Suzuki 1.3 és 1.0 automata, Astra vásárlás

2000.12.25. 12:35

Előzés közben kb. 100-nál a bal hátsó keréknél van valami túlnyomásos üzemanyagcső, és ez úgy ahogy volt kettétört (!), az üzemanyag pedig a hátsó futóművemet csontig áztatta, a motor meg nem kapott egy grammnyit sem a naftából. A többi autóson múlt hogy ezt a levelet írhatom neked, és baleset nem lett belőle.

Először is kellemes karácsonyt, másodszor együttérző részvét mindenkinek, akinek ilyenkor is baja van az autójával.

Hello autodoktor!

Van egy 7 éves Suzuki 1.3-asom. Ha a kocsi egész éjszaka áll, és reggel indítom a hideg motort, gáz adásnál furcsa hangot hallok. Szóval nem tisztán a motor hangja szól csak, hanem valami mellék zörej. A zaj megszűnik, ha kicsit felmelegszik a motor.

kösz

Petyka

Furcsa hangja egy-két ismerősömnek is van. Legalább annyit kéne tudni, honnan hallod a hangot és milyen jellegű hangot (nyikorgás, zörgés, kopogás, csattogás, stb.). Amennyiben kicsit bővebben tájékoztatsz, tippelünk a hibára.


Kedves autódoktor. Leírnék egy érdekes esetet, és ezzel kapcsolatban kérném ki a véleményedet + egy bonus kérdésem is lenne.

Az autókám 1.0 automata Suzuki (3 éves, 46e km) benzines.

Előzés közben kb. 100-nál a bal hátsó keréknél van valami túlnyomásos üzemanyagcső, és ez úgy ahogy volt kettétört (!), az üzemanyag pedig a hátsó futóművemet csontig áztatta, a motor meg nem kapott egy grammnyit sem a naftából. A többi autóson múlt hogy ezt a levelet írhatom neked, és baleset nem lett belőle. Nem értek hozzá, olyan cső tört el, ami az üzemanyagszűrő után következik, egy 10-15 cm-es gumicső ami utána továbbadja egy másik csőnek a benzint ami viszi előre a motor felé. Képzelheted, mennyire bepánikoltam. Motor leáll, összes visszajelző világít, motorfék nyista, fékrásegítés nyista.

Leszáguldottam 70-nel jobbra az útpadkára. Mázli, hogy kicsit szélesebb volt az út, nem lett belőle borulás, mert bal kerekem az aszfalton maradt (az éppen előzött teherautó satufék), újraindítási próbálkozáskor őrületes mennyiségű benzin sugárban ömlött az aszfaltra. Apummal 3 órát tákoltuk, mikor sikerült azt a túlnyomásos csövet olyanra cserélni, ami épp hogy csak vékonyan folyt. A dolog így is életveszélyes, de nem mertem az autót otthagyni, feljöttem Pestre, 100 km / 40 l benzin és két tankolás. Az autó előtte 2 nappal volt 45e-s kötelező szervizen, viszont utána ezzel a csővel megjártam Bp-Miskolc-Bp-et normális benzinfogyasztással (nem folyt, időnként a kocsi alá szokásom nézni) Létezik ilyen, hogy egy felcsapódó kő megsérti ezt a csövet? Hallottál már ilyenről? Visszaérve a szerviz sem hitte el a dolgot, a csövet a gyárnak küldték vissza, persze azonnal ingyen és soron kívül javították abszolút korrekten.

Naszóval ezzel kapcsolatban a kérdésem:

- az automata váltónak történhetett baja azalatt amíg megálltam (hiszem álló motorral állítólag az autót még vontatni sem szabad)? - lehet ez a cső szervizhiba? Nem hiszem, hogy az üzemanyagvezetékre ne figyelnének, nem akarhatnak megölni. Az üzemanyagszűrőt viszont cserélték előtte 2 nappal, és a cső egyik végével erre csatlakozik. -

Álló motorral nyolc-tíz kilométert, max. 20 km/h sebességgel lehet vontatni. Magyar Suzukiról beszélünk, magyarok rakták össze, magyar munkafegyelemmel. Lehet gyári szakszerűtlen összeépítés, lehet anyaghiba, az sem kizárt, hogy valahol piszkálták az autót, és a benzinjét akarták leengedni. Szerencsére a hátsó híd környékén nem sok minden gyújtja be a benzint. Ha ez vigasztal, egyes típusú Audik és Volkswagenek négyszer ekkora üzemanyagnyomással működnek. Azoknak a tulajdonosai is általában szoláriumban sülnek le, és nem az autóban.
Az automata váltót károsodás biztos hogy nem érte.

- egy kicsit más kérdés. Az automata váltók melyiket szeretik jobban? Ha 5 mp-re megtorpan állóra a forgalom (nem piros lámpa - ott a kérdés evidens), inkább a féket nyomjam és maradjon D-ben, vagy tegyem üresbe?

Csak hosszabb állásidő esetén kell illetve illik N fokozatba kivenni, egy hosszabb piros lámpáénál, vagy várakozás esetén.

Másik kérdés: amikor kint -20 fok van, mennyire jó az, ha az autót 20 percig alapjáraton melegítem? És P vagy N állásban tegyem ezt? Mi a különbség a motor és a váltó szempontjából?

Ne haragudj hogy hosszú voltam, remélem azért a kérdéseim érdeklik a többi automatást is.

Köszi!

Bemelegíteni csak addig kell, amíg egy kicsit a motor átveszi a belső meleget, fél perc, egy perc. P állás és N állás ugyanaz az üzemmód, csak P állásban reteszeli a kerekeket, hogy az autó ne guruljon el.


Autóvásárláson töröm a fejem, és mostanra eljutottam oda, hogy ötajtós, 6 év körüli Astrát vennék.
Érdekelne, milyen gond lehet egy ilyen kocsival, és hogy 1.4 vagy 1.6 motorral érdemes-e megvenni. Úgy hallottam, hogy az 1.6-osnak kedvezőbb a fogyasztása. Igaz ez? Van technikai különbség az első szériás és az újabb Astrák között (hűtőrács és lámpák stb. külsőségeken kívül? Ebben az árkategóriában tudnál ajánlani egy másik márkát/típust? Üdv, Ákos

Végülis mindenki a céljainak és esztétikai igényeinek megfelelő autót vásárol. Sok a szakértő autós, nem igazán érdemes adni a mendemondákra. Inkább attól függ a dolog, mennyire leharcolt autót siokerül megvásárolnod. Az 1.4-es és 1.6-os motor között fogyasztáskülönbség nem sok van, mint ahogy teljesítménykülönbség sem.


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket!

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.
Sőt! A múltkor fél órát szónokolt a Tigris tank mindenevő motorjáról: lehet, hogy még azon is tud kompressziót állítani.