Sziszegő fékrásegítő, iszákos Alfa 145

2001.05.15. 10:46
A betegünk egy 145-ös 1.6 TS Alfa. Évjárata 2000. Kb. 3 hete sikeresen átesett egy lambda szonda cserén. Azóta egy kicsit sokat eszik. Amit mértem: vegyes használatban 10 liter, országút 8,6 liter. Én tankolom, nem a kutas, és teljesen tele.
Üdvözlet!
Van egy 5 éves Rover 620 Si-m. 100-120 km/h körül ritmikus (kb. 1 mp hang aztán 1mp csend) búgó hangot hallani az autó eleje felől. Mi lehet az?
Dobos Sándor
(2001. 04. 24.)

Először is el kell látogatni egy gumishoz és megkérni ellenőrizze a kerekek centrírozását, valamint azt, hogy nem üt-e valamelyik felni, esetleg nem sérült-e valamelyik gumi szálszerkezete? Szerintem nagy valószínűséggel ettől meg is fog szűnni a hiba. Ha mégsem, írj újra és megírom mi legyen a következő lépés!


Drága Doktor úr!
Van egy céges autóm, mely egy tavalyi (éppen most egy éves), 1.6-os benzines VW Golf (méd in bratyiszlava). Van benne össze-vissza 22 ezer km, de két napja a következőt játssza velem:

Meleg motor, autózunk már vagy 1/2 órája, amikor egyszerre (nem túl gyakran) eszébe jut, hogy szerinte az alapjárat nem 900 rpm, hanem valahol 2000-3000 rpm tájékán van.
Motorfék nem fogja vissza, húzza a kocsit, mintha nyomnám a gázt. Megyünk tovább, aztán csak úgy megszűnik. 1/4 óra múlva megint. Gázfröccs nem érdekli, megint elkezd túlpörögni, és ingadozik is fel-le a 2000 rpm tájékán.
Gyújtás levesz, újra indít, megy rendesen, mint a kisangyal.
Hajítsuk szervizbe?

Ja igen, még valami: eddig mindig Shellt tankoltam, most viszont - mert így jött ki a lépés - Esso került bele, ennek az Esso-s tanknak az alján járok, még lehet belőle
kb. 10 lityi. Lehet ez az egész játék valami koszos benzintől? (Sík laikus vagyok, lévén villamosmérnök).
Válaszod előre is köszöni és epedve várja:
Péter
(2001. 04. 24.)

Bár nem hiszem, hogy az üzemanyag minősége okozná a leírt problémát, de azért meg kell várni, hogy a kocsi eljárja ezt a tank benzint. A következő tankoláshoz egy flakon injektor tisztító adalékot és egy egész liter nitróhigítót kell tölteni. Ha ettől sem jön rendbe a kocsi, először az üzemanyagszűrőjét kell cserélni. A kiszerelt szűrő tartalmát egy tiszta befőttes üvegbe szoktam önteni és hagyom ülepedni. A kosz azonnal látszik a kiöntött anyagban, a víz pedig kb. 15-20 perc után fajsúlya folytán leülepszik az üveg aljára, és jól elkülönülve látszik.

Ha a szűrő tiszta és könnyű rajta átfújni, (tehát el sincsen dugulva,) a hiba jelentkezésekor meg kell mérni az üzemanyag nyomást. Bár ehhez már speciális műszerre is szükség van. A benzinpumpa kezdődő kopása miatti minimális nyomásesés is tud ilyen alapjárat emelkedést produkálni. Ha a motor központi injektoros, a fojtószelep tengelyén lévő gázkart hátulról kísérő szabályzó motor megakadása is lehet a gond forrása. (Nem tér vissza alaphelyzetbe.)

Ugyanezen típus esetén a gázkar alatt szokott lenni egy kis rugós visszatérés lassító, mely a magasabb fordulatról alapjáratra visszaeső fordulatot hivatott lassítani, kb. 1700 ford/perc határtól egészen az alapjárati fordulatig. Meg kell vizsgálni, a csillapító nem támasztja-e fel a gázkart, mikor a hiba előjön.
Ha minden ok, írj újra, de a kocsi motorszámára azért szükségem lesz!


Tisztelt Doki!
Van egy 1982-es Opel Ascona 1.6S-es járgányom. Eleddig semmi bajom nem volt a géppel, de mostanában a következő hibákat produkálja:

1. Hideg motornál, beindítás után, a fékrásegítő felől (?), 10-15 másodpercig sziszegő hang hallatszik, olyan mint amikor egy gumimatracot eresztünk le. Később erőteljes fékezésnél is rövid sziszegő hangot hallok, és a fordulatszámmérő az alapjáratról felkúszig 1500 fölé.

2. Az alapjárati fordulatszám ingadozik. Egy ideig jó, aztán visszaesik 5-600 körüli értékre. Kis gázfröccs és megint minden OK egy ideig. Aztán ismét jelentkezik a dolog.
A kérdésem az, hogy ezek a hibák összefügghetnek? A fékrásegítővel van-e gond (a fék hatásfoka szerintem nem változott), vagy a vákuumcső a vacak?

3. Elkezdett kopogni a féltengely. Meg lehet cserélni a féltengelyeket (mint a Dacia-ban volt szokás), vagy mindenképp új kell?
Köszönettel, Laci
(2001. 04. 24.)

A fékrásegítő hibája sajnos jellemző dolog. Nem is könnyű és nem is olcsó beszerezni még a bontottat sem, de feltétlenül a kiszerelt minta legyen ott a vásárlásnál az összehasonlítás miatt, mert legalább 4 féle ilyen izé létezik ennél a típusnál. Az alapjárat a csere után rendbe fog jönni!
Az Ascona motorja elől és keresztben van elhelyezve, a két féltengely pedig nem egyforma hosszú, így nem cserélhetnek helyet. De a csuklók felcserélhetők. Csak a kocsi nem lesz jó tőle.
A féltengelyt fel is lehet újíttatni, az új árának töredékéért.


Szia Attila!
A betegünk egy 145-ös 1.6 TS Alfa. Évjárata 2000.
Kb. 3 hete sikeresen átesett egy lambda szonda cserén.
Azóta egy kicsit sokat eszik. Amit mértem: vegyes használatban (1/3 város, 3/4 országút) 10 liter, országút 8.6 liter. Én tankolom, nem a kutas, és teljesen tele.

Egyszer már feltették számítógépre, semmit nem mutatott. A szerviz szerint ez nem olyan rossz fogyasztás. Szerintem igen, mert eddig messze nem evett ennyit. (Lambda szonda csere előtt országúton megállt 7 liter körül, városban meg azért 10 alatt szoktam lenni).

Ja és még egy dolog: az üzemanyag szintjelző néha teljes hülyeséget mutat, gyakorlatilag negyed osztásokat mászkál ide-oda. Ha lenne valami tipped nagyon megköszönném, mert kicsit tanácstalan vagyok. (Benzinszivárgás szerintem nincs, azt azért csak észrevettem volna.)
Köszi, Robi
(2001. 04. 24.)

A szonda utángyártott, bontott, vagy új volt? Biztos, hogy pontosan az a kódszáma, mint a réginek? Biztos, hogy teljesen bele való? A computerből kitörölték a hibakódokat a szondacsere után a szervizben?
Ha a szonda cseréje előtt minden ok volt, más okát nem látom, ami túlfogyasztást okozna!
Ennek a típusnak a tankműszere ilyen lengedezős, már sokat küzdöttem 3-4 ilyen autón a hibával, de még nálam sokkal okosabb villanyász szakember is csak forgatta a szemét, mint a reklámmacska. A tankban nem sok minden van, ami csillapítaná a benzin hullámait, ezért aztán nem csoda, hogy a lötyögő benzin miatt a tank műszere azt sem tudja, mit mutasson!


Tisztelt Autódoktor!
Szeretnék vásárolni egy Opel Vectra A 2.5V6 24v típusú '93-as évjáratú automata váltós gépkocsit. Több emberrel is beszéltem már erről a típusról és megnyugtattak, hogy egy nagyon jó és kiforrott autóról van szó. Az autó fogyasztási adatairól azonban igencsak eltérőek a vélemények. Ön szerint vegyes városi és országúti használat mellett a sebességi határok betartásával (+ max. 10%-15%) mennyi lehet az autó reális fogyasztása.
Köszönettel, B. Tibor
(2001. 04. 24.)

Be kell sétálni egy márkaképviseletre és meg kell kérdezni, mit mért a gyár. A kocsik gyári fogyasztási adatai nem képeznek hadititkot, és az Opeleknél általában a gyári adatok korrektül meg is felelnek a valóságnak.


Hali!
Egy korábbi felvetésre reagálnék.
Nekem is volt már Honda váltóval hasonló problémám.
Ki kellett cserélni az olajat, és rögtön patent lett. Az a szerencse, hogy nem kell váltóolaj a Civic-be, hanem normál olajal működik. Talán ezért kell sűrűbben cserélni. Nálam 45 ezer km-nél jött a gond.
Üdv: Attila
(2001. 04. 24.)

Ok. Köszi.


Szia Doki,
Eszembe jutott valami. Rengeteg emberen segítesz / segítettél, több százezer forint értékű tanáccsal látsz el minket ingyen és bérmentve. Szóval mindenki nevében szeretnem _megköszönni_ a rovatra fordított idődet és a fáradságot!
(Nekem speckó nem tudtál a magas fogyasztáson segíteni, de így is alig várom az új írásokat)
Üdv: Soundria, a Xantiás
(2001. 04. 24.)

Én sem vagyok mindenható. De azért jól esik az ha észreveszik azt amit csinálok. Nagyon szívesen teszem. Ha gondolod, keress meg személyesen, vagy telefonon, és futunk még egy kört a Xantia körül.


Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet!

A választ postafordultával AUTÓDOKTOR rovatunkban olvashatják. Természetesen csak a problémák egy része orvosolható távgyógyításos módszerrel, mindenki maga döntse el, milyen mélységig mer bemászni a motorházba.

Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.

A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.