Peugeot 405, ecotec utoljára, Astra,

2001.01.24. 14:02

Egy 1991-es évjáratú Peugeot 405-os tulajdonosa vagyok. Tönkrement a hátsó torziós felfüggesztés (állítólag típusbetegség), amit csak a teljes hátsó híd cseréjével tudtak orvosolni. Egy bontott híd került beépítésre, ami azóta is teljesen jó. A gond az, hogy ez a bontott alkatrész egy későbbi évjáratú autóból származik, és erősebb mint a régi. Emiatt az autó hátsó része legalább 6 - 8 centivel megemelkedett, és feltűnően magas. Nagyobb sebességnél, oldalszélben határozottan romlott az autó stabilitása.

Hello doktor !

Egy 1991-es évjáratú Peugeot 405-os tulajdonosa vagyok. Tönkrement a hátsó torziós felfüggesztés (állítólag típusbetegség), amit csak a teljes hátsó híd cseréjével tudtak orvosolni. Egy bontott híd került beépítésre, ami azóta is teljesen jó. A gond az, hogy ez a bontott alkatrész egy késõbbi évjáratú autóból származik, és erõsebb mint a régi. Emiatt az autó hátsó része legalább 6 - 8 centivel megemelkedett, és feltûnõen magas. Nagyobb sebességnél, oldalszélben határozottan romlott az autó stabilitása.

A kérdésem az, hogy lehetséges-e úgy beállítani a hátsó felfüggesztést, hogy az autó visszanyerje eredeti magasságát ?

Válaszát elõre is köszönöm.

Hunor Szakszerűen csak egy évjáratazonos hátsó futóművel lehet beállítani. Bár nem tartom elképzelhetetlennek, hogy nem kis munkával a torzión is arrébb lehet rakni egy fogat, és akkor mélyebbre kerül.


Tisztelt Doktorúr!

Van nekem egy 86-os Nissan Sunny 1.5 GL-em amivel nincs is túl sok baj, ha nem számítjuk, hogy hidegen elég dízeles hangot ad és amennyire én hallom ez nem is a szelepektõl jön, de ha megyek vele egy-két kilométert, és fõleg ha bekapcsolom a magnót ;-) akkor nem is olyan zavaró. Az viszont meglehetõsen bosszant, hogy minden nap az elsõ indítás 4-10 indítózást igényel, utána aznap nincs vele több gond (szóval nem a hidegség az oka (szerintem). Olyan érzésem van mintha valahova lefolyna a benzin és azt kell megvárni, míg vissza csordogál (tök nem értek az egészhez). Mindenesetre az autószerelõ az Autóklubnál azt mondta, hogy vigyem karburátoroshoz, de mások meg azt mondták, hogy ezt ne tegyem, mert csak mégjobban tönkreteszik. Mit tehetnék esetleg én magam?
Üdvözlet, és jó munkát (ha van ilyen): Aladár

Elképzelhető, hogy a tápszivattyú visszaengedi a benzint a tankba, hosszabb állás esetén. Ezen vagy a tápszivattyú cseréjével, vagy egy visszacsapó szelep beépítésével lehet segíteni, melyet a tankhoz minél közelebb kell elhelyezni az üzemanyag vezetékben. Gyanítom, a komolyabb problémát mégis a motor kopogó, csattogó hangja jelenti, ez sosem jó jel, bár ahogy hallom, a zenét szintén jó hangosan szereti. Ettől még a hiba nem szűnik meg, viszont komolyabbá válhat. Javaslom, azért látogasson el egy szerelőhöz.


Tisztelt Doktor!

Már pár napja figyelem a 3.0 Alfás által elindított diskurzust. Sportos autó/motor v. nem témakörében. Véleményem szerint ez a rovat az autókban felmerülõ problémákra ad (nekem pl. használható) választ, egyedülálló, s kár lenne, ha más témák elvennék a helyet a tanácsoktól. Szerintem a sportosság egyébként relatív dolog, hisz az utcai autók max. olyanok-mintha-sportosak-lennének, még egy 3.0 Alfa is...
Véleményemet csak meg akartam írni, nem fontos a leközlése.

Üdvözlettel:

Gyuri ( Audi 100 2.0E )

"Akinek elromlott a gépkocsija, és esetleg a sokadik szervizzel küszködik, annak mindegy, hogy sportos, vagy ,,lomha szutyok" becenévvel illetjük a motorját, csak megfelelõ módon, megbízhatóan üzemeljen." 100% osztom ezt a véleményt!!Csak így tovább Doki.

Szia Doki!

Az eredeti kérdés ez volt: Hagy kérdezzem már meg, hogy hogy hogyan lehet egy 1.6-os Opel Ecotec motort -idézem- ilyen jelzõkkel illetni ??????? "Ez a motor amellett, hogy sportos teljesítményû, megfelelõen takarékos üzemû is"

Mi lenne, ha a bizonyítványa magyarázása helyett beismerné, hogy tévedett?? Vegyen a kezébe egy katalógust, és meglepõdve fogja tapasztalni, hogy manapság egy 1,4-es autó tud 75 lóerõt ! (Renault új 1,4-ese a Clióban 98 LE) Egy 1,6-os motornak 90-100 LE-nek illene lenni, és akkor az még csak ÁTLAGOS lenne!!! Tessék tájékozódni!

Mit magyaráz ez a jóember? Az én 1.4-es (nem manapsági és nem Ecotec) Astrám tud 82 lovat, és szerintem az 1.6-os Ecotec kerek 100 lóerõt csinál az új Astában (legalább is egyik családtagoméban biztos...) Akkor melyik motorról beszél? Az 1.6-os dieselrõl?

Szerintem ezzel kapcsolatban fontosabb szempontok a megbízhatóság (magasan), a teljesítmény, a fogyasztás, de legeslegmagasabban a biztonság.

Üdv,

Szabolcs

Köszönjük a leveleket, észrevételeket. Ahogy olvasóink is írták, ez a rovat inkább a szaktanácsokról szól, vitatkozásra ellenben tökéletesen megfelelnek a fórumok. Ecotec és sportosság ügyében ezért kérjük, inkább nyissanak új topikot, mi a témát lezártnak tekintjük. Annál is inkább, mert a doktorhoz egyre több tényleges kérdés érkezik - a szerkesztő.


Tisztelt Autódoktor !

Bízva szakértelmében kíváncsi vagyok a véleményére.
Astra G 14 16V, 2 éves, 40ekm. Most, hogy hidegebb az idõ tapasztaltam, hogy több órás állás után a motor úgy indul, hogy az elsõ 1-2 másodpercig (3 fok körüli hõmérséklet alatt) szelephang hallható. Egyébként nagyon finom hangja van. Castrol GTX 3 olaj van benne, októberben volt cserélve. Gondolom valamelyik hidrotõke csinálja. Káros-e ez, kell-e szerelõhöz vinnem ??

Másik kérdésem , amit már mutattam szakembernek. Kb 1200-1800 ford között kis kolompoló hang jön a kocsi alól. Tippelem, a katalizátor kerámiatest lötyög a dobban. Megnézettem, semmihez nem verõdik a kipufogó, nem rezeg semmi. Ráadásul a szerelõ kicsit hülyének is nézett, mert mûhelyben lévõ elég nagy alapzaj mellett õ nem hallotta. Tapasztalt már hasonlót ??? Mit lehet tenni ellene ??

Még egy kérdés. Meg lehet-e valahogyan kenni az ajtókilincseket anélkül, hogy a kárpitot leszednénk belülrõl. Borzalmasan nyikorognak. Hol az a híres német minõség...

Várom tanácsait!
M. Gábor

Kedves Gábor,

Ez egy magyar Astra. A német kamionosok onnan ismerik meg a magyar Astrát egy másik kamionon, hogy már az újnak is rozsdás az első kerék közepében a féltengely vége és az anya rajta. Ettől még nem rossz az autó, azért a svábok odafigyelnek arra, hogy ne legyen belőle Zaporozsec. A kilincset javaslom, WD 40 spray-vel kenje meg, a külső kilinxcs fogantyújának felemelésekor az alulnézetből látható szabad résen, amely a kilincs felemelésétől keletkezik.
Ez a kis rés éppen elég arra, hogy a spray spriccelő csöve beférjen rajta. Ezután az ajtó kinyitásával szabaddá váló ajtózsanérokat és a közöttük elhelyezkedő túlnyitás gátló rudazatát kenje be, valamint az ajtó zárszerkezetét se felejtse ki. Zárjavító és kulcsos barátomtól tudom, hogy ez az egyetlen anyag , mely nem bosszulja meg magát, ha néhány cseppet a zárakba és a gyújtáskapcsoló kulcs nyílásába is tesznek.

A kolompoló hang valószínűleg tényleg a kerámiabetét hangja, de le kell ellenőrizni a kipufogó cső rugós csatlakozását is. Ez a kipufogó első tagjának (Y-cső) hátsó végén található. Amennyiben itt a tűzkarika cseréje szükséges, szintén ilyen érdekes hangot tud produkálni.

Az indítás utáni hidrotőkehang nem egy egészséges dolog. Javaslom egy mosóolajos olajcsere elvégzését, és GTX 5 light pro-tech olaj alkalmazását (ha már a Castrolhoz ragaszkodik). Ha egyéb olajjal kívánja használni, ilyen hideg időben mindenképpen, de fiatal motor esetében egész évben 5W 30-as olaj a legmegfelelőbb. (esetleg 10 W 40, de az ecotec motor is vele együtt ezek az 1.4-es motorok is hálásabbak az 5W-s olajokért.) Amíg a tőkék kopognak, addig a vezérműhimbák és a vezérműtengely kb. 30 szoros kopásnak és egyéb terhelésnek van kitéve.


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket!

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.
Sőt! A múltkor fél órát szónokolt a Tigris tank mindenevő motorjáról: lehet, hogy még azon is tud kompressziót állítani.