Világrekord: 17

2001.02.02. 10:53
A történelem során eddig sehol, egyetlen autódoktor sem válaszolt meg egy nap tizenhatnál több kérdést. A két évszázados rekord a ami nappal a múlté.
Doktor úr,

ezúton jelentem, autóm a Schiller Dráva utcai szervizében egy pillangószelep tisztítás hatására meggyógyult. Gerecs Tibornak is üzenem.
VB


Kedves Doktor Bácsi,

a Gerecs Tibor által leírt jelenség az én Zafirámnál is egy az egyben megvan. Én mindig egyfélét tankolok, így az attól való függést nem tudom alátámasztani, ellenben határozott megfigyelésem, hogy a külső hőmérséklet csökkenésével a helyzet drámaian rosszabbodik, a motor hőméréséletétől viszont alig függ (melegebb motorral icipicit jobb). Mínusz 5 fok alatt már a motor gyakran leáll, így aztán már tényleg idegesítő.

Szervizben még nem voltam vele, holnap leszek először.

Üdvözlettel:
VB

Ha a szervizben nem oldódik meg a probléma, írjon újra.


Tisztelt Doktor Úr!

Egy 1983-as E30-as BMW boldog tulajdonosa vagyok. különösebb probléma nincs is vele, a hidegindítást leszámítva. A motor eredetileg 20-as, hathengeres. Megkapta a 23 főtengelyét így 2300 ccm-re növekedett a lökettérfogat. Nem az én kezeim között történt az átalakítás, tehát nem tudom, hogy hogyan viselkedett az eredeti tengellyel.
A jelenség a következő: Egész éjszakás állás után a motor viszonylag nehezen indul. Az első pár másodpercben gázt kell neki adnom, különben leáll. Ezek után jó pár percig nagyon idegesen ketyeg, úgy tűnik, hogy le akar állni, aztán észbe kap és visszadobja a fordulatot. Tehát eléggé hepehupásan jár. Miután bemelegedett már hibátlan, brutális ereje van és a fogyasztása sem túl vészes (12 liter városban, intenzív hajtással). Kicseréltem a hidegindító fúvókát a 25-ösére, de a helyzet semmit nem változott. Szeretném, ha segítene, nagyon idegesít a dolog, mert ezt leszámítva a kocsi hibátlan. Előre is köszönöm!

Üdvözlettel:

B. Miklós

A dolgok hátterében elektromos probléma lappanghat. Elképzelhető, hogy a korának megfelelő BMW kontakthibákkal küzd, az is lehetséges, hogy a hidegindító rendszere nem üzemel tökéletesen. Amennyiben leírja az injektor típusát, további tippekkel tudom segíteni.


Tisztelt Doktor úr!

Két kérdésem lenne. Nekem egy Golf II gti 1987-es gyártású autóm van, mechanikus injektor és elektronikus fordulatszám szabályozó van benne. A hiba jelensége a következő: a váltó egyre nehezebben jár, legnehezebben a kettes fokozatot lehet kapcsolni, hidegen szinte lehetetlen. Kérem adjon tanácsot, hogy mi lehet a hiba.
A másik kérdésem: az alapjárati fordulatszám időnként leesik, ilyenkor nagy határok között korrigálja magát. Hogyan kell egy ilyen injektort beállítani?
Köszönettel: Zoli

1. Cserélje ki a váltóolajat Castrol EP-90-esre vagy ATF-3 minőségű hajtóműolajra. Ettől hidegen és melegen szinte egyformán tud váltani, azonban ha a váltót működtető rudazata kopott, lóg, akkor a váltó működtetése még nem lesz tökéletes.
2. Tudni kéne, hogy K vagy KE típusú injektor van-e az autón. Megismeri a befecskendező fej oldalán található szürke színű elektromos nyomásvezérlő szelepről.


Tisztelt Autódoktor!

Van egy háromnegyed éves Citroen Berlingo 1.9D gépkocsink. Az ősszel azt vettem észre, hogy a gondozásmentes(zárt) Tudor típusú akkumulátorból sav szivárog. Megmértem járó motornál a töltést, és 14.5 V körül volt. A márkaszerviz is megnézte, és a szerelő szerint a generátor túl nagy töltőfeszültséget produkált, de ehhez indítás után kb. 3-4 percet várni kellett. A szerviz által mért értéket nem tudom, az én mérésem az utóizzítás után mérhető értéket jelenti, ami max. 1-2 percet jelent. A generátort garanciában cserélték. Viszont az akkumulátor azóta is szivárog és megmértem a töltőfeszültséget is. Indítás után amikor vége az utóizzításnak (már ha ez a motor tesz ilyet) most is 14.5-14.6 V körül van. Viszont most vártam még kb 5 percet és ekkor már 15.5-15.7V körüli értékeket mértem. Ezt kicsit sokallom.
A kérdésem, hogy mitől lehet ez az általam nagynak tartott érték?
Okozhatja ez az akkumulátor szivárgását?
Milyen mértékben csökkenti ez az akkumulátor élettartamát?
Mit mondhatok a szerviznek? (az autó még garanciális, de számomra meglepő módon azt állították, hogy az akkumulátorra csak 6 hónap a garancia, ami igen furcsa és nem tudom elhinni)

Válaszát előre is köszönöm!

Endre

A garanciális időhöz nem tudok hozzászólni, mert nem ismerem az adott típus garanciális feltételeit. Az Ön által mért töltőfeszültség valóban sok, túlterheli a gépkocsi egyéb elektromos berendezését, és ez valóban rövidíti az akkumulátor élettartalmát. Sajnos a francia gépkocsiknál ez a hiba viszonylag sűrűn előfordul, legtöbb esetben feszültség-szabályozó hibája, mely általában a generátorba van beépítve. Újra meg kell látogatni a szervizt, és amikor a gépkocsi elkészült, kérje meg a szerelőket, hogy a jelenlétében újra mérjék meg a töltőfeszültséget.


Tisztelt Autódoktor! A kérdésem egy 1993 Mazda 323 1,3i 16v-re vonatkozik, hasonlóan a minap megjelent Colt-os kolléga kérdéséhez. Vagyis egy ilyen Mazda esetében mire kell különösen odafigyelni a szokott dolgok mellett a motor, váltó, hűtő, stb. rendszereknél (német használtautó-róka vagyok). Van-e gyenge pontja, ha igen, hol, fogyasztás, a anyag költséget hova lehet pozícionálni a típusok között? Továbbá: a gyakori fazonváltoztatás takar-e lényeges változtatást a műszaki beltartalomban? Várom válaszát, Tisztelettel:

Németh László

A japán autó alkatrészek drágák, az autók viszont relatíve olcsók. Így aztán a japánok a sűrű alkatrészváltással elég hamar beszedik kis kasszájukba az árkülönbözetet. Nagy különbség a motorokban belül nincs adott éven belül, de pont elég ahhoz, hogy ha nem elég alapos az alkatrész-rendelés, mind a tulaj, mind a szerelő befonja a szemöldökét, mire elkészül az autó. Ez a típus jó minőségű motorolajra és annak viszonylag sűrű cseréjére igényes, mint általában a 16V motorok. Illik az átlagosnál sűrűbben ellenőrizni a motorolaj és a hűtőfolyadék szintjét, mert a fajlagos teljesítménye nagyobb, könnyebben kezdi el fogyasztani az olajat, és hajlamosabb a túlmelegedésre.
A karosszérián elsősorban a korróziós károkat kell figyelni, mert viszonylag vékony lemezből építik és hamar átrozsdásodik. A futóművei és felfüggesztései erősebbek az átlagos középkategóriás autókénál, azonban a fékek minden betétcsere alkalmával alapos tisztítást, ellenőrzést igényelnek. A fogyasztása meglepően kedvező és a motor űrtartalmához mérten a forgatónyomatéka is megfelelő.


Üdv Autódoki!

Van egy '99 decemberi Suzuki 1.3-as Sedanom. Ez a második tele és olyan gondom van vele, hogy a reggeli hideg indításnál a fordulat kb. 1500-ig felmegy, kb. 1 perc melegedés után elindulva 50 méter után a szivató meghal, a fordulatszám visszaesik 700-800-ra. Elvittem szakszervizbe, ott aludt az autó 2 éjszakát, és a 2 hidegindítás alkalmával nem észleltek hibát, de ez a mai napig is probléma. A diagnosztikai vizsgálat semmiféle meghibásodást nem mutat ki, állítólag a szivatót nem tudja külön mérni. Az autó bemelegedés után normálisan működik. Kérdésem az lenne, hogy ilyen esetben mi a teendő, mert a szakszervizben azt mondták, hogy nem tudom az autót vezetni, ugyanakkor már a 7. éve Suzukim van, és ez a jelenség csak most jelentkezett.

Köszönettel:

ZoliG.

Elsősorban a hőmérséklet érzékelő szenzor hibájára gyanakszom, azonban nem zárható ki a lambda szonda, valamint a motortér valamelyik vákuumcsövének törése, repedése sem a gyanúsítottak köréből. Ehhez először próbálja meg a lambda szonda csatlakozóját széthúzni és így közlekedni néhány napig. Ha nem oldódik meg a probléma, vásároljon egy kontakt tisztító sprayt, és a motortérben levő csatlakozókat széthúzva tisztítsa meg azokat vele. Ha ez sem segít, mivel a gépkocsi nem garanciális a házilagos kivitelezésért, kísérletezés helyett válasszon egy másik márkaszervizt, olyat, ahol a gépkocsi hibáját nem megmagyarázni való, hanem javítandó problémának veszik, és ahol feltételezik azt is, hogy egy átlag ember is képes egy Suzukit a három pedáljánál fogva megfelelő módon vezetni.
Lehet, hogy ez Magyarországon nem egyszerű feladat, de azért sikerülni fog, remélem! Sok sikert!


Hello Doki!

Egy kissé anyagias kérdésem lenne. Az Opel Omegám megérett egy motorcserére. A motor már megvan. Mivel ez nagy kiadással járt, így arról szeretnék érdeklődni, hogy kb. mire számítsak, mennyibe fog kb. kerülni a motorcsere.(2.0i-'89) Remélem, tudsz segíteni egy becsléssel. Előre is köszi,
Géza

Nem értem, miért kell a motort cserélni, így fizethet egy bevizsgálási és egy adminisztrációs költséget is. A csere munkadíja továbbá függ attól is, mennyire komplett a beszerelni kívánt motor, milyen tartozékokat és berendezéseket kell átszerelni a régiből. Ilyenkor illik megvizsgálni a beszerelésre ítélt motor vezérlőműszíját, a vízpumpát, szíjvezető görgőt, kuplung tárcsát, gyertyákat, elosztó fedelet, a rotort stb... Ez mind plusz költséget jelenthet. A motor ki- és beszerelése kb. 15-20.000Ft munkaköltséget jelent. Persze ez márkaszervizben lehet több is mint a duplája. Elképzelhető, hogy a beépíteni kívánt motor vételára, az eredetvizsgálat, a további szükséges tömítések és alkatrészek kitesznek annyit, vagy többet mint a kiszerelésre ítélt motor szétszerelése és javítása.


Üdv a Doktornak!

'85-ös 1.0-s Micrámat képtelenek voltak a szerelők rendesen beállítani, bár az utolsó mondta is, miért: el van repedve a vezérműszíj műanyag fedele, amin ott van a gyújtásszög-állító skála is, és éppen az a rész letyeg ide-oda... Az utolsó (mérsékelt sikerű) javítás után mérgemben fogtam egy nagy fogót (kalapács nem volt kéznél :) és kilazítottam a gyújtáselosztó csavarját, beállítottam valami mást, aztán mivel jobb is volt, meg rosszabb is, még a karburátor alatti csavaron is tekergettem.
Az autó most dinamikusabb, mint régebben (bár nálam még csak két éves), néha ugyan rándul egy kicsit, és a fogyasztása 6.6-re ment le az azt megelőző 10-ről (és 7.5 volt, amikor vettem).
De nem ez a kérdés. Tönkre fogom-e tenni így a motort, vagy véletlenül mégis én csináltam jól? Másik: lehet olyan műanyag izét csak úgy önmagában is venni? (bontóban szerintem csak motorral adják...) És még most is (ha nem is annyira sűrűn) néha nagyon nem akar húzni, de kitartó és egyenletes tövigpedál-módszerrel egyszerre csak megindul hirtelen, és akkor már jó. Tudom, adjam el. De így? ;-)

Üdv,
Ollo

Ki mondta, hogy adja el? A bontóban, ha esetleg nem is az elsőben, de fog kapni ilyen fedelet. Ha olyan szerelőhöz viszi, aki azért egy kicsit érti is a szakmáját, és az alapműszerzettséghez nem csak a nagy zseb, a kalapács és a hidegvágó tartozik. Szerintem boldogulni fog az autó beállításával. Hiszen ez nem egy űrrepülő. A házilagos csavargatás, tekergetés elképzelhető hogy szerencsés esetben javít egy kicsit a helyzeten, de ez nem pótolja a megfelelően elvégzett motor beállítást, porlasztó tisztítást. Próbáljon meg keresni egy olyan szerelőt, aki azért megfelelően ismeri ezt a típust, bár nem tartom különösebben bonyolult autónak. A motor ellenőrzését kezdjék az alapoktól (vezérlés, szelephézagok, porlasztó tisztítás beállítás, gyújtás ellenőrzés beleértve a gyújtókábelek az elosztófedél és a rotor állapotát is). Ellenőrizni kell továbbá, hogy a gyújtáselosztó tengelye mennyire lóg, és hogy vákuumos szabályzó membránja ép-e. Amennyiben mind ezt elvégzik, és a gyújtási szöget és a CO-t megfelelően beállítják, és a motor nem kopott annyira, hogy a kartergáz "megfojtsa" alapjáraton, akkor a gépkocsival elégedetten fog autózni.


T. AutóDoktor!

Alig 1 hete vagyok tulajdonosa egy 1996-os 1.4i Opel Corsa Swingnek. Az autó cégautó volt, 100000 km-es futásteljesítménnyel, de szerencsére nagyon jó állapotban van. Azonban van a motornak egy furcsasága, amit nem tudok hova tenni. Időnként az alapjárat meleg motor esetén is megemelkedik, és gázadásra fullad. A mai nap is produkálta a hibát: kb. 15 km. után ami alatt teljesen korrekten viselkedett, bementen egy boltba vásárolni néhány percre. Amikor beindítottam, megint felugrott az alapjárati fordulatszám és kis gázadásnál fulladt a motor. Komolyabb gázadásra felpörög és megy is, de finom vezetésnél nagyon zavaró. Az alapjárati fordulatszám eddig is "lépcsőzetesen" állt be a normálisnak mondható fordulatra, de eddig a hidegnek és az elektronikának tulajdonítottam a jelenséget. Őszintén szólva kissé be vagyok gyulladva, hogy mibe fog ez nekem kerülni, ha szervizbe viszem. Próbáltam az elektromos csatlakozókat is megmozgatni a motortérben, hátha kontakthiba, de nem segített rajta. Kérem, ha tud valami ötletet adni, írja meg, legyen szíves. Még igazán örülni sem tudtam az autónak, máris gond van vele.
Üdvözlettel:
Pusztai László

Nem egyszerű az időnként jelenkező hibák kiszűrése, azonban az üzemanyag szűrő cseréjét és az elektomos AC pumpa nyomásának ellenőrzését javaslom elsősorban. Ha ez rendben van, a sokat szidott lambda szonda csatlakozóját kell széthúzni, és így közlekedni néhány napig. Ha közben jelentkezne a hiba, látogasson egy márkaszervizbe, ahol TEC-II műszerrel ellenőrzik a gépkocsi elektromos hálózatát, és ha az elektromos vezérlésben van a probléma, ki fogja mutatni. Ez nem kerül túl sokba (3-4000 Ft.), és az általuk adott árajánlatot a javításra nem kötelező elfogadni.


Tisztelt Dr!
Szamara 1500-ösöm van, 21083-as, és megőrjít! Indulás után kb. 10-20 perccel, (15-20 km) olyan tünetet produkál, mintha meleg motornál kihúznánk a szivatót, teljesítmény drasztikusan lecsökken, enyhén rángat, padlógázzal hajlandó csak menni max 80-90-et, sokszor muszáj így autózni akár 100 km-t is. Aztán teljesen véletlenszerűen ismét helyreáll a dolog. A jelenség kb. 3 éve tart, szervizből szervizbe, szelepállítás, gyújtásállítás, karburátor pucolás stb., majd kezdődik az egész előröl. Költségek >100000 Ft szerviz + a többletfogyasztás, esetenként 10-14 l/100 km. MEGŐRJÍT!

Ha tud segíteni, a fentiek után jól becsülhető a hálám mértéke!
Tisztelettel:
Somogyi Csaba

A leírt javítások közül a fele nem függ össze az alapjárat emelkedésével. A hibát szerintem vagy az AC pumpa hibája vagy valamelyik vákuumcső elrepedése okozza. Azonban a hiba jelentkezésekor figyeljen, nem hall-e a műszerfal alól halk sziszegő hangot, ez a fék szervórásegítőjének hibájára utal. Nem elképzelhetetlen, hogy valamilyen más helyen szív időnkét fals levegőt a motor. A technika időnként csodákra képes!


Szia Doki !

Tanácsodat szeretném kérni 1989-es Fiat Tipo 1,9 TDS gépkocsim van. Mikor megvásároltam feltűnt, hogy nagyon sokat fogyaszt és nagyon füstölt. A porlasztó csúcsok ellenőrzésekor kiderült, hogy nem a belevaló hanem a 2,5 dieselbe való porlasztó csúcsok vannak benne. Kicseréltettem a megfelelő BOSCH porlasztó csúcsokra. A füstölés megszűnt ugyan de a fogyasztása még mindig nagyon magas volt 10 l/100km fölötti. Új szerelő - adagoló beállítás 2,5 mennyiségről az 1,9 mennyiségre lett állítva. A fogyasztása az autónak most kb. 5,5-8 l/100km. Az autó nem megfelelően gyorsul és 3000 fordulat fölött feketén füstöl. Egy bizonyos fordulaton érezhetően megtorpan a gázpedál enyhe vissza engedése után gyorsul tovább. A kérdésem a következő? A túlzott üzemanyag nem megfelelő elégése okozhat e szűkülést a kipufogó rendszerben? Ha igen akkor melyik kipufogó dobban az első a középső vagy a hátsóban. Ha nem ez a probléma akkor szerinted merre keresgéljek? Maradok hű olvasod, további sok sikert a gépek orvoslásában.

V. Csaba

A kipufogó valóban eltömítődhet korommal egy ilyen eseménytől, ezt azonban a kipufogó cső végénél fülelve jól érzékelni lehet, mivel a csőből kijövő hang tompa, alig hallható, esetleg csak egy folyamatos sziszegés. Ilyenkor a kipufogó dob leszerelésével ellenőrizhető a dob előtti csőszakasz, szemrevételezésével megállapítható, belül milyen vastag a koksz réteg. Az én tippem mégsem ez, hanem az előtöltés nem megfelelő mértéke, illetve az adagoló füstcsavarjának túlzottan elzárt állapota. Erre utal a nagy gázadás után kis mértékben visszaengedett gázpedálra történő gyorsulásnövekedés.


Hi Doc !

A héten vettem át az új Seat Leon 1.6 Automata váltós autómat. Hivatalosan 15e km-nél kell majd olajat cserélni, de javasolták a márkaszervizben, hogy érdemes lehet 7500km-nél most először még cserélni, mert az autó meghálálja majd.
(Előtte Omega 2.3TD-m volt, tehát szoktam az olajcseréket...)

Most Castrol 5W30-as olaj van benne.

Cseréljem, valóban érdemes ?
Előre is kösz a választ !
Szép napokat: Antal Attila

Igen és a továbbiakban is én az Ön helyében 10000 kilométerenként lecserélném az olajat. A motor élettartamát komoly mértékben növeli.


Kedves Doki!

Van egy 1994-es, kézi váltós Toyota Previám (120e km). Ha teljesen hideg állapotban indítom az autót, mindig hallható egy nagy, fémes koppanás. Ha újraindítom, vagy meleg állapotban indítom, akkor nem csinál ilyet. Az olajcseréket, meg egyéb rendszeres átvizsgálásokat szakszervizben szoktam csináltatni, de csak ezért nem vinném el, ha tudnám, hogy nincs komoly baj. Te mit javasolsz?

Oláh András

Ha nem hallom a motor hangját, illetve ezt a koppanást, nem tudok mit mondani. Elképzelhető, hogy csak egy gumi tartóbak elöregedése, szakadása okozza a gondot, azonban az sem zárható ki, hogy valamelyik, a motorban lévő alkatrész kezdi megunni az életét. Meg kell vizsgáltatni a gépkocsit, ott el fogják dönteni milyen sürgős a javítás.


Tisztelt Autódoktor!

Külföldön dolgozom egy évig, és egy kisebb autót szeretnék venni, aztán hazavinni.
Megnéztem egy Fiat Tipo-t (1,4 1990 120e km) első tulajdonstól, ami tetszik, de a barátaim szerint sok probléma lesz vele. Ők egy Opel Kadettet (1,6i 1990. 78e km) javasoltak. A két autó ára azonos. Milyen típushibák jellemzők erre a két típusra ? (nem tudok hozzáértőt magammal vinni)

Az Opelt jobb vételnek tartom tekintve hogy a futóművei jóval erősebbek, strapabíróbbak, mint a Fiatoké. Általánosságban is könnyebben javítható, szervizelhető. A magyar utak állapota pedig bőven alkalmat ad, hogy a gépkocsik futóműve bizonyítson.


Hali

Köszönöm az előző levelemre adott válaszodat. Mint mondtam, az a Corsa már nincs a tulajdonomban, de visszagondolva a téli időszak beálltával az olajnyomás lámpája tényleg két-három másodpercig nem hunyt ki. Nyáron asszem jó volt. A zaj kinyomott kuplungnál is jelentkezett, de tény hogy felengedett kuplungnál valami zörgött, én azt a választ kaptam a szervizben, hogy a kinyomócsapágy hagja ?! 10000 kilométerenként cseréltem olajat, a gyári 15e helyett, Valvoline 10W40-et használva. Az hogy a szelephézag hidraulikus tőkéi kopogtak az indítás után egy jó 4-5 másodpercig, már szinte nem is zavart (ez egyébként így van az Astrám motorjával is). A kérdés csak az hogy mennyi idő alatt lehet egy ilyen motort széthajtani, ugyanis az első időkben, amikor a Corsa hozzám került, elég kemény bánásmódban részesült, (az igazság az, hogy előtte egy Peugeot 205GT-m volt).

Egy motort széthajtani akár fél óra alatt is lehet. Azonban visszagondolva a Corsára, a most kapott információk szerint kezdődő hajtókar csapágyas lehetett, ezért a főtengelynél elvesző olajmennyiség okozta a hidrotőkék lassabb feltöltődését.


Kedves Doki!

Köszönöm, hogy tényleg a lehető leghamarabb válaszoltál a tegnapi levelemre (ld. alant) az Alfa 33 főtengely kapcsán, de egyúttal kicsit össze is zavartál. Én főtengelyről beszéltem, te a válaszodban eleinte szintén, aztán átsiklottunk a vezérműtengelyre. Most ez tévedés, vagy a két javítás szorosan kapcsolódik? (Egyébként azt nem írtam, de egy hajtókart is cseréltek, amit ugye csak a hengerfej felől lehet. Ehhez meg kell bontani a vezérművet / újracsapágyazni a vezérműtengelyt?) Ismét számítva a gyors válaszodra,

Köszönettel és tisztelettel:

Zsola

Ui: A bontós által javasolt tengely állítólag 40.000 km-t futott. Ezt te átraknád csapágyastul felköszörülés nélkül?

Mivel mind a két fajta alkatrész a motorban található, így az egyik is, másik is megfelelő javítást, javíthatalanság esetén cserét igényel. Félig megjavítani egy igénytelenebb motort is kockázatos, az Alfát azonban öngyilkosság. Hogy ha tegnapi válaszomat nem értetted teljesen, feltételezem hogy nem vagy túl otthonos a motorok világában. Nem bántani akarlak, de ennél érthetőbben nem tudok fogalmazni, ha az vigasztal a híradástechnikához a gázkászülékekhez stb. nekem is ilyen hiányos a szakértelmem. Következésképpen vagy egy olyan szerelőt keress aki érti a dolgát és van hozzá bizodalmad, vagy saját koordinációval ne fogj bele ilyen volumenű javításba.


Kedves Doki!
Szerinted, ha egy 1998-ban gyártott Opel Corsa City (1,2cm3) fogyasztása városban kb. 9 liter, akkor ez normális? Okos és általam tisztelt kollégáim szerint ez túl sok.
Válaszodat várva, köszönettel
Jakobi Kat

A városi fogyasztás relatív dolog, ha napközben a belvárosban autózol csúcsforgalomban, akkor ez akár kevés is lehet. Ha városszéli szórványos forgalomban, és üzemanyag kímélő vezetési stílusban, megállás előtti hosszabb kigurulással, az erős húzatások mellőzésével akkor kicsit sok, és mind a kettő városi üzemmód. Mint látod, a forgalom szélsőséges eseti és a vezetési stílus együtt szabják meg a fogyasztást.


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket!

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.