Problémák az új Poloval, mire jó a Pierburg 2E2

2001.04.12. 08:54

A gépben Golf II motor van, 1.6 literes FH jelű. Pierburg 1B-karburátor van rajta, de nem vagyok vele teljesen megelégedve. Közepes tartományban kissé lomha az autó. Mivel a Golf alkatrészek a bontóban olcsók, tervezem lecserélését 2E2-re. A szakirodalom szerint a hengerek töltése sokkal egyenletesebb és jobb lesz egy kétfokozatú regiszterkarbival. A szívócsövet is cserélni kell hozzá, nem?

Szia Doki!
Egy gyors kérdésem lenne: Jól emlékszem, hogy kis Polskiban az ékszíjat a tárcsa közé berakott alátétekkel kell megfeszíteni? Kb. mennyit lehet így oda-vissza állítani?
Köszi, Fresi

Jól emlékszel, ha a hézagolókból kiveszel, az ékszíj feszül. Jó sokat lehet így állítani, de ha túl feszesre sikerül, ne légy lusta még egyszer szétszedni és egy vékonyabbat kiszedni a vastag helyett, mert a dinamó (vagy generátor) csapágy három pillanat alatt kifekszik a túl feszes ékszíj miatt!


Kedves Doktor Úr!
Tavaly októberben vásároltam egy VW Polo-t a Porsche Pestnél. A vásárlás utáni 3. napon tapasztaltam, hogy nincs fűtés. Bejelentettem a szervizbe, ahol csak a következő hétre tudtunk időpontot egyeztetni. Le kellett venni a hengerfejet, mert valahol elszivárgott a hűtővíz. Nem tudom pontosan, hogy mit cseréltek ki benne, a fűtés most már működik, de a motorból rezonancia hallható, az autó jóval hangosabb, mint mikor megvettem.

A Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőséghez fordultam és az autó cseréjét kértem. Válasz: "A vásárló jótállási igényének teljesítését indokoltnak tartjuk".
Ezután megint bevittem a szervizbe, ahol megint csináltak vele valamit, és azzal ráztak le, hogy a Polo típusnak ilyen a motorhangja és hogy ezt csak én hallom. Nem értem, hogy miért kell toldozgatni-foldozgatni, és miért nem cserélik ki. Szerintem egyértelmű, hogy gyári hibáról van szó, minden esetre óriásit csalódtam a VW márkanévben.
Kérem, ha tud segítsen !
Köszönettel: Ráckevei Katalin

Sajnos jogi vonatkozású tanácsokat nem tudok adni, mert nem ezt tanultam. De a Közlekedési Felügyeletet azért felhívnám az ön helyében és megkérdezném, hogy igazságügyi szakértőt a saját költségemen hogyan kérhetnék fel a gépkocsi hibájának véleményezésére?
Számomra kedvező elbírálás esetén a már birtokomban lévő fogyasztó védelmis jegyzőkönyvvel együtt megbíznék egy tanult ügyvédet érdekeim képviseletével.
Talán ha látják szándékom komolyságát és a perre menési készséget, hajlandóak a már fent említett két papír alapján a peren kívüli egyezségre is. Bár legjobb tudomásom szerint, ha mégis perre kerül a sor, egyéb kártérítési igényei mellett a gépkocsit a per idejére nélkülöznie kell.
Javaslom várja meg rovatunk jogi szakértőjének véleményét is!


Tisztelt Autódoki!
Nemrégiben vásároltam egy Honda Civic típusú autót.
A kocsi 93-as 4 ajtós.
A problémám vele, hogy mikor megvettem, a szervo tartályban az olaj szintje nem érte el a minimumot, ezért utántöltöttem.
Nem volt rossz a kormányzás (álló helyzetben), de nem is volt az igazi.
Az olajutántöltés óta egy picit javult a helyzet, igaz kb. csak 100 kilométert tettem meg azóta.
Viszont ma reggel már balra szinte alig tudtam tekerni a kormányt és jó pár helyen meg-megakadt. A kérdésem az lenne, hogy lehet-e egyáltalán ezt javítani vagy csak a csere lehetséges? Csere esetén megéri-e a bontottal próbálkozni?
Tudom, hogy árat és javítási költséget (így) nem illik kérdezni, de legalább nagyságrendileg mibe kerül ez?
Válaszodat előre is köszönöm.
Tisztelettel, Zoli

Ha az új alkatrész árát megtudod, (legyen az akár a szervópumpa, akár a kormánymű) dobsz egy hátast, ígérem. Rögtön rá fogsz jönni nélkülem is, hogy érdemes a bontókban körülsasolni! Előbb azonban el kell dönteni 100%-os biztonsággal, hogy a pumpa beteg -e, vagy a kormánymű? Ennél a típusnál egyébként 90% az esélyed, hogy a szervo pumpa kopása okozza a bajt. Nem veszélytelen az autózás ilyen kocsival!
Ha a vásárlás óta tényleg ilyen keveset ment az autó, talán meg kéne az előző tulajt kérdezni, miért titkolta el ezt a nem kicsit veszélyes hibát?!?


Hello Doki !
A probléma alanya Ford Escort 1.6, benzines. Elég gyakran előfordul mostanában, hogy hideg reggeleken csak 3 henger indul be, aztán 1-2 perc után beindul a negyedik is. A dologhoz hozzátartozik, hogy az olaj az utóbbi időben kicsit fel szokott hígulni, benzintől. A gyertyákat NGK-ról 4 hónapja 4 pólusú BOSCH-ra cseréltem, ha ez segített valamit. Kíváncsian várom a tippjeidet, a segítséget előre is köszönöm.
Cseke Tibor

Helló, ezt a típust Noé bárkája óta gyártják ám, és nem kevés verzióban!
Legalább az évjáratát és a motor gyártási számát ne titkold el, akkor segíteni is tudok. Addig csak annyit, hogy valószínűleg a hidegindító rendszerben van a hiba. (Túlszívatja a motort és az nem tudja elégetni a benzin teljes mennyiségét.)
Azért sürgős a javítás, mert a benzinnel híguló motorolaj rohamosan elveszti kenőképességét, emellett a kartergáz képződése is erősen megnő. Ez pedig a főtengelycsapágyak rohamos kopásához, a motor megszorulásához vezethet! Amellett, hogy a többi olajjal kent alkatrész is rohamos kopásnak van kitéve a motorban!


Szia Autódoktor!
Régebben már leveleztünk a Golfom karburátorával kapcsolatban.
A gépben Golf II motor van, 1.6 literes FH jelű. Pierburg 1B-karburátor van rajta, de nem vagyok vele teljesen megelégedve. Közepes tartományban kissé lomha az autó. Mivel a Golf alkatrészek a bontóban olcsók, tervezem lecserélését 2E2-re.
Mennyivel lesz jobb? A fogyasztás és a nyomaték várhatóan hogyan alakul majd? A szakirodalom szerint a hengerek töltése sokkal egyenletesebb és jobb lesz egy kétfokozatú regiszterkarbival. A szívócsövet is cserélni kell hozzá, nem? Esetleg más porlasztó lenne az ideális, nem a 2E2?

Azt bogarásztam ki a neten, hogy a 83 lóerős 1.6 literesekhez 2B2, 2B5, 2B7 porlasztót szereltek, a 75 lovasokhoz pedig 2E2, 2E3-at, mégpedig igen következetesen az Audiknál és a VW-knél is. Az én motorom valószínuleg 75 lovas. (1.6 H van a homlokán, egyébként WWO xxx.xxx.xxx a motorszáma) Ahogy nézem a 2B-k könnyebben beállíthatók, mint a 2E-k, melyekhez pl. vákuumpumpa sem árt ilyenkor, de talán a 2E-k több és jobb funkcinalítással rendelkeznek? Egyáltalán mi az alapvető különbség köztük? Nyilván mind a két karburátorsorozat jobb, mint az 1B-k. Te melyiket ajánlod?

A másik kérdésem az, hogy most lett generálozva a motor, s a jó öreg Botond olaj úgy néz ki, hogy nem folyik és nem fogy a motorból. Lehetőségem lenne Mobil1 olajat nagyon olcsón beszereznem. Érdemes beletenni, s ha igen melyik fajtát? Gondolom ásványi alapú ajánlott, de milyen viszkozitással?
Köszönettel: Petróczi Attila

Ha a motor most lett felújítva, ki az a hormonzavaros, aki 20W-s sűrűségű, erősen kopott motorokhoz való olajat rakott bele?! Ha a motor fúrva és köszörülve is lett, 10W-30-as, ha csak gyűrűzve és csapágyazva, akkor 15W-40-es minőségű ásványi olajat igényel. A motor teljesítményét pedig nem csak a porlasztó típusa, hanem a sűrítési viszony és a vezérmű tengely nyitási és zárási szöge is meghatározza. Valamint még néhány apróság! A közepes fordulaton nem megfelelő teljesítmény nem hiszem, hogy a karbinak tudható be. Legalábbis nem ennek a típusnak. Valami beállítási hiba, vagy vákuumos szabályzó membránjának hibája, vagy alaplap csapágy szorulása, esetleg röpsúlyos szabályzó mechanikus hibája. Szóval sok minden okozhatja.
A másik rendszerű porlasztóhoz másik szívócső, más gázbowden, más levegőszűrő ház és más vákuumrendszer is tartozik. A sűrítési viszony megváltoztatása és a vezérműtengely cseréje nélkül nem lesz egész az egység! Én nem tartom rentábilisnak ezt az átalakítást, de ez csak az én véleményem. Inkább a motor segédberendezéseinek összehangolt, pontos működésére fektetnék hangsúlyt, a precíz motorbeállítás mellett. Annak is érezhető menetdinamikai hatása lehet a leírtak szerint, sokkal kevesebb pénzért.


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet!

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.