Fiesta, sportlégszűrő, Audi 200, Ecotec

2001.01.16. 11:22
Hagy kérdezzem már meg, hogy hogy hogyan lehet egy 1.6-os Opel Ecotec motort -idézem- ilyen jelzőkkel illetni ??????? "Ez a motor amellett, hogy sportos teljesítményű, megfelelően takarékos üzemű is"
Üdvözlet!

Több kérdésem is lenne egy 1990-es (az első "gömbölyűbb") Ford Fiesta 1.1 típusú, kb. 145 000 kilométert futott járgánnyal kapcsolatban. Íme az első. Sokat van emlegetve a hibaokok között a lambda szonda, olyan esetben is, ha a kocsi elveszti az "erejét", nem húz rendesen. Sajna, én is valami ilyesmit érzékelek. Van egy ilyen a Fiestában egyáltalán lambda szonda? Ha igen, merre? :)
A második gondom az, hogy nem túl régen tönkrement a vízhőfok jeladója. Ezt kicseréltem. Azt mondták, hogy ugyanolyan színjelzésűt tegyek a régi helyére, ez is stimmel, a zöld helyett egy másik zöldet tekertem be. Viszont azóta a vízhőfok (a mutató szerint) nem kúszik fel a régi "helyére", sőt, az üzemi hőfokot is alig éri el. Emiatt nem fűt rendesen a kocsi. Nem okozhat ez gondot azon kívül, hogy kockára fagyok a járgányban?
A következő kérdésem az lenne, hogy a kinti hőmérséklet befolyásolhatja az önindító viselkedését? Ha mínuszok vannak, akkor csak nehezen "kapja el", van olyan, hogy a negyedik-ötödik kísérletre. 5-10 fok felett viszont semmi gond...
A gép 10000 kilométer alatt megevett közel 1 liter olajat. Nem sok ez egy kicsit?
És végül: baromi érdekes, sikító hangot hallok a kuplung felől. Ami fura: nem mindig, csak ha rossz passzban van. Nem indulok túl nagy gázzal, nem hiszem, hogy ez a gond. Ha a kuplungtárcsa lenne kopott, akkor nem kéne mindig ilyen hangot adnia? Ja, és ezt is jobban szereti hidegben csinálni. Bocs, hogy így ömlesztve, de ezek a kérdések (a saját műszaki lámaságom okán) már gyűlnek egy ideje...

Előre is köszönet, epedve várom a válasz(oka)t...

Juhász Viktor

Van. A kipufogó csonkban, vagy a kipufogó első tagjában, a katalizátor és a motor között, Hengere, kb. 8 centi hosszú szenzor, amelyből 1, 3 vagy 4 vezeték jön ki. A motortérben külön csatlakozója van, melynél leválasztható, az üzemből kiiktatható.

A jeladó szenzor csak a víz hőmérsékletét mutatja. Hogy a víz nem melegszik be, ennek a termosztát fáradása az oka, állandóan nyitva van, ezért nehezen melegszik, és nem éri el az üzemi hőfokot. Túlfogyasztás, teljesítménycsökkenés a következménye. Meg a kockára fagyott tulaj. Cserélje ki, és elképzelhető, hogy a teljesítmény -és fogyasztás, valamint a fagyasztásprobléma is megoldódik.

Az önindító nem hőmérsékletfüggő, de ezzel a problémával javaslom, forduljon villamossági szerelőhöz. Nem, a felújításra érett motorok olajfogyasztása általában ezer km/1 kg, ez a határeset. Ilyenkor már kőkemény kék füst jön a kipufogóból. A Fiesta amúgy is hajlamos az olaj kis mértékű, de állandó fogyasztására, mint a Ford többi típusa is, és néhány más modell.

Az autó viselkedése nem idegállapot kérdése, és nem hőmérséklet függvénye. Ha bemelegszik üzemi hőfokra, minden szerkezeti egységének normálisan kell működnie, az ilyen és hasonló sikítások-nyikorgások-zörgések jelentkezésekor feltétlenül mutassa meg egy szakembernek.


Tisztelt Uram!

-Szeretném megtudni, hogy az autós újságokban reklámozott sport levegõszûrõktõl valóban elvárható-e a min. 0.5l-es fogyasztáscsökkenés, és valóban megfelelõ-e a szûrõképességük.
-3 pólusú gyertyát szeretnék tenni az autómba de a boltban található segédlet (BOSCH) több 1.6-os 75LE motort is említ különbözõ gyertyatípusokkal.
Ön szerint melyik lenne a megfelelõ egy 2000-es kiadású 1.6-os (75LE) Seat Cordoba Sportline tip. Autóba?

Bosch WR 8 DTC.

A sportlégszűrők szűrési tulajdonsága kiváló, amellett, hogy a motorba beszívott levegőnek kisebb ellenállást fejtenek ki, és kövér gázadáskor a motor nagyobbat tud lélegezni. Ha a vezetési stílusa ennek tudatában nem válik schumacheresebbé, legalábbis fogyasztásnövekedést nem okoz, de a motor mindenképpen könnyedébben, rugalmasabban viselkedik. A jófajta sportlégszűrő nem olcsó mulatság, az ismeretlen csodamárkákat felejtse el, mert olcsó húsnak híg a leve. Beépítés előtt mindenképpen tisztázza a márkaszervizzel, hogy az adott típusú sportlégszűrő beépítése nem jár-e a motor garanciájának elvesztésével.


Tisztelt Doktor úr!

Nekem egy Audi 200-as 1989-es gyártású autóm van. A hiba jelensége a következő:. ha az autót hideg motorral indítom be, általában gond nélkül beindul. Néha kb. 3-4 perc járás után szép lassan leáll és nem lehet újraindítani. Ugyan ezt csinálja ha véletlenül lefullad a motor. Ilyenkor várni kell kb. 4-5 percet és gond nélkül első pöccre beindul. Meleg motornál mindezeket nem csinálja. Kérem adjon tanácsot, hogy mi lehet a hiba.

Köszonettel: Szölösi Alfréd

Az injektorrendszer hibája, mely adódhat az elektromos AC nyomástartó szelepének beverődésétől, ragadásától. Esetleg a bemelegedésszabályzó hibájából, vagy annak vezérlőáram hibájából. Mindenképpen olyan emberrel javíttassa, aki evett már ilyen injektort, mert általános probléma, hogy még szerelők is belekeveredhetnek a dolgokba.


Hello!

Hagy kérdezzem már meg, hogy hogy hogyan lehet egy 1.6-os Opel Ecotec motort -idézem- ilyen jelzőkkel illetni ??????? "Ez a motor amellett, hogy sportos teljesítményű, megfelelően takarékos üzemű is"

A fogyasztását nem ismerem, de a "sportos" jelző EGY KICSIT TÚLZÁS !!!! Bár manapság a magyar "autós médiában" a német autók 70 LE felett már sportkocsinak számítanak... :(((((

Egy Alfa 164 3.0 V6 tulajdonos ...

A motor sportossága a hengerűrtartalomhoz mért teljesítményből, nyomatékból, fordulatszám tartományban produkált rugalmasságból, és az egyéb menettulajdonságokból adódik. Ez egy 1.6-os és egy 3000 köbcentis autó esetében annyira összevethető, mintha Kokót összeraknám bokszolni Mike Tysonnal. Speciális eset, hogy én olyan szakágban versenyzem autóval, hogy az 1.8-as Golf GTI-vel egy kategóriába kerültem a jóval nagyobb motorokkal, egy 3.0 V6 24V Alfával is. Nemegyszer kaptam ki tőle, de ugyanannyiszor nézte meg a célvonalnál a kocsim hátulját is. Egész egyszerűen azért, mert egy kisebb motor is lehet megfelelően sportos, más előnyeinek kihasználása mellett. Egy 5.2-es Corvette-hez képest pont ugyanígy vitathatjuk más, kisebb, de sportosra szabott motorok sportosságát is. Szerintem mindenki olyan autót vesz, amilyet a pénztárcája és az igényei megengednek, vannak 1000 köbcentis, sport-jellegű motorok is, és a többi 1000 köbcentishez mérten azért jóval sportosabb tulajdonságot mutatnak. Tisztelem az ön más véleményét, az enyém ez, vitatkozni igazából nem óhajtok, de örülök, hogy megismertethettem önnel az écv véleményemet is.
Igazából ez a fórum nem a vita helye, hanem az eszmecseréé. Én csak ennyit tudok, akinek ez segítség, szívesen állok rendelkezésére.


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket!

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.
Sőt! A múltkor fél órát szónokolt a Tigris tank mindenevő motorjáról: lehet, hogy még azon is tud kompressziót állítani.