Golf II, Lada 2105, Polo

2001.01.02. 10:10

Másik eset: VW Polo II 1044 ccm. Megszakítós gyújtású és eszi a megszakítót, olyan 1000km-t bír egy. Több típust próbáltam, természetesen kondival együtt cserélve, és nem akarja az igazságot.

Tisztelt Autódoktor!

A problémám nem túl nagy, csak egy kicsit idegesítő. Egy '85-ös Golf II-esem van. Ha bekapcsolom a hátsó ablaktörlőt, nem lehet kikapcsolni, csak úgy ha egy pillanatra leveszem a gyújtást. Akkor leáll. Amennyiben addig tartom benyomva a kart, hogy az ablakmosó is elindul, akkor töröl rendesen, és leáll. Állítólag ez jellemző meghibásodás ennél a típusnál. Mit tehetek, esetleg mit kellene kicserélnem?

Előre is köszönettel,
Kocsis Balázs

A probléma mindenképpen elektromos jellegű. Az ablaktörlő szakaszoló reléje valószínűleg a tettes. A biztosítéktáblában megtalálja a biztosítéktábla fedelén belülről német és angol nyelven le van írva, melyik az. Cserélje ki.


Kedves autódoktor !

Problémámmal sok házi szakit sikerült a falhoz állítani. Lada 2105 az édes. Elektronikus gyújtással (a régi megszakítós technika is ezt produkálta) az 1-3 henger hidegen nem megy. Ha lehúzom a gyertyapipát(vagy a gy. elosztóból a kábelt) annyira, hogy ívet húzzon akkor viszont tökéletesen megy, egyébként meleg motornál jól húz a gép csak kicsit nehezen indul. Másik eset: VW Polo II 1044 ccm. Megszakítós gyújtású és eszi a megszakítót, olyan 1000km-t bír egy. Több típust próbáltam, természetesen kondival együtt cserélve, és nem akarja az igazságot. Mindkét ügyben borzasztó kíváncsi vagyok a válaszára, hogy legalább támpontot kapjak a további küzdelemhez.

Tamás

Boldog Új Évet!

Az új év nem lehet annyira boldog, ha ennyi problémával küszködik. A Lada hibájának az elektromos gyújtás az oka. Valószínűleg . Javaslom, hogy mindenképpen egy autóvillamossági szerelőt vonjon be a javításba, mert elképzelhető, hogy nem okoz komoly problémát a hiba megállapítása, illetve javítása egy jobb képességű szakembernek. A Volkswagen Polo alapjában véve nem hajlamos a megszakító fogyasztására. Előnyben részesíti inkább a benzint. Ennek a hibának két fő oka lehet. Az egyik, hogy a megszakítótengely persekye el van kopva, és lóg. Erről könnyen meggyőződhet, ha az elosztófedelet lepattintja, és a rotort megfogva keresztbe próbálja mozgatni. Amennyiben ezt nyitott megszakítóállásban teszi, és közben figyeli a megszakító hézagját, szembeötlő a megszakítóhézag változása. Ettől akár az alapjárat is rángathat, illetve időnként le is állhat a motor, amennyiben a kopás nagy mértékű. A másik hiba, a gyújtótrafó. Vagy nem megszakítós gyújtáshoz való, vagy zárlatos. Ezenfelül bár a Volkswagennek nem jellemző hibája, a gyújtásalaplap (melyre a megszakító fel van szerelve) csapágyának a lógása is okozhatja. Ennek az ellenőrzéséhez azonban már az elosztót ki kell szerelni.


Kedves Autódoki!

Egy 1985-ös 1.6-os benzines Golf II-essel járok, s a gondom az volt, hogy olaj jutott a motorból a kipufogócsonkra, és ott füstölgött. Sajnos, igazad volt (dec. 20-án válaszoltál), a légszűrő-házból került ki az oda a kartercsövön felverődött olaj, azaz kartergázos a motor. Ideiglenes megoldásként a kartercsövet egy edénybe vezettük ki, s úgy tudom, igazából motorgenerálra lenne szükség. Valóban ez a megoldás, és ha igen, mekkora kiadásra számítsak? Te foglalkozol ilyen dolgokkal? Hol lehet téged elérni?

Üdvözlettel:

Ádám Viktor


Ha a benzines Volkswagen motorok nem feltétlenül kopnak el annyira, hogy igazi nagygenerálra legyen szükség. Ez azt jelenti, hogy a motor szétbontása után megfelelő mérőeszközzel meg kell mérni a henger kopottságát. Amennyiben ez egy bizonyos határon belül van, elég a motort meggyűrűzni. Ezzel párhuzamosan a hengerfejet is fel kell újítani, a motor alkatrészeit megfelelő módon megtisztítani, az olajszivattyú működését leellenőrizni, valamint a hajtókarcsapágyakat mindenképpen, de a megbontástól függően esetleg a fekvőcsapágyakat is cserélni. Az üzembiztonság érdekében a motor további segédberendezéseit is ,,gatyába kell rázni. Pl. porlasztót kitisztítani, beállítani, ellenőrizni a vízpumpa állapotát, elosztófedél, rotor, gyertyakábelek állapotát, valamint a további meglepetések elkerülése végett illik a kuplungtárcsát is leellenőrizni. Mivel ettől a hadművelettől nem csak a motor olajfogyasztása tűnik el, hanem az ereje is megnő. Nemegyszer ezután fordul elő, hogy ez a teljesítménynövekedés a már határeset közelébe kopott kuplungtárcsa miatt a tengelykapcsoló azonnali vagy közeli megcsúszásához, halálához vezet. Az anyag ára és ennek megfelelően a munkadíj is függ attól, hogy megbontás után mi derül ki: kell-e fúrni a blokkot, vagy sem. Ez annyival változtatja a végösszeget, hogy ki kell-e építeni a blokkot, vagy nem, illetve kell-e négy új túlméretes dugattyú is hozzá, vagy sem. Ezen kívül szintén mérés után kell eldönteni, hogy kell-e köszörülni a főtengelyt. Természetesen ehhez a hadművelethez is sárvédőn kívülre repül a motor.
A hengerfej levétele valamint az olajteknő leszerelése után a megfelelő méréseket már el lehet végezni, ilyenkor lehet korrekt árajánlatot készíteni.


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket!

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.
Sőt! A múltkor fél órát szónokolt a Tigris tank mindenevő motorjáról: lehet, hogy még azon is tud kompressziót állítani.