Roverkerék, BMW, Polo, Felicia

2000.12.08. 12:00
Végső elkeseredésemben fordulok Önhöz. Van egy 1996-os év eleji Rover 620ti szgk-m. A gyári eredeti kerék mérete 205/50 R16, alufelni. Egy barátomtól kaptam egy vadonatúj 15"-os téligumi szettet a kocsihoz. Az egyetlen probléma, hogy egyszerűen nem tudom, mekkora 15"-os lemezfelnit kellene vennem rá.
Tisztelt Uram!

Végső elkeseredésemben fordulok Önhöz. Van egy 1996-os év eleji Rover 620ti szgk-m. A gyári eredeti kerék mérete 205/50 R16, alufelni. Egy barátomtól kaptam egy vadonatúj 15"-os téligumi szettet a kocsihoz. Az egyetlen probléma, hogy egyszerűen nem tudom, mekkora 15"-os lemezfelnit kellene vennem rá. A szakszervizben sajnálattal tárták szét a karjukat, mondván, nekik a rendelési számon kívül csak annyit ad ki a gyári rendszer, hogy 15 - 5,5 - azaz csak gyári eredetit tudok venni. A gyári lemezfelni viszont több mint 40.000.- Ft/db, ami irreális - ezért már egy átlagos alufelnit kapok. Kérem, segítsen: honnan tudhatnám meg a szükséges méreteket!?

Üdvözlettel:
Csaba

Igen, ennyiért nem is átlagos, hanem jó minőségű alufelnit kap. Amennyiben van türelme, 1-re jön hozzám egy 620 ti-s Rovar, meg fogom mérni a kerékméretét, és akkor megkapja a hiteles választ. Egyebekben van szerencsém 3 db. Ilyen ,,angol Hondát" szervizelni, és igen makrancos a bútor. Amikor jó, megy mint a golyó, de igen gyakran téved a másként gondolkodók táborába.

A TotalCar adatbázisa szerint a 620 ti-s Rover kerékadatai a következők:

Ha kéri, emailben elküldjük, hol lehet kapni (nem negyvenezerért).

Modell: 600 09/93-03/99
Kerékméret: 5JJx15CH
Kerékszám: 50
Középfurat: 64
Lyuk kör: 114.3
Lyukak száma: 4
Rendelési szám: HO 515004
Alcar szám: 8350
Áfás listaár: 13,970 Ft


Hello Doki!

Olvastam a rángató BMW-ről szóló cikket és gondoltam írok egy-két sort hiszen én is hasonló cipőben jártam! Az én autóm is rángatott igaz inkább alacsony fordulaton, voltam CO és előgyújtás állításon is és korábban kicserélték a rotort is mondván az lesz a hiba mert rossz. Amit érdemes lenne Péternek is megnézni az a légmennyiség mérő mert nekem az volt kikopva és ezért rángatott a hiba orvoslása után a gép úgy megy mintha új lenne. Remélem tudtam segíteni.

p.s. megemlíthetnétek Péternek az Indexen található E30 fórumot.


88-as VW Polo, 1043 köbcentis, benzines motorral, automata szivatóval. Amiért írok: hideg reggeleken simán indul, ám utána visszazuhan a fordulatszám és elég egyenetlenül jár a motor. Olyan, mintha nem menne mindegyik henger. Bemelegedés után minden rendben. Előre is köszönöm tanácsait.

Nem írta, injektoros vagy porlasztós-e a bútor. Mindenképpen szükséges lenne, hogy tudjam.

Kedves Doki!

Porlasztós a szentem.

Köszönöm tanácsát.

A porlasztó tisztítása, a gyújtás szekunder rendszerének (fedél, rotor, kábelek, gyertya), ill. az automata szivató beállításának ellenőrzése egész biztosan meg fogja szüntetni a problémát. Porlasztótisztítás során ellenőrizni kell a vákuumcsöveket, illetve a porlasztón elhelyezett vákuummembránokat, valamelyik nem szakadt-e el. Amennyiben nem ért annyira az autóhoz, ezt ne próbálja meg házilag,


Kedves Autódoktor !

Egy 97-es Skoda Felicia LXi (60.000 km) autóval van problémám. Ha leveszem a lábam a gázról, a motor gyakran lefullad. Az az érdekes, hogy van amikor napokig nincs gondom vele, van amikor meg egyfolytában leáll. Mintha lassan jönne rá az elektronika, hogy most már alapjáratban kellene a motort működtetnie. Gyertyacsere, szűrõcsere nem segített.

Üdvözlettel
Vértesi Nagy István

Igen, ennél a modellnél mint az alteregó Volkswagennél is, szeret meghalni injektor szabályzó motor. Illetve szó lehet még a lambda szonda problémájáról. Elkülöníteni biztosan csak úgy lehet, (házilag), hogy a lambda-szonda vezetékét a csatlakozónál széthúzza, és így jár vele egy hétig. Ha a probléma ismételten jelentkezik, nagy valószínűség szerint az injektorszabályozó motor a ludas. Ha rövidebb idő alatt akar a rejtély végére járni, akkor egy felműszerezett márkaszervizt keressen fel, mert a probléma oka elektromos, így a kódolvasó műszerükkel néhány perc alatt nagy valószínűséggel rájönnek a hiba okára.


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket!

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.