító rendszer néhány százezer forint újonnan, ami belülről pumpálhatós lengéscsillapító, attól csak a rugózás lesz keményebb. De terhelés hatására ugyanúgy "leül", mert nem a rugókat keményíti. Végülis amiről vitatkozunk, az állatorvosi ló esete: ehhez a típushoz a beszerzése sem egyszerű Magyarországon. Abban sem vagyok biztos, hogy a Peugeot-hoz gyártanak ilyet. Azért ha hazaköltözöl, nyugodtan keress meg, és egy kávé mellett lematekolhatunk, hogy Amerika Magyarországon van-e, vagy az óceán túloldalán. Akik itthon élünk, arra szavazunk, hogy jó itt, de nem könnyű.


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket!

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.