Punto, Pontiac, Swift

2000.12.28. 12:30
Kedves Autódoktor,

a jármű egy Pontiac LeMans 1.6i, igazi szerencsétlenség, Koreában rakták össze (Daewoo feliratú alkatrész hegyek mindenütt), Amerikában vásárolt, elvileg Opel Kadett/Deawoo Racer kompatibilis de ha baj van vele akkor sose...

Kedves Autódoktor!

Szeretném megköszönni a válaszát a Puntóval (96-os, 60SX,80ekm) kapcsolatban. Sajnos most újabb problémával kell Önhöz fordulnom. A javaslatnak megfelelően megcsináltattam az olajcserét és az adalék is belekerült.
Miután elhoztam a szerelőtől néhány km megtétele után fura fémes surlódó hangot halottam a motor felől (leginkább a generátor felől). Másnap visszavittem. Az ékszíjat levéve megnézték a generátort és azt mondták, hogy valószínűleg csapágy gond. Ezzel csak az a probléma, hogy az egyik csapágy csak a forgórésszel együtt kapható és így kissé borsos az ára.
Az egyik gyári Fiat szervizben azt mondták, hogy még nem találkoztak csapágy gonddal a generátornál, de típushiba, hogy eltörik a generátor háza. Ezt hegesztéssel és felújítással javítják. Nem igazán tudom, hogy mi lenne a jó megoldás és egyenlőre azt sem, hogy mi a pontos hiba.
Közvetlenül az olajcsere előtt lemosattam a motort, nem tudom ennek lehet-e valami köze a hibához.

Köszönettel,
Péter

A motormosásnak a generátor mechanikus hibájához egész biztosan semmi köze sincs. A hiba pontos okára fényt deríteni csak a generátor szétszerelése után lehet. Ám a csapágygond előidézésében valószínűleg szerepet játszhatott a túlfeszített ékszíj.


Kedves Autódoktor,

a jármű egy Pontiac LeMans 1.6i, igazi szerencsétlenség, Koreában rakták össze (Daewoo feliratú alkatrész hegyek mindenütt), Amerikában vásárolt, elvileg Opel Kadett/Deawoo Racer kompatibilis de ha baj van vele akkor sose...Több apró tréfát űzött már velem - zárlatok, ez, az - egyszer még a komputerét is ki kellett cserélni, de mindig nagy tortúra a szervizelés.. Most azt tette velem hogy egy hónap állás után is simán indult, egy napig jártam is vele gond nélkül, semmi gyanús jel, viszont másnap reggel nem indult. Az indító motor pörög, benzin szivattyú hallhatóan megy, a biztosíték táblák mögötti relék felől viszont eszméletlen kattogás...
Persze ha elvontatnám - mondanom sem kell hogy automata, de már néha túlélte ezt is - szakszervizbe és a szerviz kihívná azt valakit akinek van olyan kütyüje, amit rá lehet kötni a komputerére, biztos egyszerűbb lehetne a diagnózis, de hátha van valami egyszerűbb tipp, amit még érdemes otthon megpróbálni...

Köszi,
Zsolt

Először is az akkumulátorkábelek valamint a motortest kábel állapotát ellenőrizze, tisztítsa meg az érintkező felületeket, utána mozgassa meg valamennyi biztosítékot, és ellenőrizze az egyéb más testkábeleket is a műszerfalon és a motortérben. Amennyiben ez nem vezet eredményre, ellenőrizni kell, hogy egyáltalán van-e gyújtószikrája az autónak. Valamint ellenőrizze, ha van a javításban annyi tapasztalata, hogy az elosztófedél leszerelésével belülről nem párásodott-e be, az alatta lévő rotor vezetőstiftje nem szakadt-e el, nem forog-e külön a vezérműtengelytől. Illetve legelső lépésként az olajbetöltő sapka levételével láthatóvá váló vezérműtengely forgását ellenőrizze úgy, hogy valaki indítózik, és közben forog-e a vezérműtengelye. Ezzel meggyőződhet arról, hogy a vezérműszíj nem szakadt-e el. Amennyiben ezekkel a műveletekkel nem sikerül a hibát elhárítani, szerintem egy jobb képességű villamossági szerelő azért elboldogul vele.


Céges autómat 1 éve lecserélték Suzuki Swift Sedan 1.3-ról ugyanarra. A régi (6 év, 150 000 km) fogyasztása a következő volt: országút, 80-90 km/ó: 5l, autópályán 6l, városban télen 9l, nyáron 8l.
Az új kocsi többet fogyaszt: országút, 80-90 km/ó: 6,5l, autópályán 7,5l, városban télen 11l, nyáron 9,5l. Ugyanazon az útvonalon, ugyanazzal a (fa)lábammal, ugyanazzal a stílussal vezetek. A szerviz szerint minden tökéletes. Valóban?
Köszönettel várok tanácsot: Mihály

Fogyasztás... Elég relatív kérdés, sok minden befolyásolja. A termosztát állapota, mely szabályozza a motor üzemi hőfokát, a bemelegedést szabályzó szenzor, mely a motor hőmérsékletének függvényében szabályozza a motorba jutó benzin mennyiségét, azonkívül a lambda szonda, mely vezérli szintén a befecskendezést, a kipufogógáz CO tartalmának alapján, ezen kívül a gyújtás időpont, a levegőszűrő állapota, és a motor más egyéb beállításai. Mivel garanciális autóról van szó, javaslom, térjen be egy másik márkaszervizbe, ugyanis az ön által jelzett fogyasztási paraméterek csak akkor normálisak, ha 150 kilométerre vetítjük ki. Minden reklamáció előtt azonban győződjön meg róla, hogy nem V6-os motor van-e benne és hogy biztosan sedanban ül-e, nem pedig egy Vitarában. A viccet félretéve sajnos a magyar Suzuki - nem egyedüli véleményem szerint - kezd igazán magyarrá válni. A japán kontroll is elvesztette japános mivoltát, és magyarosodik. Így hódítjuk meg lassanként a világot.


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket!

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.
Sőt! A múltkor fél órát szónokolt a Tigris tank mindenevő motorjáról: lehet, hogy még azon is tud kompressziót állítani.