Rángató BMW, gyengülő Fiesta motor, Golf problémák

2000.12.01. 11:03

Valaha a végsebessége 175 Km/h óra volt, amelyet akár teljes terheléssel is (5 személy) teljesített sík úton. Most csak egy sofőrrel a fedélzeten sem megy többet 150 Km/h-nál és természetesen ez a teljesítménycsökkenés érződik minden sebesség-, illetve fordulatszám-tartományban.

Szevasztok!

Egy 1986-os BMW 318i típusú autóm van. Teljesen rendszertelen időközönként elkezd rángatni. Üresben alapjáraton megszűnik, de ha kicsit jobban pörgetem, akkor üresben is le-le akar fulladni az autó. Általában újraindításkor megszűnik a hiba. Benzinszűrőt cseréltem, és benzinszivattyút is kellett az autón úgy hogy ezeket kizárhatom. Talán a computer? Vagy az injektor hibája lehet? Egyébként rendkívül megkímélt az autó. Az autóklubnál azt mondták, hogy olyan a károsanyag-kibocsátás mértéke, mint egy újnak. Szóval, ha tudod, írd meg a véleményed a hibáról. (160.000 km van benne). Soha komolyabb hiba nem volt az autóval! (első tulaj vagyok)

Előre is köszönöm. Varsányi Péter

Valószínűleg elektromos hibáról van szó. Elsőként érdemes kimérni a gyújtáselosztó rotorjának ellenállását, megnézni az elosztófedélben a szénkefék állapotát, de a gyertyakábelek, és gyertyák is okozhatják a jelenséget. Ha eddig nem oldódtak meg a problémák, akkor a motortérben levő elektromos csatlakozók érintkezését, a testkábelek állapotát, és a biztosítéktábla érintkezéseit érdemes megvizsgálni. A motortérben lévő szakadt, vagy megrepedt vákuumcsövek is okozhatnak hasonló tüneteket, így ezeket is nézd meg. Ezekkel az ellenőrzésekkel a hibák nagy része kiszűrhető, de ha továbbra sem szűnik meg a probléma, akkor fel kell keresned egy szakszervizt, ahol rendelkeznek elektronikus hibaolvasóval.


Kedves Autodoktor!

Lassan két éve lesz, hogy vásároltam egy Ford Fiestát, amelynek egyre kevésbé boldog tulajdonosa vagyok Az autó típusát tekintve egészen pontosan egy Ford Fiesta Fun 1.25 (Zetec) típusról van szó, amely névlegesen 75 lóerőt teljesít. Ezt kb. 7-8 hónappal ezelőttig teljesítette is, de azóta fokozatosan "legyengült". Valaha a végsebessége 175 Km/h óra volt, amelyet akár teljes terheléssel is (5 személy) teljesített sík úton. Most csak egy sofőrrel a fedélzeten sem megy többet 150 Km/h-nál és természetesen ez a teljesítménycsökkenés érződik minden sebesség-, illetve fordulatszám-tartományban. Biztosan nem a sebességmérő műszer hibájáról van szó, mivel a motor ötödik sebesség-fokozatban nem pörög ki,(nem éri el a teljesítménymaximumát, amely 5200-as fordulaton van) pedig mivel ez valami fajta sport változat, a rövid áttétel miatt ezt valaha megtette. A benzinszűrőt most cseréltem ki, de semmi változás. Lambdaszonda?

Válaszát előre is köszönöm

A lambdaszonda állapotáról egyszerűen meg lehet győződni. Ha széthúzod a csatlakozóját, a befecskendező rendszernek hibátlanul tovább kell működnie, tehát ha ez volt a hiba, a rögtön motor visszanyeri az erejét. Ha nem oldódott meg a probléma, érdemes ellenőrizni a légszűrőbetét állapotát, és hogy a légszűrőház nyílását nem zárja-e el valami, ezen kívül a gyertyák, és gyertyakábelek is okozhatják a jelenséget. Meg kell vizsgálni a motortérben található vákuumcsöveket is, nem szakadt, vagy repedt-e el valamelyik. Ha a megfelelő szerszámok rendelkezésre állnak, akkor és érdemes megmérni a hengerek kompresszióját, és az üzemanyag-szivattyú nyomását is. Ha a továbbra sincs változás, akkor írjon újra.


Kedves Doki!

Régota olvasgatom autóstársaim problémáit és megoldási javaslataidat. Nagyon szeretem ezt a rovatot valamilyen megmagyarázhatatlan okból kifolyólag, holott szinte totál laikus vagyok a témában, legtöbbször még azt sem tudnám megmondani, a kocsi melyik részében van az az alkatrész, amiről épp írsz. Mindenesetre most van egy apró problémám az 1997-es (40e km), 1.4-es Golf III-asommal. Amikor váltok, a váltókar hideg időjárásnál (nyáron nem megfigyelhető a jelenség), hideg motornál enyhe hangot ad ki. Kb. olyan a hang, mint amikor végighúzod az újjad egy frissen a mosogatógépből kiszedett poháron, vagy amikor belefújsz egy sörösüvegbe. Emellett enyhén "rezonál" is, mintha váltáskor hozzáérne valamihez, kb. olyan érzés, mint amikor egy hangvillát fogsz. A jelenség bemelegedés után teljesen elmúlik, az autó működésében semmilyen változás nem figyelhető meg, és a váltás sem megy nehezebben. Mi lehet a baj, csak nem valami komolyabb dolog előjele?

TDO

A hiba valószínűleg nem súlyos, bár a konkrét diagnózishoz az autó alá kellene nézni. Lehet egy kezdődő motortartó bak probléma, vagy okozhatja az egyik kipufogó-tartó gumi szakadása, esetleg a tűzvédő lemezhez érő kipufogó adhat ilyen hangot.


Az autó 1977-es évjáratú benzines golf I. A hiba az lenne ,hogy induláskor ha nagy gázt adok lefullad (vagy torpan a motor).Tehát csak gázfröccsökkel tudok indulni, amikor már felpörgött a motor.

Valószínűleg a hidegindító berendezés hibájáról lehet szó, a további következtetések levonásához azonban tudni kellene a motor hengerűrtartalmát, a porlasztó típusát, valamint hogy a szivató automata, vagy kézi működtetésű.


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket!

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.