Audi A 4 vásárlása, Skodaöv, Punto-mosás, R 19

2001.01.04. 11:26
Az alábbi témában kívánom a segítségét kérni: a közeljövőben használt 1.8-as Audi A4-est szeretnék vásárolni (max. 4 évest). A kérdésem, hogy milyen motorral javasolja ezek közül: 1.8, 1.8 T, 1.9 TDI (városban és országúton/autópályán egyaránt használni fogom) ? Egyáltalán mire kell az adott típus (pláne használt A4-es) vásárlásakor odafigyelni, milyen típushibái vannak az A4-esnek? Érdemes-e tiptronic váltóval szerelt modellt beszereznem?
Tisztelt autódoktor

Abban szeretnék segíteni, hogy olvastam Péter levelét a Puntójával kapcsolatban. Nekem egy 95-ös 60SX-em volt (amit kb. 4 éve eladtam) 75ezer km-rel. Semmilyen hibát nem produkált az autó ez idő alatt. De amikor eladás előtt 2 hónappal lemosattam a motort, teljesen ugyanez a hibajalenség történt velem is. Mivel elég jó ismerőseim vannak a FIAT-nál, ezért kapásból mondták, hogy a generátor szokott ettől "berohadni".
Tehát Péter számára a megoldás, hogy a generátort elviszi egy felújító műhelybe és ott megcsináltatja (kitisztítják, stb.) kb. 3 ezer forintért max. Egyébként pedig kifejezetten nem ajánlom a motor mosását a Puntóban. Teljesen fölösleges (csak esztétikai célt szolgál) és mindenféle galibát okoz a rossz helyre került víz...

Köszönjük a jótanácsot, a Péternek ma délután lesz kész az autója. Egyébként tisztességes generátorfelújítást 3000 Ft-ból még egy Ladán sem lehet végrehajtani. De ha tud ilyen műhelyt, ahol ezt Puntóhoz ennyiért megoldják, szívesen veszem a címet. Egyébként az esztétikai célon túl a motor mosása időnként szükséges, de azt sem úgy szokták elkezdeni, hogy nekiesnek, mint a bolond gyerek a posztómackónak. Ennek is megvan a megfelelő módszere, hogy ne legyen rángatás, gyújtásáramköri bajok, esetleg komputer halál.


Tisztelt AutóDoktor!

Az alábbi témában kívánom a segítségét kérni: a közeljövõben használt 1.8-as Audi A4-est szeretnék vásárolni (max. 4 évest). A kérdésem, hogy milyen motorral javasolja ezek közül: 1.8, 1.8 T, 1.9 TDI (városban és országúton/autópályán egyaránt használni fogom) ? Egyáltalán mire kell az adott típus (pláne használt A4-es) vásárlásakor odafigyelni, milyen típushibái vannak az A4-esnek? Érdemes-e tiptronic váltóval szerelt modellt beszereznem?

Válaszát várom, egyben pedig boldog új évet kívánok Önnek és a TotalCar valamennyi munkatársának. Csak így tovább!

Tisztelettel:
Árpád

Köszönjük a szurkolást és viszontkívánjuk a boldog újévet.
Motorban, ha sokat megy vele, elsősorban a TDI - gazdaságos fogyasztása, üzembiztossága, javíthatósága miatt. Európa legcsendesebb és egyben legsikeresebb dízelmotorja, amely tartósságban is az élvonalban van. Hogy mire kell ügyelni? Elsősorban hogy a gépkocsi előéletét tisztázzuk. Mennyire volt sérült, törött, illetve hogy mennyire volt lopott. Sajnos az A szériás és az új VW modelleknél elég tisztességes hányad vérzik el az eredetvizsgálaton. Merthogy valamelyik azonosítószámuk nem gyári beütésű, illetve olyan mértékben törött volt az autó, és annyi darabból rakták össze, hogy még a szakértő sem igazodik ki rajta teljes bizonyossággal. Az eredetvizsgálók függetlenségét nem kérdőjelezem meg egészen, de mindenképpen javaslom, hogy a megvásárolni szándékozott autót ne az eladó által javasolt helyre vigye eredetvizsgálatra, mert ilyenkor szoktak azok az indokok előjönni, hogy ott ismerőse van, és gyorsan megcsinálják.
Kész eredetvizsgálati lappal szintén ne vásároljon autót, még akkor sem, ha az már törzskönyves, mert futhat a pénze után, esetleg. Aki tisztességes autót tisztességes módon óhajt eladni, ha a forgalmi engedélyben jegyzett tulajdonos, mely ilyen nagy értékű vásárlásnál kritérium, hajlandó a korrekt üzlet reményében független helyre a vevővel együtt elvinni a kocsit eredetvizsgálatra.
Azontúl, ha megvette, ne sajnálja, hogy vásárlás után a távirányító kódját, illetve lehetőség szerint a kulcsos záralkatrészek kódját is változtattassa meg. Akár egy új riasztórendszer beépítése se legyen akadály, mert kellemetlen esemény, mikor kulcs van, de ellopták a hozzávaló lukat. Járó motorú autóból beszélgetni, kaput becsukni, vagy akár rendőri ellenőrzés alkalmával kiszállni sem szabad. Ha kiszáll, még néhány másodpercre is, állítsa le a motort és vegye ki a kulcsot! Mert szintén bamba arcot tud vágni az az ember, aki a saját autóját látja távolodni.
Szériabetegségei nem igazán vannak, ha csak a fent említett dolgokat nem nevezzük annak. A Tiptronic igazából egy sportos jellegű váltó, ha ilyen irányú hajlamait óhajtja kiélni, és hajlandó ezért plusz pénzt fizetni, nosza, rajta! A hagyományos rendszerű váltója ezeknek a modelleknek egy átlag utcai sportos autózáshoz is teljesen megfelelő, nem hülyegyerekek csinálták. A szakmai elismerésen kívül ez a modellcsalád kivívta a tolvajok toplistáján is a dobogós helyezést.


Üdv Doki + a T. Skodás autós Kolléga is.

Nekem két évig volt egy 120-asban az általam újonnan vásárolt öv. A kocsival nem karamboloztam, én is a gyerekülést rögzítettem vele. Ezek szerint valószínűleg nem nyúlt meg és biztonságos. Mivel kiszereltem eladáskor, és most a garázsban porosodik, szívesen felajánlom autós- és gyerektulajdonos-társamnak. Ingyen és bérmentve. Kérlek továbbítsd címemet és telefonszámomat (xxxxxxx). Hátha még aktuális. Egyébként tényleg van gyári bekötési pont ebben az évjáratban.

Üdv

Lugosi Miklós

Gratulálunk, sajnos kihalófélben van az önzetlen segítség. Mindenkinek a figyelmét felhívom, hogy ami otthon felesleges, porosodó dolog, másnak komoly segítséget jelenthet, és ez visszafelé is igaz. Nem is lenne olyan hülyeség ebben a rovatban meghonosítani, a hasonló dolgokat, legalább a törzsolvasók között. Minden tiszteletem az öné!


Tisztelt Attila!

Nemrég a szervizünkben járt egy Renault 19-es,1.8 injektoros típus, 89-es. Leállításnál furcsa, hangosan csattogó hangot hallottunk. Némi bontás, fülelés után rájöttünk, hogy a fojtószelep leállításkor kettőt-hármat jó erősen lecsapódik zárási pozícióba, majd visszaugrik. Az autó eredetileg 1.4-es volt, de egy karambol után 1.8-as motort, váltót építettek be.
Hiányozhat-e fojtószelep csillapító patron innen, és okozhat-e ez a későbbiekben problémákat, ill. túlzott méretű kopást a fojtószelep fészkén. Várom válaszod: Fuhrer Zoltan

Mindenképpen hiányzik ez a fojtószelep csillapító patron, folyamatos, hosszabb idejű használat esetén valóban kopást fog eredményezni. Illetve a fojtószepel lemezének és ütközőjének deformálódását. Majdnem mindegyik ilyen patron hasonló, szerintem ha turkálsz otthon, a relikviák között találsz ilyen Bosch rendszerűt, ami némi átalakítás után szakszerűen felépíthető. Egyszerűbb, mint futni utána.


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket!

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.
Sőt! A múltkor fél órát szónokolt a Tigris tank mindenevő motorjáról: lehet, hogy még azon is tud kompressziót állítani.